Het is nu zo jul 22, 2018 2:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Van welk boek was je onder de indruk?
Geplaatst: zo okt 14, 2012 10:55 pm 
Site Admin

Ohhh ja Marian Green, heel fijne boeken! 'Twaalf Wilde Zwanen' van Starhawk (kun je als een jaarcyclus doorlopen) vond ik ook fijn. Verder, als je het aandurft en een kritische, open blik hebt (want ik raad je aan niet alles voor zoete koek te slikken, then again praat hij over zaken waar niet veel mensen op in willen/durven gaan) vind ik Raven Kaldera ook erg boeiend :)

Verder, Eli, bedankt voor je informatie (en persoonlijke toevoeging :)) over The Wise Wound; klinkt als een boek wat ik erg interessant zou vinden! Wat je zegt over de (ook matriarchale) angst voor die vrouwenpower die we zomaar gratis (nouja... ;)) krijgen, herken ik zeker; in zeer uiteenlopende kringen zie je dit terug... Mooi om daarmee te werken.

Liefs,

Kyra

Geplaatst: wo feb 20, 2013 2:20 pm 

Een beetje offtopic, maar ik wil toch even reageren op het hele pil-verhaal. Ik ben zelf lesbisch en hoef de pil dus niet te slikken voor anticonceptie. Het zou mijn menstruatie stukken lichter maken, maar ik heb besloten om het toch niet te doen, omdat ik geen hormonen in mijn lichaam wil stoppen die er niet horen. Het klinkt ouderwets misschien, maar ik vind dat deze menstruatiecyclus is wat ik van de natuur gekregen heb en dat ik het niet zou krijgen als ze dachten dat ik er niet mee zou kunnen dealen. Snappen jullie het nog? Maar in dit topic is daar nog een eyeopener bij gekomen: inderdaad, met het slikken van de pil zou ik heel veel van mijn vrouwelijke kracht onderdrukken. Ik ben even extra blij dat ik geen pil slik :)

Ik heb zelf best veel gehad aan het boek 'Bekentenissen van een jonge heks' van Gwinevere Rain. Vooral toen ik nét zoekende en lezende was. Het is een duidelijk opgebouwd boek met zowel informatie als tips en persoonlijke ervaringen, en ik vond het ook heel fijn om een boek te lezen van iemand die niet veel ouder was dan ik. Misschien heeft iemand er wat aan :)

Geplaatst: wo feb 20, 2013 6:57 pm 

Ja Muir, ik denk dat de pil veel effect heeft, ik heb veel lichamelijke klachten niet meer sinds ik gestopt ben met de pil. Ik voel me weer meer verbonden met de hekserij ook. Ik merk dat ik nog onregelmatig ongesteld ben, maar dat komt wel weer. Wel handig dat je als je lesbisch bent je nooit om anticonceptie hoeft te denken, hihi, dat vind ik met mijn man wel eens lastig, het rubber komt me de oren uit, haha.

Geplaatst: wo feb 20, 2013 7:05 pm 

Muir ik vind dat je helemaal gelijk hebt wat de pil betreft. Het haalt inderdaad de vrouwelijke energie weg en daar ben ik me ook zeer goed van bewust. Het liefste zou ik ook niet de pil willen slikken, maar ik ben pas 16, heb seks met mijn vriend en zit er echt nog niet op te wachten om zwanger te raken. Want als het zou gebeuren, hoe gemeen en wreed het ook kan zijn, ik zal het kind laten weghalen.
Ik verstoor liever mijn vrouwelijke energie dan dat ik een kind laat weghalen, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik kan daarom stiekem ook niet wachten tot ik wat ouder ben en aan kinderen toe ben en ik heerlijk kan stoppen met de pil.
Zoals Solvej al zegt, inderdaad handig dat je daar niet over na hoeft te denken :)
Stel dat ik ooit nog eens een vriendin zou krijgen (ik ben biseksueel) dan zal ik ook zeker stoppen met het gebruiken van de pil.

Oke, over de boeken :)
Zoals meerdere mensen misschien al wel gezegd hebben, was ook ik heel erg onder de indruk van het boek Heks van Susan Smit. Ik was zo benieuwd omdat iedereen er zulke goede dingen over te zeggen had, en ik ben het helemaal met ze eens!

Geplaatst: wo feb 20, 2013 7:12 pm 

Ik heb sowieso het idee dat mijn cyclus sterk samenhangt met mijn activiteit in de hekserij. Weet niet of het klopt, maar het lijkt me wel logisch op een of andere manier. Rondom mijn menstruatie ben ik altijd enorm actief, dan zit ik het liefst de hele dag te lezen/mediteren/andere hekserige dingen te doen. Heb toch het idee dat dat iets met die vrouwelijke energie te maken heeft :)
Haha ja dat het handig is, hoor ik inderdaad vaker. En buiten dat ervaar ik het regelmatig om me heen: klasgenotes die twee dagen over tijd zijn en meteen op hun vingers beginnen te tellen. 'Heb ik seks gehad toen ik vruchtbaar was? Ja het was wel veilig maar misschien is het condoom stukgegaan/is het door de pil heen gegaan.' Die zitten dan enorm in de stress. En bij mij maakt het niet uit als ik eens een dagje later ben :) Plus, het scheelt een hoop geld aan condooms haha.
Ik snap wel wat je bedoelt, Boireann Elois. Toen ik 16 was (god, wat voel ik me een oude dame nu ik dit zeg) stond ik er precies zo in: mocht ik zwanger raken, dan zou ik het kind weg laten halen. Met pijn in mijn hart, maar ik zou het wel doen. Dus als ik hetero of bi was geweest, zou ik denk ik ook aan de pil zijn gegaan. Het zekere voor het onzekere nemen.

Maar we dwalen af. Ik wil 'Heks' van Susan Smit ook nog lezen ja, is het echt zo goed? In het boek van Gwinevere Rain stond een inleiding van haar en die sprak me wel aan, maar ik heb nog geen kans gehad om het boek te lezen.

Geplaatst: wo feb 20, 2013 7:18 pm 

Ik lees nu 'hekserij zonder geheimen' van Raymond Buckland aan het lezen. Een duidelijk boek met veel informatie en het leest fijn weg.

Geplaatst: wo feb 20, 2013 7:59 pm 

Heks van Susan Smit was mijn eerste boek over hekserij. Het is een heel vrouwelijk boek vind ik, ik kon mezelf dan ook goed vinden in wat ze schreef. (niet dat het niks voor mannen is, maar ze schrijft het heel erg vanuit het vrouw-zijn perspectief)
Susan Smit laat zien hoe makkelijk het is om in het dagelijks leven hekserij een prominente plaats te geven.
Toevallig schrijft zij daarin ook over haar menstruatie cyclus ;) Ik ben een tijdje met de pil gestopt en ja, het voelde alsof ik weer wat dichter bij mezelf was. Maar toen ik weer een vriend kreeg was ik veel te zenuwachtig dat iets fout kon gaan, dus dan maar liever even met pil;) Maarja, een man heeft dat helemaal niet.. terwijl er genoeg mannen zijn die heks zijn. Maar dat is weer een andere discussie :p

Geplaatst: vr feb 22, 2013 1:41 pm 

Ik heb vandaag 'Heks' besteld op bol.com. Ben héél benieuwd!

Geplaatst: za feb 23, 2013 7:05 pm 

Het boek is al binnen! Dat is nog eens een snelle service :)

Geplaatst: zo feb 24, 2013 9:30 am 

Muir schreef:
Het boek is al binnen! Dat is nog eens een snelle service :)

Veel plezier met lezen!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur