Het is nu za sep 22, 2018 6:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Element encyclopedia of 5000 spells- Judika Illes
Geplaatst: wo jul 24, 2013 5:57 pm 

Vorige week besteld bij Bol.com en vandaag mogen ontvangen.
Dit boek stond al een lange tijd op mijn verlanglijstje.
Voor het eerst doorgebladerd in The American Book Centre Den Haag.
Helaas vragen ze daar een hogere prijs (29,99)dan op Bol.com (19,99), dus toen toch maar niet in Den Haag gekocht.

Het boek is in het Engels en bestaat uit 1120 pagina's en weegt 2,15 kg!!!
Ik krijg er echt een " Charmed Book of Shadows gevoel" bij.

Heb hem even vluchtig doorgebladerd, maar ben nog niet begonnen met lezen maar ben benieuwd of er anderen op het forum in het bezit zijn van het boek of het eventueel kennen...

Blessings,

EarthAirFireWater

Berichttitel: Re: Element encyclopedia of 5000 spells- Judika Illes
Geplaatst: wo jul 24, 2013 8:01 pm 

Ik heb 'm ook! Alleen dan besteld bij de Slegte. Ik ben zeker fan van dit boek!! Ook de andere boeken van Judika zijn een aanrader. En, als je tweedehands niet zo erg vind zou ik zeker bij de slegte (ohja, dat is nu Polare geworden) kijken. Ik heb twee boeken van Judika gekocht voor 12 euro per stuk. Beide een klein vlekje aan de binnenkant, verder zo goed als nieuw :)

Geplaatst: wo jul 24, 2013 9:36 pm 

Mag ik vragen wat er allemaal instaat met misschien een korte uitleg/samenvatting.

Geplaatst: wo jul 24, 2013 9:49 pm 

Ik heb hem ook, maar dan de pocketversie die was nog goedkoper, volgens mij 13 euro ofzoiets, bij de American Bookstore in Amsterdam gekocht (ik ben verzot op die winkel).
Ik doe niet zoveel met spells dus ik weet nog niet echt wat ik van het boek vind. Vooral gekocht voor de heb.

Geplaatst: do jul 25, 2013 6:04 pm 

@ Elena: Ik kijk regelmatig tussen de tweedehandsboeken van Polare (wennen die naam :mrgreen: )
Zag dat daar ook regelmatig boeken van Judika aangeboden worden, helaas niet bij mij in de buurt.
Het valt me op dat vooral in Gent veel heksenboeken worden aangeboden en laat ik daar nou net deze vakantie heen gaan. Hopen dus dat ze er dan nog steeds zijn!!!
Laatst bij de slegte in mijn buurt het boek Sticks, stones roots and bones van Stephanie Rose Birds kunnen bemachtigen. Kende het boek of de schrijfster verder niet, maar erg leuk om te hebben in de collectie. Silver Ravenwolf is trouwens ook een aanrader en vaak bij de Slegte of Marktplaats tweedehands te vinden.

@Mele: Moeilijk een korte samenvatting te maken van het boek!! Ik kan eventueel een paar foto's plaatsen van de inhoudsopgave, achterkant en een aantal bladzijdes om een indruk te krijgen, is dat handig? Hoe ik foto's op het forum plaats moet ik nog even uitvogelen :roll:

Geplaatst: do jul 25, 2013 6:45 pm 

EarthAirFireWater schreef:
Silver Ravenwolf is trouwens ook een aanrader en vaak bij de Slegte of Marktplaats tweedehands te vinden.

Silver Ravenwolfs boeken staan eigenlijk vol foute informatie en ze zuigt dingen zomaar uit haar duim, om die dan als feiten op te gaan schrijven. Als voorbeeld, dit is haar definitie van Wicca: "Wicca -- It is thought that this term was originally coined by Selena Fox of the Circle Sanctuary in an effort to describe the modern religion of WitchCraft (as begun by Gerald Gardner in England in the 1950s). There is no difference between Wicca and WitchCraft. Anyone who tells you there is a difference is experimenting in the theory of Occum's Razor." ("Wicca -- men denkt dat deze term voor het eerst door Selena Fox van de Circle Sanctuary gebruikt werd in een poging de moderne religie van hekserij te beschrijven (zoals Gerald Gardner die begon in Engeland in de jaren '50). Er is geen verschil tussen Wicca en hekserij."
De laatste zin begrijp ik zelf niet helemaal, maar het komt erop neer dat iedereen die zegt dat er wel een verschil is, dat ze ongelijk hebben.

Wat er mis is met deze definitie:
Allereerst is hekserij op zich geen religie. Het gebruiken van magie en andere hekserige dingen wordt in iedere religie gedaan (ja, zelfs in het christendom. Geloof je me niet, dit is de blog van een christelijke heks: http://christowitch.tumblr.com/).
Ten tweede is Wicca een term die niet door Selena Fox is geïntroduceerd, maar door Gerald Gardner zelf.
Ten derde is er wel degelijk een verschil. Wicca is een religie waarin hekserij beoefent wordt.

Wat me ook heel erg afstoot, is dat ze jonge heksen als het ware aanspoort om te liegen over het feit dat ze aan hekserij doen. "[...] you might just want to tell them that you're working with angels if it really bothers your parents, because angels transcend religion and help bring religions together." ("[...] je kan hen ook gewoon vertellen dat je met engelen werkt, als het je ouders echt niet zint, want engelen transcenderen religie en helpen religies dichter bij elkaar te brengen.

Voor een volledig essay over wat er zo allemaal fout is aan Silver Ravenwolfs boeken (is wel in het Engels): http://www.ecauldron.net/opedtarnishedsilver.php

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

Geplaatst: do jul 25, 2013 6:54 pm 

Maar je kan ze ook bestellen? Ik bestel meestal meerdere boeken tegelijk. Dan heb je nog steeds een goed voordeel aangezien ieder extra boek met verzenden maar 1,95 kost :D

Silver ravenwolf, exact zoals hierboven. Er staan goede dingen in haar boeken; maar ze is erg, laten we zeggen 'eigenzinnig' en draagt haar mening dan ook volop uit. Als je zo'n boek van haar leest, leg alles in de weegschaal met gedachtes en kennis van anderen in je achterhoofd. Maar dat is eigenlijk bij ieder boek dat je over hekserij/wicca/etc. leest; je zal toch uiteindelijk je eigen weg en kennis moeten vinden.

Geplaatst: do jul 25, 2013 7:03 pm 

Ja EarthAirFireWater, dat zou heel fijn zijn haha. Dan heb ik een klein idee :D.

A hui hou, -Mele

Geplaatst: vr jul 26, 2013 5:13 pm 

@Mele: Heb foto's gemaakt, alleen geen idee hoe ik ze op het forum zet :roll:
Alleen nu zag ik dat ze op amazon een inkijkexemplaar hebben, dus bij deze!

http://www.amazon.co.uk/The-Element-Enc ... +ille+5000

@Ide: Had hier en daar al meegekregen dat Silver Ravenwolf foute dingen in haar boeken schrijft.
Ik neem het met een korreltje zout en pak mee wat interessant en nuttig is.
Bedankt voor de link die je stuurde.

@Elena: Noem me gek haha, maar als ik de kans krijg wil ik de boeken graag zien en vasthouden voordat ik besluit ze te kopen.

Geplaatst: vr jul 26, 2013 7:16 pm 

Graag gedaan. ^^
Ik heb zelf ook verschillende boeken waarover heel wat controverse bestaat (waaronder een van Raymond Buckland), en ik doe hetzelfde als jij, lezen met een korreltje zout en meenemen wat interessant en nuttig is. Ik wou het gewoon even vermelden, over Silver Ravenwolf, omdat ik al heel wat mensen ben tegengekomen die haar woorden zomaar voor waarheid aannemen, en dat wil ik namelijk vermijden.

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

[ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur