Het is nu vr sep 21, 2018 5:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Iemand tips voor spulletjes of boeken?
Geplaatst: vr jan 16, 2004 12:59 pm 

Je hebt me overtuigd... ik ga me ertoe brengen verder te lezen dan boek 1, zodra ik ze te pakken heb.
Ik ben nu bezig in het boek "Inanna, de odyssee van een godin." een leuk boek maar vrij moeilijk. Heeft nog iemand dit boek gelezen?

*gypsy*

Geplaatst: za jan 17, 2004 3:36 pm 

Hopelijk vind je wat je zoekt in zwijnegem. Overtuig je ouders naar antwerpen te kopen (wij hebben heksenwinkeltjes en dat hebben ze niet in het shoppingcenter!!!)

Of het nu je bedoeling was of niet, ga ze toch lekker lezen! mijn intresse is gewekt.

*gyps*

Geplaatst: wo jan 28, 2004 5:14 pm 

Ik heb het derde boek niet kunnen vinden (boooooeeeeee), maar wel 4 andere.

Bezems en pentagrammen (minerva
wicca handboek (scott dinges)
wegwijs in wicca (van dezelfde scott dinges)
Die eeuwige egyptenaren (heeeel interessant!)

O, ja, en dan heb ik ook een tarot deck gekocht, yes! Een rider waite, 78 kaarten met handleiding.

Liefs, Ariadne

Geplaatst: zo feb 01, 2004 1:59 pm 

O, ja, heb ook nog een 3de boek van Scotte ... gezien: Wicca kookboek. heb er even in gebladerd: zag er goed uit!
Misschien een tip?

Liefs, Ariadne

Geplaatst: ma feb 02, 2004 3:32 pm 

Neen niet echt een tip... ik vond het een vrij teleurstellend boek.
had meer een kookboek verwacht en dat is het dus absoluut niet.
leuk om te lezen, maar voor mij niet noodzakelijk en te duur om te kopen!

ariadne wat leuk dat je zoveel boeken hebt kunnen kopen! Heb ze alle vier gelezen en vond ze alle vier steengoed!

*Gypsy*

Geplaatst: ma feb 02, 2004 5:20 pm 

Gypsy, je zegt dat het wicca kookboek geen kookboek is, maar wat is het dan wel? Wat is de inhoud ongeveer?

BB Samantha

Geplaatst: di feb 03, 2004 2:26 pm 

Wel je krijgt een hele lange lijst van alle mogelijke voedselsoorten, neem als voorbeeld wortels!
dan schrijft hij waar deze voedingssoort vandaan komt, haar planeet, element en energie. de toepassing binnen de magie.

vb wortels

Wortels
Daucus carota
Planeet: mars
Element: vuur
energie: seksualiteit
Toepassing binnen de magie: al in het oude griekenland werden ze gebruikt als opwekkend middel voor seksueel contact. Klaargemaakt en gegeten met de nodige visualisatie kunnen ze bijdragen tot het overwinnen van psychologische impotentie.

Het is volgens Scott de bedoeling dat je i.p.v een riuteel of samen met een ritueel een magisch dieet volgt. In dat magische dieet zit dan in elke maaltijd een ingredient of meerderen die het aspect van jou ritueel in zich dragen.

geen recepten, maar een encyclopedie over voedsel. Heel erg boeiend, daar niet van, maar vreselijk teleurstellend als je opzoek was naar een "wiccakookboek". de oorspronkelijke titel was veel doeltreffender Cunninghams encyclopedia of wicca in the kitchen.

Achteraan in het boek staan een tiental recepten, het was de bedoeling van cunningham om een apart "echt" kookboek te schrijven. Hij is jammer genoeg overleden.

*Gypsy*

Geplaatst: wo feb 04, 2004 12:12 pm 

Aha, gewoon de titel weer eens misleidend vertaald dus.

Berichttitel: Re: ->Bericht: Iemand tips voor spulletjes of boeken?
Geplaatst: do aug 15, 2013 12:33 pm 

Mijn eerste boek was magische meisjes van heksenmima ofzoiets, echt een heel schattig boekje voor mensen van tien jaar en ouder :-) . Het is heel schattig, het is eerder over hekserij dan over wicca. Ik heb er nu niet veel meer aan maar ik kijk er met een lach op mijn gezicht terug, het is een beetje erg fluffy maar er staan wel een pasr bruikbare dingen in zoals over de altaar, alle manen met namen enzo, de dertien doelen, totemdieren een paar rituelen en kruiden, kleuren en dat was het dan wel haha. Mijn eerste aanraking met hekserij was niet harry potter of charmed (ik kende charmed niet voordat ik op dit forum kwam lolz) maar het grote boek der toverkunsten, en dat prikkelde me, en daarna dus magische meisjes, en daarna gewoon heel veel internet research en het boek toverkunsten en zeemeerminnenmagie lolz, en daarna kwam ik in aanraking met verschillende dingen en ik was altijd een grote fan van het oude griekenland en ik had in mijn hoofd al een god en godin en toen kwam Lythia en BAM ik had t gevonden haha.

Berichttitel: Re: ->Bericht: Iemand tips voor spulletjes of boeken?
Geplaatst: do aug 15, 2013 12:57 pm 

Haha, de twee laatste posts: 1 uit 2004 en dan komt Mele in 2013, hihi!

Mijn eerste boek was Bezems en Pentagrammen, van Minerva. Goede introductie voor jonge heksen, het opbouwen en afbreken van een cirkel wordt duidelijk besproken, en ook worden rituelen gegeven. Er zit ook een uitleg voor ouders bij, wat je je ouders kan laten lezen als je het zelf moeilijk vindt om te vertellen.

She is the Goddess of all that is

[ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur