Het is nu zo jul 22, 2018 7:55 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 212 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Heksen in Amsterdam
Geplaatst: do feb 13, 2014 11:02 am 

Merry Meet werd Pubmoot Mokum, nu al op de derde locatie. Meery meet was altijd enorm druk, maar de pubmoot liep langzaam leeg. Waar zijn al die mensen toch gebleven?

Geplaatst: do feb 13, 2014 4:57 pm 

Tja, goede vraag... Jullie hebben tenminste nog heksencafés, hier in de buurt is dat een dikke njet... :(

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

Geplaatst: vr feb 14, 2014 10:33 am 

Toch waren ze ook in Belgie ooit dicht gezaaid. Greencraft is daar in ieder geval nog actief, en je zou ze eens kunnen contacten.
Maar volgens mij zit er gewoon flink de klad in en is Wicca- hekserij even niet meer in de mode. Ik merk het bij de HC´s, maar ook in eigen groep dat mensen het steeds drukker hebben (werk, kinderen, studie) en dat ze tijdelijk of voorgoed afhaken. En daar tegenover staan dan toch weer fora zoals dit waaruit het tegendeel blijkt. Als we dat op elkaar af zouden kunnen stemmen zou het mooi zijn.

In ieder geval kan je altijd zelf wat opzetten. Kies een locatie, prik een vaste datum, post het her en der en ga er zitten en kijk wie er op komt dagen. We blijven (gelukkig :-) een doe-het-zelf religie/ stroming.

Geplaatst: vr feb 14, 2014 4:36 pm 

Ja, dat het stilaan 'uit de mode' begint te raken heb ik ook al gemerkt. Maar misschien is dat maar goed ook, dan zijn er minder mensen die eraan beginnen met het idee van 'iedereen doet het, dus ik ook'. Paganisme, hekserij, wicca en dergelijke zijn dan ook geen samenraapsels van schaapjes die slaafs de massa volgen.
Dat mensen afhaken om andere redenen is natuurlijk heel spijtig. Ik leef al mijn halve leven als heks, ik heb geen idee wat ik zou doen als ik daar om bepaalde redenen afstand van moest gaan doen.

En over zelf wat opzetten ben ik ook al een tijdje aan het denken, maar daar ga ik toch nog een paar jaartjes mee wachten, denk ik. Ik wil er namelijk zeker van zijn dat ik genoeg tijd heb om te investerren in dergelijke dingen, en aangezien ik nog aan mijn hogere studies moet beginnen, is dit niet echt het uitgelezen moment daarvoor. Maar in de toekomst... Wie weet :heks:

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

Geplaatst: vr feb 14, 2014 6:47 pm 

Ik denk dat Phaedrus het meer heeft over cafés of andere samenkomsten.

She is the Goddess of all that is

Geplaatst: vr feb 14, 2014 9:27 pm 

Heksencafé´s en samenkomsten zijn uitgelezen plekken om te merken of iets wel dan niet in trek is. Maar ik weet dat de interesse in ons onderwerp als een soort van eb en vloed is. Momenteel zitten weduidelijk weer even in een eb, en zoals Ide al zegt, dat is eigenlijk maar goed ook. Zo kom je er achter wie er echt voor gaan.

Geplaatst: za feb 15, 2014 12:36 pm 

Ik merk er anders niet veel van, was paganisme en hekserij vroeger (10-20 jaar geleden) veel populairder dan? En hoe viel dat te merken?

Geplaatst: ma feb 17, 2014 4:57 pm 

Misschien wil ik ook wel mee naar dat heksencafé, als jullie het goed vinden (1e zondag van maart was het nu toch uiteindelijk?)

Ik heb ook nog een ander idee/voorstel.
Ik vind het zelf altijd erg leuk om dingen te maken, zo zou ik bijvoorbeeld graag een keer mijn eigen godinnenbeeldje maken. Ik heb er wel al een die ik heel mooi vind, maar in zelfgemaakte dingen zit natuurlijk veel meer van jezelf. Alleen spreekt het me niet zo aan om dat soort dingen in mijn eentje te maken, ik vind het dan juist prettig als ik met anderen kan praten, om zo in de goede sfeer te komen en ideeën van elkaar op te doen. En natuurlijk is het veel gezelliger met anderen :) . Als er meer mensen zijn die dit ook zo ervaren, kunnen we misschien een keer met wat mensen in/rond Amsterdam afspreken om 'iets hekserigs' te gaan maken.

:heks: Luna

if you don't mind, I'll keep on going"

Geplaatst: ma feb 17, 2014 5:41 pm 

Ja dat lijkt me wel leuk? maar waar? Sorry maar ik ga niet met allemaal onbekenden naar een gesloten ruimte zonder toezicht of getuigen van buiten de groep ^^. We kunnen zoiets misschien in het amsterdamse bos doen?

Geplaatst: ma feb 17, 2014 5:58 pm 

Mele schreef:
Ja dat lijkt me wel leuk? maar waar? Sorry maar ik ga niet met allemaal onbekenden naar een gesloten ruimte zonder toezicht of getuigen van buiten de groep ^^. We kunnen zoiets misschien in het amsterdamse bos doen?

Als zoiets gepland wordt ben ik er wellicht ook bij. Lijkt me heel gezellig.

She is the Goddess of all that is

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 212 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur