Het is nu vr dec 14, 2018 1:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: ->Bericht: Iemand tips voor spulletjes of boeken?
Geplaatst: do aug 15, 2013 4:45 pm 

Haha jah lolz, ik bladerde door oude topics ghehe *bloost*. Bezems en pentagrammen heb ik wel eerder gezien, maar het zag er stereotyperig uit met die maan en vrouw met armen omhoog naar de volle maan dus nam ik niet de moeite om erin te kijken. Misschien zal ik m morgen lenen, kijken wat er in staat :-)

Geplaatst: vr aug 23, 2013 6:04 pm 

ik raad nog wicca voor dummies aan, ik ben het nu aan het lezen (internet pdf) want ik heb er heeeele goede dingen over gehoord :D, er staat vooral veel info en niet zoveel spreuken en rituelen, maar ik herschrijf ze meestal toch dus dat maakt op zich niet heeeel veel uit ghehe :)

Geplaatst: vr aug 23, 2013 6:25 pm 

Het is maar net wat je nodig hebt. Die kant en klare rituelen noem ik: Koken op recept.
En daar geloof ik niet in. Maar sommigen hebben zoiets nodig om op gang te komen en gaan pas later zelf schrijven.

Maar over Wicca voor Dummies het volgende: Ik moet bij die boeken altijd denken aan Peter Gilmore (leider Church of Satan). Toen hij de vraag kreeg of deze populaire serie niet ook een variant "Satanism for Dummies" moest krijgen, antwoordde hij dat dat leuk bedacht is, maar dat Satanisme niet voor 'dummies' is. Zo ook met wicca :-).

Al geloof ik dat er best goede info in staat.

She is the Goddess of all that is

Geplaatst: vr aug 23, 2013 7:07 pm 

de boeken voor dummies is niet ook letterlijk als in voor domme mensen bedoeld hea. Het is gewoon een opsomming van alle feiten die een beetje makkelijk nederlands af en toe worden uitgelegd. Ik ben echt fan van de voor dummies serie, want in de meeste boeken komt de mening van de schrijver heeeel erg naar voren en word soms beschreven als een feit, naar mijn ervaring. En hier tot nu toe niet, en het is een handig gidsje voor mensen zoals ik :D, beginners ghehe :D. En in de meeste boeken is de helft van de info rituelen, spreuken noem maar op. Hier geven ze wel een paar voorbeelden, maar dat zijn er ook echt maar een paar. Verder is het heel handig voor mensen die zich niet met wicca bezighoud maar het wel heel interessant vind, zoals ik, ik houd me er niet echt mee bezig want ik vind een paar van de dingen waar alle wicca zich aan houden zoals "an ye harm none, do as ye will" een beetje vaag, want ik vind dat alles en iedereen gelijk is. En met het feit dat je bestaat breng je schade toe, want je eet, planten en vlees, of alleen planten. Maar dan breng je ook schade aan planten, en dat is dan ook tegen de regel, en als je jezelf uithongert dan breng je schade aan jezelf toe en emotionele schade aan je naasten, dus dat kan ook niet. Ik denk dat het vooral geld voor vervloekingen, maar dan heb ik juist het gevoel van: je moet het zelf beslissen, karma bestaat en als je in dezelfde situatie terechtkomt als diegene die je vervloekt, dan heb jij het NOG erger, omdat je weet dat je vervloekt kan worden, en dat is gewoon een enge gedachte. Dus ik zou t zelf nooit doen, maar als iemand anders het doet: ga je gang, maar denk er heeeeeel goed overna en doe het niet impulsief, en ik zou iemand sowieso nooit straffen want ik zie dat niet als een optie persoonlijk.

Geplaatst: vr aug 23, 2013 8:20 pm 

Je denkt al heel volwassen, Mele. Goed, hoor.

Je hebt gelijk dat velen dwepen met het feit dat ze niemand zouden schaden. Maar zoals je zegt: dat is eigenlijk niet mogelijk. Met oog op de natuur vind ik: wij zijn ook 'dieren', net zo goed kind van de aarde als al het andere. Elk dier laat zijn sporen na, zo ook wij. Dat we dermate intelligent zijn dat we de boel nogal overheersen is waar, daarom vind ik het een goede zaak dat er ook bewustzijn is als het gaat om vervuiling e.d. Vaak gaat het echter verder dan dat en voel ik me alsof ik me moet schamen als ik weer een volle vuilniszak heb.

Geplaatst: za aug 24, 2013 12:39 pm 

Dankje ghehe :D.

Ja ik heb dat gevoel ook vaak. Het overheersende deel zou op zich prima zijn, maar het ras: "mens" is een dictator, en heerst met strenge hand over de aarde. De natuurwetten zoals: " de sterkste overleven" vervagen, met het gevolg dat er heel veel rotte appels onder de mensheid is. Natuurlijk ben ik blij dat er medicijnen zijn en dat ziektes worden genezen, maar ik ben niet zo tevreden over HOE de medicijnen tot stand komen, en ik denk ook dat omdat iedereen steeds ouder word, we ook steeds banger worden voor de dood. wat ik al helemaal niet vind kloppen aangezien de dood iets heel natuurlijks is, zoals het "zijn". Hierdoor is de mens eigenlijk een van de ongelukkigste en hebberigste diersoorten op aarde. Ik merk ook aan mezelf, dat ik vaak het gevoel heb alsof ik niet genoeg bezittingen en dat soort dingen heb. Natuurlijk is de mens een groepsdier, en heeft dus ook een terretorium (wat we nu landen, en privacy noemen), en dan is het gevoel van bezit heel natuurlijk, maar ik merk toch wel dat het soms wel erg ver gaat. Er zijn ook steeds meer mensen, omdat iedereen zo veel bezig is met overleven dat je veel ouder kunt worden en er ook steeds kleine, zieke kinderen overleven en alsnog een waardig bestaan hebben, zal de aarde een keertej uitgeput raken, of zal er gewoonweg niet genoeg plek meer zijn, aangezien het aantal steeds meer stijgt en alles steeds minder in balans is. Ja je kan alle mensen op een hoopje leggen en je zal alsnog veel plek hebben (zoals eerder tegen me gezegd werd: alle mensen kunnen in Utrecht passen) heeft elk mens behoefte aan een terretorium en bezittingen, en als het zo doorgaat zal dat niet meer mogelijk zijn, waardoor de mens zeer ongelukkig word en waarschijnlijk gewoonweg uit depressie heen zal gaan. Maar dan is de vraag: is er een oplossing. Zou het werken als er een 1kinds wet zal worden ingevoerd? Zal de mensheid daardoor niet uitsterven? We zullen nooit uitsterven, maar als we zo doorgaan zullen veel dingen om ons heen dat wel doen. Sorry je merkt waarschijnlijk dat ik hier een hele grote mening over heb en ik zou dagenlang in mezelf kunnen mompelen over dit onderwerp lolz. En dit hoort eigenlijk ook helemaal niet bij het topic, maar ik dacht: ach ja ik gooi het er maar meteen uit :)

Geplaatst: za aug 24, 2013 12:50 pm 

Uitsterven zal niet gebeuren, of er moet wel een grote kosmische ramp gebeuren. Echter, de evolutie houdt bij ons niet op. We evolueren verder en verder, over een hele lange tijd zullen onze nazaten concluderen dat de Homo Sapiens hun voorouder is. Zoals ook Homo Habilis een andere soort is dan Sapiens.
Zo werkt evolutie, soorten gaan in elkaar over. Dus zoals de Sapiens straks niet meer rondloopt, doen onze nazaten dat wel.

Geplaatst: za aug 24, 2013 12:53 pm 

Om even te relativeren, de meesterlijke George Carlin: http://www.youtube.com/watch?v=7W33HRc1A6c

Geplaatst: za aug 24, 2013 1:04 pm 

ik ben het met hem eens, hij maakt er een grapje van maar hij zegt dingen die ik en een van mn vrienden (ik noem m doornroosje, tis n echte filosoof, ben benieuwd of hij m al kent) steeds bespreke maar moeilijk kunnen verwoorden, alleen vind ik alsnog dat we minder moeten vervuilen, want we brengen de dieren en bomen en planten in gevaar. En als die er niet zijn, sterven wij uit of nemen we hun plek in, en ik dat wil ik niet :/

Geplaatst: za aug 24, 2013 1:14 pm 

Uiteraard. Onze evolutie heeft de overlevingskansen van onze soort gebracht. Echter, met deze evolutie kwam ook een wonderlijk besef: dat van onze invloed op de wereld om ons heen. We zijn bewust van wat we doen; men kan stellen dat dat verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Niet vanuit Darwinistisch perspectief (zeg nu zelf: wie zou er in een darwinistische wereld willen leven. Ik niet!), maar vanuit sociaal/milieubewust perspectief.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur