Het is nu di jan 23, 2018 1:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Citrien - uit de natuur vs uit de fabriek
Geplaatst: vr mei 20, 2016 7:37 pm 

Ik heb vandaag een stuk citrien gekocht. Maar er zijn twee soorten citrien. Je hebt natuurlijke citrien en je hebt gebrande amethist. Dit laatste is dus amethist verwerkt tot citrien door verhitting, niet op natuurlijk wijze maar door mensen gedaan.

Mijn citrien is gebrande amethist (de meeste citrien in winkels is dat, citrien zelf schijnt best zeldzaam en dus duurder te zijn). Ik wist dit voor ik het kocht en heb dus bewust de beslissing genomen dat dit fabrieks-element om het zo maar te zeggen voor mij geen reden is om het níét te doen.

Maar ik ben wel benieuwd: hoe denken jullie hierover? Is "fabriekscitrien" minderwaardig aan natuurlijke citrien? Of maakt het niet uit?

Berichttitel: Re: Citrien - uit de natuur vs uit de fabriek
Geplaatst: vr mei 20, 2016 8:24 pm 

Zelf heb ik een piepklein zuiver brokje citrien en een knuffelsteen. Daarnaast heb ik ook een cluster gebrande amethist. Als ik op zoek zou zijn naar een citrien zou ik aan de "echte" de voorkeur geven. Een gebrande amethist heeft zijn eigen kwaliteiten alleen zou ik hem nooit citrien noemen omdat hij dat naar mijn idee niet geworden is.

In ieder geval veel plezier en inspiratie met je nieuwe steen. ;)

Geplaatst: zo mei 22, 2016 3:06 pm 

Maar ik ben wel benieuwd: hoe denken jullie hierover? Is "fabriekscitrien" minderwaardig aan natuurlijke citrien? Of maakt het niet uit?

Voor mij zeker wel. de fabriekscitrien is uiteindelijk gewoon nog steeds amethist. alleen heeft het een andere kleur gekregen. De gele kleur kan een andere energie uitstralen maar voor mij voelen ze toch als amethist. Doordat de mens er mee heeft zitten knoeien vind ik het ook minderwaardig maar een beetje tegenstrijdig omdat ik de amethist zeker niet minderwaardig vind dan andere edelstenen. wel zou ik ook zeker de voorkeur geven aan natuurlijke citrien als ik wil werken met de citrien-energie ;) Ik heb zelf wel een hele mooie fabriekscitrien punt met een heleboel regenboogjes er door heen, ik vind hem wel mooi maar werk er verder niet mee.

Geplaatst: vr maart 24, 2017 6:05 pm 

Ik geef de voorkeur aan natuurlijke citrien en niet de bewerkte versie van amethyst. Het blijft amethyst - of als het verhitte rookkwarts is, smokey citrien.

Geplaatst: do maart 30, 2017 10:32 pm 

Ik heb een gemiddelde grote citrien ketting, en die is fijn. Ik houd zelf niet van de vibe van gebrande amethist. De energie is heel tegenstrijdig voor mijn gevoel. Dus ik ga zelf liever voor natuurlijke citrien.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur