Het is nu di jun 19, 2018 1:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Zijn deze stenen echt?
Geplaatst: vr maart 07, 2014 4:42 pm 

Hallo, ik heb vorige week een boekje gekocht van 10 euro bij een grote tijdschriften handelaar.

Dit is het boekje, er zitten 7 edesteentjes bij: Bergkristal, Amethist, Sodaliet, Aventurijn, Tijgeroog, Kornalijn, Rode jaspis.
Afbeelding

Ik twijfel over de echtheid want, De prijs van het boek en 7 steentjes was 10 euro.
Maar ik heb de edelstenen van MIJ vergeleken met die van de foto, zie link. De mijne zijn lichtelijk anders gevormd. Ook heb ik andere afbeeldingen gezien met afwijkende vormen van die. Het betreft hier geen massa productie waar elk bergkristal uit hetzelfde vormpje is gegoten. En de andere dus ook niet. Overigens hebben ze wel lichte groeven.

Ook heeft de Tuinen bakjes met talloze edelstenen voor heel weinig per stuk. (Alhoewel ik daar niet op de vormen heb gelet.) Zijn die ook echt of gewoon sier?

Dank u wel.

Berichttitel: Re: Zijn deze stenen echt?
Geplaatst: vr maart 07, 2014 5:01 pm 

Op de vormen letten heeft niet veel zin, ze kunnen in elke vorm geslepen worden. De stenen die jij genoemd hebt zijn op zich niet erg duur. Maar als je het boek nieuw hebt gekocht. Als alleen die stenen zouden worden verkocht, zouden ze wel 10 euro kunnen kosten, maar ook nog eens met een boek erbij... tja..

Ik vind het feit dat dat boek maar 10 euro kost (als het nieuw is) al bijzonder op zich. Misschien kan je op de website van de handelaar kijken en nog ff googlen of iemand een reactie heeft op de kristallengids met die stenen erbij. Misschien was het een soort uitverkoop ivm met het mogelijke feit dat er niet veel vraag naar was? Dan zou het wel goedkooop kunnen worden verkocht, alhoewel dat wel dan weer verliezen op zou leveren.

Geplaatst: vr maart 07, 2014 5:41 pm 

Is dit bijvoorbeeld het eerste boek in een reeks? Die zijn vaak heel goedkoop, de andere daarna zijn duurder. Om mensen aan het verzamelen te krijgen.

She is the Goddess of all that is

Berichttitel: .
Geplaatst: vr maart 07, 2014 6:59 pm 

.

Laatst bijgewerkt door Elora Willow op ma maart 09, 2015 1:46 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Geplaatst: vr maart 07, 2014 9:47 pm 

emerald schreef:
Bergkristal, Amethist, Sodaliet, Aventurijn, Tijgeroog, Kornalijn, Rode jaspis.

De stenen die jij noemt zijn niet echt dure stenen + het is waarschijnlijk massa-inkoop geweest van de uitgeverij.

Het zou heel goed kunnen dat ze echt zijn.

Geplaatst: za maart 08, 2014 11:09 am 

Misschien hebben jullie wat aan foto's van mijn eigen stenen?

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Voor degene die de namen niet weten.
Rij 1 v.l.n.r.: Aventurijn, Tijgeroog, Kornalijn,
Rij 2 v.l.n.r.: Bergkristal, Rode jaspis, Sodaliet, Amethist
(Klikken voor een groter voorbeeld)

Geplaatst: za maart 08, 2014 12:16 pm 

Waarschijnlijk zijn ze echt, zoals eerder gezegd, de prijs wordt verlaagd en het zijn niet echtbepaald dure stenen, alsnog zijn ze dan wel erg goedkoop

Geplaatst: zo maart 09, 2014 10:46 am 

Ik geloof ook wel dat ze echt zijn. Het zijn geen grote steentjes, toch? Ze zien er naast dat boekje in elk geval niet erg groot uit... hoe kleiner, hoe goedkoper.

Op Bol.com en bij Bruna kost dit boekje trouwens ook €9,99 en bij Spirituelewinkel.nl €9,95 (even gegoogled). Dus ik denk dat het de standaard prijs is.

En... als het om een nepproduct gaat, zou het dan niet allang ontmaskerd zijn en uit de handel gehaald?

Geplaatst: ma maart 10, 2014 1:13 pm 
Site Admin

M'n eerste vraag: wat bedoel je met 'echt'? (half)Edelstenen worden niet gegoten, maar vaak geslepen/getrommeld. Als ze gegoten worden is 't plastic :) En dan was dit boek inderdaad al lang uit de handel gehaald.

Er is wel discussie onder liefhebbers wanneer een steen 'waardevol' is, of wanneer 'ie echt 'werkt', dus als je daarop doelt, dan denk ik (maar ik ben geen kenner) dat deze steentjes even goed kunnen werken als duurdere varianten. Je kunt dan nog op onderzoek uitgaan naar het verschil tussen geslepen/getrommeld en ruw. Ook interessant.

Verder sluit ik me aan bij wat hiervoor al gezegd is: waarschijnlijk gewoon de standaard prijs, anders in de uitverkoop.

Liefs,

Kyra

Geplaatst: do maart 13, 2014 2:31 pm 

Hier in de buurt kun je dat soort steentjes ook voor 2 euro per 10 uit een soort kauwgomballenautomaat halen. Sommige stenen komen zo veel voor dat ze niet zo heel veel geld waard zijn.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur