Het is nu zo jan 21, 2018 9:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voorkeur voor ruw of getrommeld
Geplaatst: zo sep 16, 2012 9:46 pm 

In de loop der jaren heb ik een aardige verzameling stenen bij elkaar gekregen. Toen ik me er in ging verdiepen begon ik met kleine ruwe brokjes. Na verloop van tijd viel mijn keus op wat grotere stenen. Weer later kocht ik ook getrommelde stenen en heb inmiddels ook een aantal bollen in huis.

Op zich vind ik er wat ontwikkeling betreft wel een logica in terug: van klein naar groter, van ruw naar meer gepolijst met de uiteindelijke bol als volmaakte 3-dimensionale cirkel.

De meeste stenen bevinden zich op en rondom mijn altaar voor meditatie en verdieping. Ik ben niet bepaald een sieradenmens, maar bij sommige gelegenheden wil ik me wel eens uitdossen met een kralen- of splitketting.

Ik vroeg mij af waar jullie voorkeuren liggen: ruwe stenen of getrommelde, grote of kleine, om neer te leggen of om te dragen of misschien een mooie bol :?:

Berichttitel: Re: Voorkeur voor ruw of getrommeld
Geplaatst: ma sep 17, 2012 7:00 am 

Voor mij maakt dat eigenlijk niet uit. Ik heb verschillende vormen en maten op een bol na. Ik denk dat het voor mij te maken heeft welke steen me opdat moment opvalt, of roept. En wat de prijs is. Al moet ik er wel bij zeggen dat er voor mij geen volmaakte stenen zullen zijn, gezien alle stenen die ik heb of een stukje missen of kleine scheuren in zitten. Maar dat is voor mij normaal.

groetjes, Spider

Geplaatst: zo sep 23, 2012 3:32 pm 

Het hangt ervan af wat ik ermee wil. Is het gewoon voor de mooi, moet het een genezende werking hebben, wil je een mooi sieraad of gebruik je het in magie?

Ik heb zelf een paar bollen in huis voor de sier, een cluster bergkristal op het altaar om het schoon te houden, een amethistcluster bij mijn bed voor de nachtrust, en ik draag ze als sieraad het liefst mooi ingelegd in zilver. Maar als ik dat niet kan vinden (of érg aan de prijs is) is een ´gewoon´ steentje met een oogje eraan ook prima. In talismans e.d. gebruik ik van de stenen die ik nodig heb de kleinste die ik kan vinden, gezien de hoeveelheid ingredienten die ik doorgaans gebruik houdt dat de boel nog een beetje in proportie :p

Geplaatst: zo sep 23, 2012 5:53 pm 

Bedankt voor jullie antwoorden. Altijd interessant om te zien hoe anderen hun ideeën vormgeven. Ik heb trouwens ook "gewone" gevonden stenen die erg aanspreken. Tijdens wandelingen kom je soms mooie ronde keitjes tegen of met een speciale tekening erin die je iets te vertellen heeft. Ik heb op een vakantie ooit een vuursteen gevonden van zo'n 700 gram; een pronkstuk bij mijn altaar :!:

Geplaatst: ma sep 24, 2012 11:01 am 

Voor mij maakt het niet zo uit. Het gaat mij meer om hoe de steen voor mij voelt. Als ik heel graag een gladde steen wil maar de ruwe die trekt me meer aan dan ga ik toch echt voor de ruwe. Ik kies mijn stenen echt met mijn gevoel.

Days turn to years, the clock ticks on...

Geplaatst: di sep 25, 2012 1:59 pm 

Kamilla: ja ik heb op mijn altaar ook een bakje met bijzondere stenen. Sommige omdat ik ze tijdens een wandeling vond en gewoon heel mooi vond, sommige omdat ik ze van een bijzonder iemand of op een bijzonder moment heb gekregen, en sommige uit het buitenland, meegenomen van vakantie.

Geplaatst: di sep 25, 2012 7:44 pm 

Ooh nou, ik vind de ruwe het mooist, en dan wel de grotere. Maar ik koop toch meer de getrommelde. Om de simpele reden dat die klein het mooist zijn. En klein is vaker een kleiner prijsje, en dan kan ik er meer van meenemen hihihi. En in gebruik zijn die ook handiger in een broekzak of zakje mee te nemen.

Eens in de zoveel tijd koop ik wat grotere ruwe. Maar getrommelde kleintjes heb ik er nog lang niet genoeg. En ben nog lang niet compleet hihi.

Geplaatst: di sep 25, 2012 8:52 pm 

Natuurlijk zijn er stenen die hun bijzondere karakter pas prijsgeven als ze getrommeld worden. In een ruwe rutielkwarts is nog geen naaldje te vinden. Ook labradoriet krijgt de zichtbare kleurschakeringen als het oppervlak gladder is.

Leuk he, als je op vakantie een steen tegenkomt die in je dagelijkse gewone leven jou telkens aan die wandeling op vakantie herinnert.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur