Het is nu ma jun 18, 2018 12:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Avalonian Traditie
Geplaatst: vr feb 11, 2011 8:39 pm 

Ik wil altijd nog een keer naar Glastonbury, het land trekt me sowieso. Ik zie me er zelfs wonen.

Geplaatst: ma feb 14, 2011 11:53 pm 

Avalon kan op vele verschillende plaatsen zijn, maar men maakt dikwijls de vergelijking met Glastonbury door dat het inderdaad omgeven was door moerassig gebied zoals HazelDust heeft beschreven en door de vele legendes die rond dat gebied vasthangen, met het gevolg dat het natuurlijk interessant wordt voor toerisme aan te trekken.

Ja, zelfs over de meening van het woord "Avalon" heeft mijn twijfel, maar men denkt dat het in verband staat met het keltische woord: "abal" = apple. Die omgeving (Somerset) is wel heel bekend voor de appelboomgaarden en veel appel cider wordt er daar wel gebrouwd.

Somigen beweren zelfs dat Avalon in Burgondy ligt, wie weet, het kan zijn, en mischien is het enkel een echte realiteit in een andere realm.

Wat mij betreft, Avalon is overal en nergens, a combinatie van fictie, legendes, en magie. Enkel onze eigen imaginatie is onze enige grens om andere werelden te bezoeken.

Er zijn wel verschillende tradities die zich naar Avalon hebben genoemd. Zijn dat echte tradities? Wel als de personen die daar belang aan hechten het echt vinden, dan is dat natuurlijk een echte traditie voor hen. En als mensen zich daar goed bij voelen, dan is dat hun eigen keuze, als het voor jou werkt dan doe je het maar.

Alles heeft ergens zijn oorsprong gevonden, zelfs in de magische wereld, dat kan gebasseerd zijn op fictie, of op historische elementen, wie weet.

Mischien is Avalon een beetje gelijk Nirvana, een place beyond time with eternal happiness.

V. :heksje:

Geplaatst: wo jun 01, 2011 12:32 pm 

Hee allemaal,

ik was aan 't rondstruinen op 't internet en ik vond een boek:

Avalon Within: A Sacred Journey of Myth, Mystery and Inner Wisdom geschreven door Jhenah Telyndru.

Journey to the legendary Isle of Avalon and experience the magic, mysteries, and mysticism that have inspired women through the ages. Jhenah Telyndru - the founder of the Avalonian Tradition - invites you down a unique spiritual path of healing and personal revelation built upon the beloved Avalon mythology. Explore Glastonbury's Sacred Landscape. Connect with Ceridwen, Rhiannon, and other Goddesses of Avalon. Learn the Avalonian skills of Sight and Glamour to heal wounds of the soul and unlock the sacred wisdom at the core of your being. Drawing on Celtic mythology, Arthurian legend, and Marion Zimmer Bradley's The Mists of Avalon, this transformative path empowers women everywhere to seek the Goddess within.

Het boek is wel in het engels, maar dat zal me er niet van weerhouden om het te lezen. Even kijken of ik het ook in de bibliotheek kan vinden. En als het mooi genoeg is ga ik het misschien wel kopen.

Groetjes Eleanor.

Geplaatst: ma jun 27, 2011 12:33 pm 

Wat lijkt het mij mooi om een keer naar Glastonbury te gaan!!
Volgend jaar eerst maar Ierland.

Berichttitel: Re: ->Bericht: Avalonian Traditie
Geplaatst: do nov 15, 2012 11:36 am 

Ik heb het boek The mists of Avalon nog niet gelezen, maar ik heb er wel een keer een verfilming van gezien.
Erg mooie film ook. Op zich vind ik de traditie van Avalon een hele mooie, maar ook ik zet een vraagteken bij het "women only" idee. Maar zouden die er zijn, bijvoorbeeld Nederlandse/Nederlandstalige websites over de traditie van Avalon?

In mijn leven, zowel persoonlijk als op mijn werk merk ik, dat ik iemand ben, die eigenlijk beter met de mannen kan opschieten. Alleen vrouwen is daarom niet zo mijn ding, voor mij hoort het mannelijke erbij.

Maaike

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur