Het is nu zo apr 22, 2018 5:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vriend vertellen
Geplaatst: ma jan 14, 2013 7:02 pm 

Hallo allemaal!
Ik heb dus voor mezelf ontdekt dat hekserij echt is wat ik wil, en ik wil het ook aan mijn vriend vertellen. Maar heeft iemand misschien nog goede tips zodat hij niet zo schrikt? Ik denk namelijk niet dat hij het verwacht, laat ik het zo zeggen. Hij weet bijvoorbeeld wel dat ik tarotkaarten heb, en dat ik spiritualiteit interessant vind, maar ik denk niet dat hij verwacht dat ik dus een heks ben.
Zelf weet ik niet zo goed hoe ik het moet gaan vertellen, als het er helemaal uit is, dan weet ik het verder wel. Maar om nu te zeggen: "Hoi schat, ik ben een heks." Ik denk niet dat dat goed overkomt. :)
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Blessed Be Boireann Elois.

Berichttitel: Re: Vriend vertellen
Geplaatst: di jan 15, 2013 5:44 pm 

Mja, ik vraag me altijd af in hoeverre het iets is wat je moet vertellen. Als je met hem gaat zitten en begint met 'schat, ik moet je wat vertellen...', natuurlijk schrikt hij zich dan half dood :p Hij weet dat je bezig bent met spiritualiteit en met tarot. Een avond wat later met hem afspreken omdat je eerst de volle maan wilt vieren, kan daar ook nog wel bij. Je hebt nu een naam gevonden voor iets waar je eigenlijk al lang mee bezig bent. Als het goed is kent hij die kant van jou al.

Ik kan me overigens voorstellen dat je door deze ontdekking heel blij bent, misschien kun je die blijdschap gebruiken als insteek om dit met hem te delen?

Geplaatst: di jan 15, 2013 6:12 pm 

Hoi Sigrdrifa,
ik heb er op deze manier eigenlijk helemaal nog niet over nagedacht, en je hebt nog gelijk ook!
Dankjewel!

Geplaatst: di jan 15, 2013 8:07 pm 

Hahaha, dit ken ik wel.
Mijn aanpak was dat ik een boek liet slingeren met hekserij flink op de kaft. Het lag echt midden in de kamer, dus hij zag t en vroeg of ik daarin geinteresseerd was. Dus vertelde ik hem er wat kleine dingetjes over, wat ervoor zorgde dat we een boeiende discussie hebben gehad. En hij accepteerd het gewoon prima, het is niet zijn ding, maar het is prima zoals het is :)

Geplaatst: wo jan 16, 2013 7:59 am 

Elena, ik denk dat ik het ook op die manier aan ga pakken, ik zou anders ook echt niet zo goed weten hoe ik het gesprek moet starten.
Fijn dat hij het van jou geaccepteerd heeft, ik hoop dat hij dat van mij ook vind, maar ik denk haast van wel.

Geplaatst: wo jan 16, 2013 9:31 am 

Zelf is bij mij mijn interesse voor hekserij gewekt door het boek "Heks" van Susan Smit. Door een keer naar een lezing van Susan te gaan en nog een tweede keer het boek te lezen, begreep mijn man wel dat het echt mijn interesse had. Hij noemt mij nu ´zijn heksje´.

Geplaatst: wo jan 16, 2013 12:24 pm 

Ik woon nu samen met mijn vriend en daardoor ben ik veel minder met hekserij bezig dan toen ik nog bij mijn ouders thuis woonde ik heb veel op een speelse manier eigenlyk duidelijk weten te maken dat ik met hekserij altijd bezig was door er grapjes over te maken en afentoe wel wat serieuze dingen in gesprekken aan te geven maarja bij mannen moet alles duidelijk en ookal weet hij wat ik in mijn verleden allemaal heb gedaan hij gelooft er zelf niet in het is moeilijk en ik herken me er ook in en besef ook goed dat als hij me niet accepteerd deze relatie niet lang zal stand houden want een relatie bestaat niet alleen uit liefde maar ook wederzijds respect en begrip hij houd wel veel van mij om mij te laten doen wat ik wil maar hij vind het te fantasy achtig het hem uitleggen gaat lastig zijn hij is sterk katholiek opgevoed en zij hele familie is ook zo. de enige connectie die ik qua geloof met hem overeenkom is dat er geesten om ons heen zijn daar gelooft hij ook in en beide hebben we onze eigen ervaringen maar om hier op het forum te vragen van.. hoe ga ik mn eigen religie doorvoeren terwijl er iemand is die het toch heel vreemd vind nee ik zou dit niet snel hier vragen meestal liggen de antwoorden al bij jezelf. wil ik zo leven ja of te nee? het is gewoon een hard antwoord die je moet nemen zoals ze is net als alles in het leven en voor mij persoonlijk doe ik wat ik wil of hij er nou mee eens is of niet en als de tijd op een gegeven moment aangeeft om door te gaan in het leven omdat de situatie niet meer te handelen is dan zal dit ook zo moeten zijn. wegen openen en wegen sluiten.. dat is het leven en okal is het accepteren hiervan niet altijd eenvoudig je eigen principe gaat voor en als je ergens voor wilt leven moet je je niet door anderen laten belemmeren hoe dicht bij ze ook staan

Geplaatst: wo jan 16, 2013 4:45 pm 

Isis, dat vind ik echt heel erg lief!

Marantha, dat is inderdaad wel lastig ja, dat hij katholiek is. Ja, ik wil zo leven en dat heb ik al lang besloten, ik wil het gewoon graag met mijn vriend delen, alleen wist niet zo goed hoe ik het gesprek zou moeten starten, maar daar heb ik nu wel een idee van.

Geplaatst: do jan 17, 2013 12:17 pm 

@ Boireann Elois. het niet zo zeer dat hij katholiek is hij is katholiek opgevoed. Zijn broer zijn vrouw en zijn kinderen zijn heel erg katholiek gezind en doen ook alle katholieke tradities. Het is in belgie jammer genoeg nog heel erg zo dat er veel katholieke begrippen in de samenleving zijn ingeburgerd en dat is voor mij heel moeilijk. er zijn ook wel mensen die niet katholiek zijn maar het grootste deel in belgie is het toch het geval dat babies gedoopt worden hun communie doen en iets leren over het geloof van het catholisisme. Ik snap ook wel dat hij het moeilijk vind om te accepteren dat ik iets in mijn leven bewerkstellig waar de kerk met zijn gebruiken altijd al tegen is geweest. als er al een geloof is die heel erg tegen paganisme is is dat namelijk de katholieke kerk wel met namen de rooms katholieken.

Ik ben blij dat je een oplossing gevonden heb voor je situatie ik wens je veel geluk en succes.

Geplaatst: do jan 24, 2013 10:34 pm 

Ik vond het ook heel spannend om zoiets te vertellen. Mijn vriend en ik kende elkaar nog niet zo heel lang, toen hij eens achter mijn laptop ging zitten om wat op te zoeken. Hij zag een forum open staan, een site over een jaarfeest en er lag een lijstje naast mijn laptop met de spullen die ik nog moest halen. Natuurlijk kreeg ik vragen.
Ik wuifde het eerst een beetje weg; "oh dat... Ja, dat vertel ik nog wel een keer. Vind ik gewoon wel interessant"
Later heb ik hem wat boeken gegeven en terwijl hij aan het lezen was kreeg ik af en toe een vraag.

Het past totaal niet bij hem, maar ik ben blij dat hij het gewoon accepteert (alhoewel hij er af en toe wel flauwe grappen over maakt). We hebben wel eens goede gesprekken over bepaalde 'levensvragen' (wat na de dood, hoe zit de mens in elkaar, etc.) en dat zet mij ook aan het denken. Hij vertelt dan zijn blik op het geheel en ik de mijne. Soms kom ik dan toch tot ontdekkingen; "Denk ik er zo over? Ohja, dat klopt eigenlijk wel".

"Wat als je nou een keuze hebt gemaakt waar je niet blij mee bent?" - "Dan moet je proberen die keus te herstellen." - "Maar wat als je het niet meer kunt herstellen?" - "Dan zul je er mee moeten leren leven."

[ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur