Het is nu di okt 16, 2018 11:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: artikel huisreinigen
Geplaatst: zo jun 02, 2013 7:47 pm 

hoi hoi
ik was wat aan het rond strunen op internet en kwam dit artikel tegen.
Ik wilde deze delen. Misschien dat andere hier ook iets aan hebben.

Maak de energie in je huis weer zuiver en positief
Geplaatst onder: Spiritueel. Gepubliceerd op 8 september, 2008.
Elk huis neemt de energie op van de mensen die er in wonen. Deze energie heeft invloed op de mensen die in het huis verblijven. Er is dus een wisselwerking tussen mensen en huis. Wanneer het de bewoners goed gaat stroomt er positieve energie. Het huis laadt zich op met deze energie en geeft deze ook terug.
Er kunnen bij de bewoners negatieve omstandigheden zijn waardoor de lading van het huis verstoord raakt. Het huis laat zich negatief op en geeft dus negatieve energie. Zo kan er een sfeer ontstaan die zwaar, vermoeiend en ontmoedigend is. Er kan zelfs een gevoel van angst ontstaan.
Het is dan dus van belang om de energie in het huis te laten reinigen. Ook als je leven nog niet goed loopt en je wel wat extra energie kan gebruiken. Er zijn verschillende manieren om nieuwe positieve energie in huis te brengen. Een van de manieren die ik gebruik wanneer ik bij mensen thuis een spirituele huisreiniging kom doen zal ik proberen stap voor stap te beschrijven. Na het reinigen zet ik vaak een spiritueel slot op het huis.
Voor het reinigen van een huis heb je een aantal attributen nodig. In de eerste plaats gedroogde salie. Salie is een plantje dat in de keuken gebruikt wordt tijdens het koken om het eten te kruiden. In plaats van salie kan je ook wierook gebruiken die zuiverend is. Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar salie.
Neem een aantal gedroogde salie plantjes en draai die in elkaar tot een stevig bundeltje. Eventueel kan er een draadje ongekleurde katoen gebruikt worden om een stevig geheel te krijgen. Maak diverse bundeltjes zodat je er voor elke kamer een hebt.
Dit kruid kan je gedroogd kopen bij een reformwinkel. Koop dan salie die in zijn geheel gedroogd is, niet de gehakte. Als je verse salie in de supermarkt koopt kan je deze drogen. Dit doe je door een bosje salie onderste boven ophangen in een donkere ruimte tot deze verdroogd is.
Naast gedroogde salie heb een metalen of stenen schaaltje nodig. Minimaal vier witte kaarsen, zuiver zeezout, mineraalwater en wat kleine bakjes om het water en zout in te doen. Voor elke kamer twee bakjes is voldoende. Als belangrijke aanvulling is het wenselijk om minimaal een zuivere bergkristal aan te schaffen. Liefst een met meerdere punten.
Een bergkristal is een zuiverende half edelsteen. Voor dat je deze gaat gebruiken is het belangrijk dat deze ook eerst gereinigd wordt. Leg hiervoor de bergkristal gedurende minimaal vierentwintig uur in helder water. Ververs dit water zo veel mogelijk of laat het water zachtjes stromen. Leg de bergkristal daarna voor dezelfde periode op de vensterbank in het daglicht zodat deze optimaal kan opladen.
Het zuiveren van het huis begint met het neerzetten van het zout en het water. Zet, het liefst in elke kamer een schaaltje water en een schaaltje zeezout.Tegenover elkaar in de diagonaal van de ruimte. Ongeveer een half kopje water en een half kopje zeezout.
Op deze manier trekt het zout het water, dat verdampt, aan. Water is een hele goede geleider. Op deze manier neemt het zeezout al een deel van de negatieve energie op en houdt dit vast.
Nu begin je de witte kaarsen op de juiste plaatsen in huis neer te zetten. Zorg er voor dat de kaarsen goed vaststaan in stabiele kaarsen standaards. Als je niet meer dan vier kaarsen hebt moet er in elke buitenhoek van het huis een kaars staan.
Dus de hoeken grenzend aan de buren, de tuin of de straat. Heeft je huis meerdere verdiepingen zet dan de kaarsen op de onderste verdieping.
Beter is het om voor elke ruimte ten minste een witte kaars neer te zetten. Bij kamers aan de buitenhoek zet je de witte kaars natuurlijk weer in deze buitenhoek. Bij de andere kamers zet je de witte kaars het liefst in het midden van de kamer. Steek nu de kaarsen een voor een aan. Begin bij de voordeur en neem dan de eerste kamer en kaars aan je linker kant. Ga door het huis met de klok mee. Steek eerst de kaarsen op de onderste verdieping aan en daarna die op de bovenste verdieping. Hierna leg je de gereinigde bergkristal in het centrum van het huis.
Nu is het tijd voor de gedroogde salie of de wierook. Leg een bundeltje salie in een metalen bakje. Begin weer bij de voordeur en ook weer met de klok mee. In de eerste kamer steek je de salie aan en loop langzaam de gehele kamer door. Doe daarna de deur achter je dicht en ga zo alle ruimtes door. Als je het gehele huis doorlopen hebt en overal de geur van de salie aanwezig laat je de witte kaarsen nog minimaal een uur branden. Houdt de ramen zolang de kaarsen branden dicht.
Nu is het meeste werk gedaan. Als je de kaarsen uit doet begin je weer bij de voordeur. In elke kamer blaas je een voor een de kaarsen uit en zet je zoveel mogelijk ramen open.. Herhaal dit in elke ruimte totdat alle ramen openstaan. Zorg dat er niets kapot kan waaien als je het gehele huis laat door tochten. Hoe meer tocht hoe beter het is. Laat het doortochten tot de geur van de salie of de wierook weg is.
Gooi het zeezout weg je mag dit beslist niet meer gebruiken. Ook eventueel water dat over is moet je weggooien. Laat de bergkristal in huis en reinig hem van tijd tot tijd. Steek ook regelmatig kaarsen aan deze geven veel positieve energie. Maak hierna eventueel een spiritueel slot.

bron: http://www.riastoutjesdijk.nl/blog/maak ... -positief/

Liefs,

Berichttitel: Re: artikel huisreinigen
Geplaatst: do jun 20, 2013 10:58 am 

Bedankt dat je dit artikel deelt, een mooi ritueel om je huis te reinigen.

:roosje:

Geplaatst: vr jun 28, 2013 10:09 am 

Dank voor het delen van de tekst. Salie is uitermate effectief voor het reinigen van besloten ruimtes. Ik gebruik het altijd als ik na ritueel gebruik een ruimte weer 'schoon' achter moet laten. Je kan het ook gewoon op brandende houtskool gooien, en in praktisch gebruik is er naar mijn mening geen verschil tussen de dure import woestijn salie en de gewone keuken salie voor in de pasta.
Het nut van die kaars zie ik niet zo. Daarmee maak je de handeling juist extra ritueel, terwijl je juist de rituele energie weg wilt nemen. Ik zou in zo'n geval gaan voor een zo aards en nuchter mogelijke aanpak vanwege de mood en energie die dit met zich meebrengt. Alsof je even de stofzuiger er dorheen haalt :-)

Geplaatst: vr jun 28, 2013 6:15 pm 

Leuk dat de link van die site hier ook weer opduikt ;)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur