Het is nu di aug 14, 2018 6:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Beginners vragen kristallen, mineralen en stenen
Geplaatst: zo mei 22, 2016 2:50 pm 

Hoi hoi, leuk weer een edelsteen topic :) Hieronder hoe ik erover denk:

1) Ik heb al wel gelezen dat de stenen* opgeladen moeten worden met natuurlijk licht, dus overdag. Maar kan het ook kwaad als ze te lang in het licht / zon liggen. Verkleurt Amethyst of Pyriet bijvoorbeeld op lange termijn?

Amethist kan zeker verkleuren door zonlicht, die zou ik niet te lang in fel zonlicht laten liggen. Pyriet weet ik zo niet, denk bijna niet dat die snel verkleurt. Denk ook om rozekwarts, die kan wel vervagen. Opladen kan je overigens op meedere manieren doen. mijn favoriete manier is maanlicht, die is niet ''schadelijk'' voor welke steen dan ook.
De meeste van deze manieren kun je ook toepassen om je stenen te reinigen.
- maanlicht
- stromend water (pas op met seleniet. Toermalijn en pyriet zou ik denk ik persoonlijk ook niet onder het water houden.)
- in aarde leggen
- in zonlicht (tijgeroog is perfect voor de warmte van de zon in mijn beleving en werkt erg goed)
- energetisch/met je intentie
- met hematiet en bergkristal voor ont- en opladen.
- met smudging / rook.
- in zout leggen (denk wel om welke stenen je erin legt)

2a) Hoe groter de steen, des te groter het effect?

In mijn gevoel niet, de steen is de steen en de grootte ervan is niet van belang. Misschien heb je voor je gevoel soms een grotere steen nodig om op dat moment ermee te gaan werken. maar als je erover nadenkt, elke steen komt van een grotere steen af of uit het moedergesteente, de energie zou dus eigenlijk al kleiner zijn dan oorspronkelijk als je het op die manier bekijkt, maar voor mij blijft de energie hetzelfde. Misschien verschilt het gevoel van de energie van de ene op de andere steen van hetzelfde soort, dit ligt misschien aan hoe er mee om is gegaan of waar het vandaan komt en natuurlijk hoe die steen voor jou werkt en aanvoelt. Ik heb bijvoorbeeld veel rozekwarts stukjes maar een bepaalde pak ik toch altijd op ook al komen ze bij dezelfde plek vandaan.

2b) Hoe meer stenen van 1 soort, des te groter het effect?

Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als hiervoor voor mij. Ik vind het wel prettig om meerdere van dezelfde soort in een kommetje te leggen en daarmee te werken vooral als ze klein zijn. Maar als het 1 grote steen is pak ik alleen die.

3a) Eenmaal opgeladen hoe dichtbij zou ik ze dan moeten hebben om van het effect te profiteren? Vrijwel alle stenen van mij liggen in een vitrinekast en die afstand tussen mij en die kast is meestal al meer dan 5 meter. Hebben ze in die kast nog effect op mij?

Uiteraard, al liggen ze buiten op je te wachten of liggen ze in een andere kamer. Energie gaat overal doorheen en vloeit ook door alles. Het is logisch als je ze daadwerkelijk ziet of vast hebt je het echt zelf ook voelt maar dit verschilt per persoon. Mijn stenen bewaar ik in een gesloten kastje (tot dat ik meer ruimte heb voor een altaar hihi) maar ook die voel ik de hele dag aan. Een aantal heb ik in een open kastje staan waar ik veel mee werk, daar bouw ik ook de meeste connectie mee op.

3b) Hebben de stenen uberhaupt effect op mij als ze achter glas liggen? Houd het glas wat tegen?

Nee, dat denk ik niet. Hetzelfde een beetje met maanlicht, of dat wel door glas gaat om je edelstenen te bereiken..Ik leg ze altijd voor het raam neer en voor mij werkt het goed. maar ook dit verschilt weer per persoon. Ik zou gewoon doen wat voor jou het beste aanvoelt.

4) Ondanks het antwoord op 3 wil ik ze ook gaan kopen in " donut" vorm, als ketting. Komen daar nog andere dingen om de hoek kijken?

Tsja, je kan ze gewoon dragen als jij dat wilt. ik adviseer dan wel om ze wat vaker te reinigen omdat je ze vaak bij je hebt. Voor mij maakt het overigens ook niet uit als ik meerdere tegelijk draag, voor mij werken de edelstenen niet tegen mekaar. Als 2 edelstenen niet zo goed bij elkaar passen qua energie dan voel ik dit aan en draag ik ze niet samen. Maar ik geloof niet dat ze dan tegen je gaan werken als je het wel doet.

5) Kan de ene steen het effect van de andere steen neutraliseren als ze bijvoorbeeld in elkaars buurt liggen?

Nee, dat denk ik niet.

Blessed Be )O(

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur