Het is nu vr dec 14, 2018 1:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Boek: Path of the Christian Witch
Geplaatst: vr feb 22, 2013 12:43 pm 

Bedankt voor de tip Solvej. Had er inderdaad ook al wat over gevonden op internet en is echt een strekking die serieus aan het groeien is nu.

Zijn er dingen die je precies wil weten Luna Aradia? Ik ben zelf nog erg mijn pad aan het zoeken, maar misschien kan ik uit mijn ervaringen wel een aantal dingen vertellen.
Sowieso is het erg belangrijk om de kerk, priesters en het hele zootje los te koppelen van het effectieve geloof. Ik ben ook al enkele jaren bezig met de gnostische evangelie en de historische waarde en de oorsprong van het Christendom. (Heb trouwens ook enkele cursussen gevolgd over verschillende geloofsstrekkingen, omdat het me uit historisch oogpunt zo interessant leek. Wat het ook was. :-) ) Je leert daar echt wel dat alle geloven dezelfde kern hebben. En dat als je wil mensen niet zoveel van elkaar hoeven te verschillen.

Geplaatst: di maart 19, 2013 11:53 pm 

Ik herken hier mezelf dus ook in en zou dat boek ook eens onder de loep willen nemen. Zelf ben ik ook streng christelijk opgevoed en kan ik die invloeden ook moeilijk weg werken. Ik vind het daarom ook nuttiger ze te integreren dan ze te bestrijden. Alle geloven hebben inderdaad dezelfde kern. En ik vind het trouwens ook moedig om Maria Magdalena als godin te kiezen. Eigenlijk is ze door een Kerk die zich christelijk noemt, zwaar verketterd en mag ze terug in ere hersteld worden. Zo beschouw ik Maria ook als een mooi voorbeeld van ene drievoudige godin: de maagd, de moeder en de oude vrouw. Ze komt in die drie vormen ook voor in de Bijbel.
Ik denk dat enkel de Katholieke kerk en juist de christelijke invloed van de maatschappij de goddelijkheid van Bijbelse vrouwen blokkeert en niet het Goddelijke zelf.

Geplaatst: wo maart 20, 2013 11:05 am 

Bedankt Silke voor je review.
Ik heb een duidelijk beeld gekregen over wat het inhoud.

Nu ik je review heb gelezen met name waar je zegt: Ze besteed heel wat tijd aan het beschrijven van rituelen en hoe ze paganistische namen wijzigt in christelijke namen.
Denk ik dat het voor mij dan niet de moeite waard is om dit te lezen.
Ik krijg hierbij de indruk dat christelijk paganistisch makkelijk in elkaar zit en dat er geen speciale dingen zijn die er in het andere paganisme niet is.
Ik begrijp wel dat ze een hele uitleg geeft van het wijzigen van goden naar de christelijke god enz
het zijn dus gewoon kleine wijzigingen.
Op die manier hoef ik geen boek te lezen om een beeld te krijgen van alles
vooral omdat ik zelf vele religies ken en heb bestudeerd komt het op mij over
dat het kleine wijzigingen zijn op geloofsbasis en niet op iets anders.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur