Het is nu zo okt 21, 2018 6:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Stenen die naast elkaar kunnen slecht zijn.
Geplaatst: zo okt 30, 2016 6:06 pm 

Kan dat? Ik heb een flinke mineralen en stenen verzameling*; Amethist, bergkristal, agaat, septarian, amber, hematite, calcite, pyrite, en nog wat andere. Ik heb 2 vitrine kasten met een verzameling van ongeveer 30 stenen. Laatst liep ik in Rijswijk op de Internationale stenen en mineralen beurs** en hoorde ik iemand zeggen dat bepaalde stenen naast elkaar slecht kunnen zijn. En niet vanwege een slechte leur combinatie.

Is dit waar? Of is het gewoon onzin?

*Ik heb de neiging om de namen van de stenen op te schrijven zoals ik ze geleerd heb. Veelal in het Engels.
** De Internationale stenen en mineralen beurs is zeker een beurs die ik iedereen kan adviseren. De volgende is ergens in maart, altijd in de Broodfabriek in Rijswijk .

Berichttitel: Re: Stenen die naast elkaar kunnen slecht zijn.
Geplaatst: vr nov 18, 2016 10:06 am 

Hi Emerald,

Ja, dat heb ik ook ooit eens gehoord! Ik spaar(de) edelstenen vanaf mijn 14de. Bij "De Oude Aarde" in Giethoorn heb ik hele mooie exemplaren gekocht. Zelf kan ik slecht tegen Hematiet. Vreselijke steen vind ik dat. Alsof ik volledig leeg gezogen word.

Ik vond dit op internet: Sieraden beïnvloeden de werking van een steen
Goud en zilver versterken de werking van alle stenen, die van zilver vooral van koraal en turkoois. Draag je meerdere sieraden met edelstenen, denk er dan aan dat je even nakijkt of die stenen met elkaar samen gedragen kunnen worden. Sommige edelstenen zijn niet met elkaar compatible waardoor er negatieve trillingen vrijkomen. Draag in zo'n geval niet alles tegelijk of als het ringen of armbandjes zijn, draag dan een deel aan de andere kant.

Ik weet dat je niet alles moet geloven wat je leest, zeker op internet...iedere gek kan erop zetten wat hij/zij wil! :P , maar in dit geval denk ik dat het heel logisch is.

Warme groet, Maartje

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur