Het is nu zo jan 21, 2018 9:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Heksen of heksencafé in Dordrecht
Geplaatst: di feb 11, 2014 12:32 pm 

Lieve lezer(s)

Ik ben een jonge vrouw van 30 jaar en woon in de omgeving van Dordrecht. Ik werk als solitaire heks maar heb veel behoefte aan contact met andere heksen of mensen die zich bezig houden met magie en spiritualiteit. Een coven is niet echt iets voor mij gezien ik me moeilijk kan conformeren aan regels en graag zo vrij mogelijk ben in het interpreteren van de dingen die ik leer. Voor mij is het leven vol lessen om van te leren en bepaal je van hieruit je eigen route. Wel vind het erg fijn om met anderen te kunnen praten en dicusseren over de dingen des levens :) en hier dus leer uit te trekken.

Weet iemand of er iets in die trant bestaat in deze omgeving of zijn er mensen die het leuk lijkt om zelf iets te starten, laat het weten!

Liefs,

Jolyne

Berichttitel: Re: Heksen of heksencafé in Dordrecht
Geplaatst: wo feb 19, 2014 9:26 am 

Wellicht een beetje naast of buiten de vraag, maar ik lees hier wederom iets waar ik op wil reageren. Steeds vaker wordt een coven geassocieerd met regeltjes volgen en conformeren. Ik wil zeker niet ontkennen dat dat vaak het geval kan zijn, maar naar mijn mening is dat zeker niet de bedoeling.
Voorop moet exact dat staan wat je zegt, namelijk: " het leven (is) vol lessen om van te leren en bepaal je van hieruit je eigen route". En "zo vrij mogelijk ben in het interpreteren van de dingen die ik leer". Iets anders kan ook niet. Je kan hoogstens leren van het voorbeeld van iemand anders, maar klakkeloos volgen en gehoorzamen leidt enkel tot kopieergedrag waar je zelf niet verder mee komt.
Wanneeer je deze uitgangspunten scherp voor ogen houdt bij elk contact (want wat je vreest in groepen kom je net zo goed tegen in de enkeling), dan denk ik dat je een leerzame en gezonde weg zult vinden.