Het is nu ma jun 25, 2018 1:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Zeer betaalbare Athame
Geplaatst: zo maart 17, 2013 11:29 pm 

Graag gedaan natuurlijk. Maar ik snap jouw bewering ook hoor.
Er zijn zelfs heksenkringen die geen metaal toestaan in de kring omdat door het metaal veel doden zijn gevallen, denk aan zwaarden en geweren.

Geplaatst: ma maart 18, 2013 6:11 pm 

En veel levens gered en mensen geholpen. Denk aan scalpels voor chirurgen, bepantsering en ambulances.

Ieder zijn eigen ding hoor, maar dat soort gatenkaas redenaties kan ik heel erg slecht tegen. >_<

Excuus voor de off topic.

Geplaatst: ma maart 18, 2013 6:42 pm 

Ja dan zouden we terug moeten naar de steentijd inderdaad, haha.

Geplaatst: di maart 19, 2013 1:06 am 

Mercury schreef:
En veel levens gered en mensen geholpen. Denk aan scalpels voor chirurgen, bepantsering en ambulances.

Ieder zijn eigen ding hoor, maar dat soort gatenkaas redenaties kan ik heel erg slecht tegen. >_<

Excuus voor de off topic.

Volgens mij ging het puur om het niet toestaan van een metalen Athame (en andere scherpe voorwerpen) waar Solvej het over had en niet om metaal in het algemeen. Correct me if I'm wrong.

Geplaatst: di maart 19, 2013 4:51 pm 

JuraiNightroad schreef:
Ide schreef:
Citaat:
Maar een Athame is toch een aan twee kanten geslepen lemmet? Want dat is dit niet omdat het volledig van hout is.

Een athame hoeft niet per se te voldoen aan het 'aan twee kanten geslepen mes'-criterium. Je snijdt er toch niets mee, dus welk nut heeft het om het geslepen te houden? Ikzelf heb bijvoorbeeld lang gewerkt met een mes dat zo bot was als maar kan zijn, en dat werkt in mijn ervaring even goed. Dus waarom zou een houten athame niet kunnen?

Hoho, rustig aan. Ik ben nog een redelijk beginneling dus ik ging uit van wat ik gelezen had en vroeg om verduidelijking.

Ik was rustig... :shock: Geen idee waarom het overkwam van niet, maar soit, dat maakt niet zoveel uit. Ik wou, zoals je al zei, gewoon even verduidelijken waarom ik vind dat een athame niet echt moet voldoen aan dat criterium. Het was helemaal niet mijn bedoeling om over te komen zoals jij het begrepen had. ;)

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

Geplaatst: di maart 19, 2013 9:25 pm 

Ja omdat het ook de vorm heeft van een wapen, denk ik.

Geplaatst: di maart 19, 2013 10:31 pm 

Maar waarom dan wel alcohol toelaten, dat jaarlijks veel meer slachtoffers maakt?

Geplaatst: di maart 19, 2013 11:55 pm 

Mercury schreef:
Maar waarom dan wel alcohol toelaten, dat jaarlijks veel meer slachtoffers maakt?

Omdat je met een 'wapen' heel gemakkelijk iemand kunt vermoorden. Met alcohol kan dat alleen i.c.m. iets (bijv. auto rijden terwijl je dronken bent). Geloof mij maar, iemand die dronken is kan over het algemeen vrij weinig uithalen zolang diegene niet in een voertuig zit ofzo.

En daarbij denk ik dat er ook wel covens zullen zijn die geen alcohol toelaten. Maar heb geen ervaring met een real-life coven dus ik weet niet of dat zo is. Maar iedere coven kan bepalen wat ze wel of niet willen dus ik neem aan dat er wel zullen bestaan die geen alcohol toelaten.

Geplaatst: wo maart 20, 2013 9:00 am 

Toen ik dit las móest ik er meteen een halen!
Wat een geweldige tip en super leuk DIY project!
Het mooiste vind ik eraan dat het betekent dat je een echt zelf gepersonaliseerde athame maakt, ipv een standaard athame uit een (online) winkel.

( voor degenen die mij nog niet kennen, ik ben al wel een tijd lid en heb mij ook al wel voorgesteld, maar ben iets minder actief en lees vaak meer dan dat ik post. ;) )

Veel Liefs, Blossom

Geplaatst: wo maart 20, 2013 10:37 pm 

Wat leuk om te lezen Blossom dat je er wat aan hebt :D

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur