Het is nu ma dec 17, 2018 11:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Interesse in meet bij het Solsche Gat?
Geplaatst: di apr 25, 2017 11:09 pm 

Merry meet allemaal!

Ik ben al een tijd gefascineerd door de verhalen rondom het Solsche Gat, een plek in de gemeente Putten op de Noordelijke Veluwe. Wikipedia zegt daar het volgende over: Volgens een oude legende stond op de plek van het Solse Gat eens een klooster. Vanwege het liederlijke gedrag van de monniken verzwolg de aarde het klooster. Op gezette tijden zouden de klokken van het klooster nog te horen zijn en zouden de geesten van de monniken verschijnen.

Ook zou op deze plek in de oudheid zonneverering hebben plaatsgevonden. Het Solse Gat is daarom een populaire bestemming voor New Age'ers en wichelroedelopers, omdat zij hier leylijnen menen te vinden. Volgens gereformeerde politieke partijen vindt er een satanistische Walpurgisnacht (feest)viering plaats bij het Solse Gat.

Op Internet is er nog veel meer informatie over te vinden. Ook over mensen die er een meet hebben gehouden. Ze bleken daar echt het nodige te hebben gevoeld. Dit alles speelt vaak door mijn hoofd. Er moet echt wat zijn met die plek. Ik zou het daarom echt geweldig vinden als er meer mensen zijn die er als groepje eens heen zouden willen op een avond om die hele sfeer rond het Solsche Gat te voelen, te ervaren en erover na te praten. Op dit forum heb ik ook gezocht. Ons medelid Autumn heeft jaren gelden (januari 2012) eens geschreven over dat hij of zij daar een meet had gehad waarbij de ervaring heel intens was.

Wie van jullie heeft interesse hierin? Of is er iemand van jullie die deze plek al eens bezocht heeft en zijn of haar ervaringen wil delen? Hieronder een impressie van het Solsche Gat.

Groetjes en BB,

Karantes

Afbeelding

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur