Het is nu vr jul 20, 2018 4:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Van welk boek was je onder de indruk?
Geplaatst: ma sep 24, 2012 7:50 am 

Bedoel je deze Eli? http://www.bol.com/nl/p/the-wise-wound/ ... 002546962/
Ik ben benieuwd wat maakte dat het je heeft veranderd?

Geplaatst: wo sep 26, 2012 1:55 pm 

Die bedoel ik inderdaad.

Heel kort gezegd, eerst het besef dat ik (en mijn lief ook) onderdeel uitmaakte van die negatieve "howl back", daarna het gezamenlijk losbreken daarvan en hierdoor het ervaren van de menstruatie van mijn lief als zegen ipv vloek, als een ontzettend sterke en creatieve kracht. De enige vorm van bloedmagie die goed is, wat ons betreft. Ze heeft nu ook vrijwel geen klachten meer tijdens de menstruatie en voelt deze in de dagen ervoor heel sterk aankomen en kijkt er dan zelfs naar uit. Geen pijn en chagrijn meer, maar een krachtige, creatieve, seksuele vrouw.
Ik zie nu ook die "howl back" om me heen, hoe zelfs vrouwen elkaar onderdrukken en bang zijn voor hun innerlijke maan-kracht (hoogstandje van psychologische oorlogsvoering van de kerk). Hoe zelfs vrouwengroepen nog de matriarchale angst blijven herhalen. Hoe zelfs binnen de hekserij, die over het algemeen toch vrouw-gericht en vrouw-positief is, die onderdrukking gewoon doorgaat.

Mijn lief zit nog midden in het avontuur (en daarmee ik ook), en groeit nog met elke menstruatie. Hiervoor moest ik haar steunen en ontzien met elke menstruatie, nu help ik haar alleen nog bij het proces (coaching, zeg maan) en ook dat wordt steeds minder, want hoe meer ze groeit hoe meer haar creatieve kracht bovenkomt en dus het proces verder zelf vorm kan geven.
Mijn leven is dus letterlijk veranderd, doordat ik niet meer een aantal dagen per maand op mijn tenen hoef te lopen, maar mag genieten van haar kracht en creativiteit en van wilde bloederige seks :)
We zijn nu ook verder aan het kijken, hoe we andere hiermee misschien ook verder kunnen helpen en hun menstruatie van ongesteldheid naar maanstonde kunnen omvormen.

En ja, dit is het korte antwoord. Misschien had ik een waarschuwing erbij moeten zetten ;)

Geplaatst: wo sep 26, 2012 4:49 pm 

Dat klinkt zeker interessant Eli! Een korte zoektocht op amazon leert dat er meer soortgelijke boeken bestaan, alle worden goed ontvangen. In hoeverre is het boek bruikbaar voor vrouwen die de anticonceptiepil slikken?

Geplaatst: wo sep 26, 2012 5:50 pm 

Het boek is ook prima bruikbaar als je de pil slikt.
Wel is het zo dat de pil een deel van je vrouwelijk kracht onderdrukt. Het is een vrij sterk soort medicijn en dat heeft altijd negatieve invloed op je energie en kracht. Ik snap dat als je seks wil zonder kinderen te krijgen het wel een makkelijke en betrouwbare oplossing is, maar er zijn dus bijwerkingen die niet in de bijsluiter staan.

Geplaatst: wo sep 26, 2012 6:00 pm 

Het is voor mij op dit moment de beste methode ;) Maar het laatste waar ik op zit te wachten, is een boek dat er vanuit gaat dat de lezeres géén pil slikt en op basis daarvan met allerlei rituelen en meditaties aankomt. Daar kan ik als pilgebruikster dan niet zoveel mee ;)

Geplaatst: wo sep 26, 2012 7:06 pm 

Dat was ook mijn eerste vraag Sigdrifa :)
het klinkt erg interessant.
Het liefst zou ik zonder pil leven, maar het is voor mij nu ook de beste manier om niet straks met huis vol kinderen te zitten ;)
Dat de pil je een kunstmatige cyclus geeft, staat me eigenlijk wel tegen en ik ben me er ook erg van bewust dat mijn vrouwelijke kracht daardoor afgevlakt wordt.

Geplaatst: wo sep 26, 2012 8:43 pm 

Voor mensen die zonder pil willen leven, de spiraal bied uitkomst ;) maar neem dan wel de spiraal zonder hormoon. Deze blijft 10 jaar zitten en 99% veilig. Ik heb hem zelf nu ook gezien ik nu 2 schatten van kinderen heb.

het boek dat bij mij in het begin veel indruk maakte was het eerste deel van cunningham, wicca handboek. De andere deel heb ik ook thuis liggen net als het kookboek van hem (nou ja kookboek).

Groetjes, Spider

Geplaatst: do sep 27, 2012 1:31 am 

The Wise Wound geeft vooral heel veel informatie en is hoofdzakelijk geschreven vanuit psychologisch oogpunt. Om precies te zijn door een psycholoog en zijn cliente. Geen rituelen en meditaties dus, maar "gewoon" hard aan jezelf werken ;)
Er staat wel oefeningen in (o.a. de mestruele mandala), maar daar heeft de pil slikken geen directe invloed op.

Geplaatst: do sep 27, 2012 10:20 am 

Dankjewel voor de toevoeging!

En inderdaad, Cunningham heeft bij mij ook indruk gemaakt. Ik denk vooral door zijn zachtaardigheid, dat is wel fijn tussen de vele boeken die alleen maar kunnen zeggen hoe iets is, moet en hoort. Zijn werk leert je dat alles open staat voor eigen interpretatie en invulling.
En natuurlijk Marian Green. Die geeft je met haar boeken een schop onder je hol en zegt dat je naar buiten moet, de natuur ervaren en dat je niet zoveel dure (en soms milieuvervuilende!) wicca-meuk moet kopen. Ze brengt het daarmee heel nuchter terug naar waar het om draait: de natuur.

Geplaatst: vr okt 12, 2012 8:17 pm 

Ja, net als volgens mij iedereen die het gelezen heeft heeft Hekserij van Vivian Crowley invloed op me gehad, al moet ik zeggen dat ik aan het boek van Carl Gustav Jung Herinneringen dromen en gedachten ook heel veel heb gehad en heb.
Vooral de magie van de alchemie spreekt me nog steeds erg aan.
Mijn onderschrift Omnis festinatio ex parte diaboli est. Alle haast is duivelswerk heb ik uit dit boek

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur