Het is nu wo okt 24, 2018 3:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Ochtendroutine
Geplaatst: zo mei 17, 2015 8:44 pm 

en natuurlijk stressen wanneer hij werkloos valt.

zware tijd,
hoop,
licht,
op de loop,
liefde op het eerste zicht.
de waarheid blijft verborgen,
verborgen door de staat,
waarom leven de armen in ieder land op straat,
verdriet,
een traan,
een leven dat weer moet gaan.

Geplaatst: ma mei 18, 2015 12:19 am 

Jullie hebben samen wel een goede routine, zoals lees ik, NewWicca. Goed de taken verdeelt en uiteraard ook de bijbehorende zorgen des levens. Wat ik zij over "dat de man rustig het denkwerk doet" was dan ook meer een zoutloze grap.

Vanwege mijn bio-ritme stoornis heb ik geen routine. Gek genoeg heb ik tijdens mijn hobby (backpacken/ bivakkeren) een zeer perfecte routine. Het is dan alsof die stoornis nooit bestaan heeft. Dan sluit ik mijn ogen bij nacht en open ik ze bij dag. De natuur vult dan letterlijk je agenda in.
Als ik logeerde volgde ik de routine van de huismeester of de persoon naast mij, dat gaat perfect. In mijn ouderlijke huis ging mijn routine steeds meer achteruit naarmate ik opstandig werd.

Ik ben zelfs eens onderzocht in Den Haag, door doktoren van ver over de hele wereld, die speciaal gestudeerd hadden voor mensen zoals ik. En ik sliep in een kamer met allemaal draden op mijn hoofd geplakt die mijn hersens aansloten op een monitor. In de onderzoeks slaapkamer waren infrarood kamera`s en hebben ze mij de gedurende slaap onderzocht. (Dan slaap je wel met handen 'boven de lakens' :mrgreen: bewijs van spreken).

Hun besluit was dat ik een lichtbak therapie moest doen. Ik kreeg dus een lichtbak mee. In de ochtend wanneer mijn moeder thee gemaakt had, stond die lichtbak voor mij. Ik haalde dan de twee schakelaars om waarbij een bak vol licht, recht voor mijn neus, een gedurende poos in mijn gezicht scheen. Bij het sluiten van de schakelaars was het gelijk even donker. Dit heb ik gedaan voor een aantal dagen of een paar weken.

Geplaatst: ma mei 18, 2015 9:14 pm 

Grappig dat ik dit topic zie. Ik ben de afgelopen tijd bezig om weer wat ochtendyoga in mijn schema in te bouwen. Voor een uitgebreide routine zoals in het openings bericht heb ik met 2 kleine kinderen geen tijd, maar een paar zonnegroetjes moeten er toch wel vanaf kunnen...

Wicky: hielp die lichtbak therapie? Ik ken lichtbakken eigenlijk alleen van het tekenen.

Geplaatst: ma mei 18, 2015 11:40 pm 

Niet dat ik mij zo goed kan herinneren. Het belangrijkste is om er zelf volledig achter te staan. Ik stond
er ook volledig achter maar er speelde zo het een en andere in mijn leven wat weer verstorend werkte.
Deze lichtbak was een rechtopstaande houten box met lampen erin en een dik stuk glas dat het licht
doet verdelen. De bedoeling was om mijn hersens aan een slaap&waak signaal te laten wennen.

De zonnegroet van het Yoga doe ik ook, is goed voor je gehele lichaam :) en met 20 min gedaan.
Goeie start als ochtendroutine! en je kunt er ook de dag heerlijk mee afsluiten.

Geplaatst: do mei 21, 2015 10:15 pm 

Wat jammer dat het niet werkte ondanks dat je het wel graag wilde.
Wat leuk dat je ook de zonnegroet doet! :) Ik doe vaak de maangroet aan het eind van de dag, ook een erg prettige serie oefeningen.

Geplaatst: ma jun 08, 2015 9:02 pm 

Wat een interessante link, bedankt voor het delen :)

Geplaatst: di jun 09, 2015 8:30 pm 

Graag gedaan!

Ik doe tegenwoordig wel een verkorte versie meestal...

Namelijk:
- water drinken
- meditatie
- bewegen (ene dag rondje hardlopen buiten, andere dag yoga)
- douchen+ontbijten / meteen ontbijten

Geplaatst: di jul 14, 2015 9:52 am 

Wickie schreef:
NewWicca, jij bent veelste goed :) mijn respect!
Voor de familie doet mijn moeder ook nog steeds zeer veel en ik zou mij niet kunnen bedenken hoe `t moet als zij
weg is, want ze overtreft wel de gehele gezin. Ze is heel zorgzaam en het lijkt er soms op alsof haar belangrijkste
reden om in leven te willen zijn, haar zorg voor de familie is. Moeders zijn wat dat betreft wel heilig.

zeg dit alsjeblieft ook tegen je moeder. want soms lijkt het allemaal vanzelf sprekend wat je als mama doet.
en dan dit te lezen doe je een mama geen groter plezier mee.

@ochtend ritueel:
oei thja ik zou ook een uur eerder moeten op staan. met twee kids van 3 en 6 is het 's ochtends flink aan poten.
gelukkig hebben me man en ik er nu een aardig systeem er in zitten.
ik drink in de ochtend wel een glas citroen water en dat helpt echt.

Geplaatst: za jul 25, 2015 9:17 am 

Wauw.. Dat ik dit topic gemist had haha.

Mijn ochtend routine ziet er als volgt uit (nu het vakantie is):
Ik word wakker
Drink glas water
Eet iets
Ga douchen
Ben net begonnen met de Yoga challenge en meditatie challenge, dus dat doe ik
Laat de hond uit, aak hardlopend, soms niet wanneer ik die aond boksen of braziliaanse jiu jitsu heb
kom thuis
maak een to-do list voor die dag
Begin met mijn to-do list/ga werken/naar een afspraak etc.

Wanneer ik school heb is er niet echt een routine.. Nou zo snel mogelijk uit huis om op tijd te komen haha

Geplaatst: vr dec 04, 2015 7:36 am 

Ja het probleem bij mij is dat ik meestal om half 6 mijn bed uit ga en dan net op tijd mijn normale dingen kan doen en vervolgens moet ik meteen weg om mijn trein te halen voor mijn studie. Maar ik mediteer vaak wel in de trein dus dat dan weer wel. Op dagen zoals vandaag dat ik vrij heb, heb ik wel een ochtendritueel wat hier heel erg op lijkt, dus met mediteren, sporten en douchen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur