Het is nu ma sep 24, 2018 10:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: -ology serie
Geplaatst: za sep 07, 2013 4:59 pm 

Aloha,

Oke ik was benieuwd of ik de enige ben die de -ologie serie heeft meegemaakt. Boeken zoals wizardologie en monstrologie (nl: magistrologie). Als jullie dat ook hebben gelezen wat vonden jullie hiervan? Ik had het ooit een keer toen ik klein was in de bieb gezien, samen met "Het grote boek der toverkunsten" en ik vond het geweldig. Ik had alleen de wizardologie en dragonologie boeken gelezen. Ik wil ze misschien kopen (ik ben dol op boeken uit mijn vroegere kindertijd, ik ben nog steeds een kind dus nu ben ik nog steeds in mijn kindertijd maar ik bedoel eerder als rond 8 jaar, maar ik vind danweer dat je een kind bent en blijft totdat je zelf bewust kinderen hebt genoemen en ze opvoedt, of als je jezelf als volwassen beschouwt, wat niet iedereen zal doen) in het engels, dan kan ik het later mijn kinderen geven als ze rond de 10 jaar zijn, en dan zien de boeken ook al een beetje ouder uit en ja het lijkt me leuk, ik vind het ook erg jammer dat ik dat niet echt had. En als iemand van jullie al 10 jarige kinderen heeft, zouden ze het leuk vinden om zo'n boek te krijgen? Of hebben ze er al een? En waarom wel/niet?

Een beetje offtopic, maar toch ontopic aangezien dit denk ik mijn introductie was naar hekserij toe, ik ben nog steeds dol op dat soort boeken want ik voel me dan zo onschuldig en vrij qua gedachtes, dan heb ik het gevoel dat alles kan en dan zit ik op mijn eigen roze wolk :D ^^.

A hui hou, -Mele

Berichttitel: Re: -ology serie
Geplaatst: za sep 07, 2013 9:58 pm 

Ik ken het niet, maar heb zelf een dochter van 6 en het klinkt goed. Weet je ook een schrijver?

Geplaatst: zo sep 08, 2013 11:42 am 

het is 1 serie met verschillene schrijvers. Het is geschreven door "Merlijn" in 1577 ofzoiets. Er zijn twee delen van Magistrologie. De auteur is dacht ik Dugald A. Steer voor het werkboek (het werkboek heb ik zelf nooit gebruikt, je kan opzich makkelijk zonder). Voor het gewone boek is de auteur dacht ik , Anne Yvonne Gilbert, en er is ook een kit met allemaal dingen zoals stikkers enveloppen en papier. Het werkboek heeft 80 blz en het gewone boek een stuk of 40. Op youtube kan je filmpjes vinden waarin iemand door het hele boek bladert, maar dan in het engels dus wizardology. Het grote boek der toverkunsten is veel dikker met minder plaatjes, zonder kleur, dus voor een 6 jarige waarschijnlijk niet zo spannend, voor een tienjarige supr kan ik zeggen uit mijn eigen ervaring :-) . Het grote boek der toverkunsten is geschreven door "Cornelius Rumstuckle", een wijze tovenaar uit ik dacht de 18e eeuw ofzoiets. Daar is ook een vervolg op maar dan moet je eerst een brief sturen naar de uigever, het adres staat in het boek, het was tot 2006 geldig ofzo en ik weet niet hoeveel gedoe, maar je kan er ook makkelijk zonder. In dit boek lees je dingen over echte magie zegmaar. Je maakt een tovertstok leert hoe je een pendel moet geruiken, leuke meditaties, hoe je een kelk kan opladen, een verenwaaier, en een pentacel achtig iets maar dan met zes punten. Het b heeft 320 bladzijdes, de laatste honderd bladzijdes zijn besteed aan de test, op elke bladzijdes heb je een paar keuzes, en dan spring je over naar andere bladzijdes, je moet hier op je gevoel afgaan en je pendelen dobbelstenen gebruiken, best leukmaar duurt weleeen tijdje. er worden ook runen behandeld trouwens, ik hoop dat je hier iets aan hebt :-) .oek

Geplaatst: zo sep 08, 2013 1:35 pm 

Als ze een jaar of tien is en ze vind dit soort boeken leuk dan raad ik het boek Magische Meisjes van Heksemina aan, ii had het gelezen toen ik een jaar of 11 was en daar las ik voor het eerst het begrip Wicca, er staat van alles en nog wat in, en heel veel plaatjes en tabellen. Ik heb ook veel goede dingen gehoord over "the grey school". Het is een harry potter gebaseerde school, je betaalt 1malig 100 euro en dan krijg je lessen in veel verschillende dingen in een harry potter thema, maar wel echte dingen zoals het gebruik van kruiden, divinatie enz. Het hele proces duurt dacht ik zes jaar, minstens. En elk jaar betaal je nog drie euro. Ik weet er verderniet veel over, is denk ik nog iets te ingewikkeld voor mensen jonger dan twaalf jaar,en het is engels. Verder ehm.... ik zag nog een boek, een nsoort handboek net als de vorige twee maar ik weet niet meer hoe het heette :(

Geplaatst: zo sep 08, 2013 1:43 pm 

oja het boek der magiers van beatrice phillpotts, voor ong tien jaar en ouder. Er zijn 96 bladzijdes. Best veel plaatjes, te vergelijken met de andere boeken.

Geplaatst: ma sep 09, 2013 10:33 am 

Dank, ik zal eens kijken in de bibliotheek. Ze is natuurlijk met Wicca en echte magie bekend (althans raakt er langzaam mee bekend :-), maar dingen die over heksen en magie gaan gaan er altijd wel in.

[ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur