Het is nu zo jul 22, 2018 3:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Welke drie boeken hebben jou beïnvloed?
Geplaatst: zo jul 27, 2014 4:38 pm 

Hahaha, ik vind het boek ook niet zo geweldig hoor. Maar het heeft me wel beïnvloed ;).
Volgens haar eigen site is ze 'nog' heks...

Geplaatst: di jul 29, 2014 4:38 pm 

Voor mij zijn dat:

The Voynich Manuscript (een onleesbaar middeleeuws manuscript, en eigenlijk waren voor mij alle mysterieuze onleesbare oude manuscripten een reden om me in esoterie te verdiepen.)

Principia Discordia (een heerlijk boek dat raakte aan veel ideëen die ik al had over magie, geloof, en taal; ideëen die - daar kwam ik later achter - heel postmodern waren)

Verschillende urban legends, geen boek dit keer maar heel belangrijk voor mij. Urban legends, en andere mythes en verhalen waar mensen soms zoveel waarde aan hechten dat ze zeer concrete gevolgen in onze gedeelde werkelijkheid krijgen, dit soort verhalen bewijzen voor mij de potentie van wil/geloof/mythe als werktuig.

Geplaatst: za aug 02, 2014 4:49 pm 

1. Magische Meisjes - Griezelig Goeie Gids voor Hippe Tienerheksen, van Ina Vandewijer/Heksemina. Ook mijn eerste boek, ik vind het nog steeds leuk om er in te kijken, het is zo vrolijk en lief!

2. Natural Magician van Vivian Crowley. Heeft me heel erg beinvloed. In dit boek zijn er verschillende opdrachten bij het persoonlijke verhaal dat de schrijver vertelt. Heel fijn, ik houd van boeken met opdrachten. Er is van alles een beetje.

3. Entering the Forest van David Dom. Dit boek is erg interessant, speciaal geschreven voor jongeren en het hoort bij de Barden Jongeren Cursus op http://www.druidcircle.org een website van de Nieuw Order of Druids. Er is ook een Nederlandse variant: Leerling van het Woud ook van David Dom. De nederlandse heb ik niet gelezen maar ik neem aan dat het gewoon de vertaling is. In dit boek zijn er ook heel veel verschillende opdrachten. Als je je inschrijft op de website krijg je een mentor en lever je alle opdrachten in, die worden nagekeken en uiteindelijk krijg je een barden jongeren certificaat. Daarna kan je naar het volgende niveau, dat van een 'ovate' en daarna doe je nog die van de 'druid' na je 18e doe je de volwassene cursus, als je daar zin in hebt en krijg je wederom een certificaat. De cursus doet minstens een jaar en een dag, omdat je nog een soort dagboek over de natuur en de veranderingen van de seizoenen moet bijhouden.

4. Ik kan het gewoon niet laten: Grimoir of the Apprentice Wizard van Oberon Zell Dit boek wordt veel gebruikt in 'The Grey School of Wizardry' , een online school waar ik nu ingeschreven ben. Dit boek is zeker geschreven voor de jongere in occult geinteresseerden. Er is heel veel informatie, en ondanks de cheesy naam en de vaker opegenoemde fantasy series, is hier heel veel goede informatie, fijne en handige opdrachten. Van alles en nog wat. Wederom, ik ben een kind en ik houd ervan om in lesvorm te leren, mensnen die dit niet fijn vinden zullen dit boek waarschijnlijk niet waarderen. Het is bedoeld voor 11+ dus het gaat niet altijd heel erg diep (soms ook wel). De online school zou zo'n 7 jaar moeten duren (vanaf je 11e-18e) maar ook veel volwassenen zijn ingeschreven. Oberon Zell heeft zelf ook gezegd dat het bedoeld is voor Harry Potter fans die serieus aan de slag willen. Ja dat klinkt niet veelbelovend maar ik heb nu best veel geleerd, veel opdrachten gedaan en alhoewel ik dacht dat het niet serieus was ben ik prettig verrast.
Er is ook nog een Companion maar die heb ik nog niet uit. Dit is een boek met extra informatie en meer opdrachten.

Geplaatst: za aug 02, 2014 5:44 pm 

Ik heb dat heksen en bezemstelen boek van minerva ook als eerste gelezen. Dus invloed heeft het gehad, maar ik vind het eigenlijk geen bijster goed boek, dus wil hem niet in mijn top 3 zetten. Ook Heks van Suzan Smit heeft me op het pad van Wicca gezet, maar valt in diezelfde categorie.

Eigenlijk word ik door elk boek wat ik lees wel beinvloed, hetzij omdat ik het eens ben met de inhoud, of juist niet. Wat het meeste invloed heef gehad vind ik dus moeilijk te bepalen. Hier in ieder geval een gooi:

Out of the shadows: an exploration of dark paganism - van John Coughlin
Dit boek heeft een enorme impact op me gehad. Kort gezegd gaat het over het belang van een balans tussen het 'donkere' en 'lichte' in spiritualiteit en religie. Hierbij betekent donker niet per definitie slecht, en licht niet per definitie goed. Je moet het lezen om te begrijpen wat hij bedoelt. Vooral het deel over de schaduw persoonlijkheid en hoe de onderdrukte delen van onze persoonlijkheid vaak onderbewust de overhand krijgen heeft voor mij als het ware mijn ogen geopend.

Living Wicca - van Scott Cunningham
Ik ben het niet met alles eens wat hij zegt, maar dit boek heeft mij enorm geholpen om met de god & godin in contact te komen. Ook vind ik dat hij nuttige dingen te zeggen heeft over ziekte en ritueel werk.

Vipassana: inzichtmeditatie als pad tot bevrijding - van J. Goldstein
Een boek over boedhisme en inzicht meditatie, of vipassana. Wat ik heel fijn vond (en wat me ook erg vooruit geholpen heeft) is dat dit boek duidelijk is over dat het doel van boedhisme en meditatie niet is om je goed te voelen, maar juist om alle gevoelens en ervaringen te omarmen, en ze er te laten zijn. Niet vluchten voor pijn, woede, negativiteit of angst, maar het echt ervaren, en niet veroordelen of wegstoppen.

Geplaatst: di apr 21, 2015 1:26 pm 

Mijn 3 boeken

The complete book of incense oils and brews - Scott Cunningham
Zeer handig informatief boek om zelf kruidenmengsels, wierook, olieen etc te maken.

Magical Aromatherapy - Scott Cunningham.
Essentiele olieen aromatherapie met magie. Leuk boek om naast mijn reguliere aromatherapie boeken te hebben.

Spiritual Merchants: Religion Magic and Commerce - Carolyn Morrow Long.
Over het onstaan en geschiedenis vd occulte spirituele spullen winkels in de VS.

Geplaatst: di apr 21, 2015 2:12 pm 

In het begin heb ik veel boeken uit de bieb geleend en gelezen. Ik heb daar wel wat kennis in op gedaan, maar boeken die mij echt beïnvloed hebben zijn hele andere boeken geweest in mijn spirituele zoektocht.
Mijn top 3 totnutoe is dan ook de volgende (volgorde is willekeurig, ze hebben mij alle drie op een andere manier beïnvloed):

1. De magische wereld van heksen en druïden van Philip Carr-Gomm. Een pracht van een boekje vind ik dat, de verhalen erin zijn erg leuk en geven steeds levenslessen mee. Het doet je manier van denken veranderen. Ik vond het zelfs zo leuk dat ik het ook gekocht heb en zo dus regelmatig opnieuw kan lezen.

2. Reis Naar Q'Eros van Elizabeth B. Jenkins. Of het nu fictie, een roman of waargebeurd is dat maakt mij niet uit, het gaat er om dat dit boek ook mijn visie op bepaalde dingen veranderd heeft, mijn kijk op het leven en mijn gedachtegang. En dat vond ik zo leuk aan het boek.

3. Een online verhaal dat ik ook vaak opnieuw lees, desondanks de spellingsfouten. Ik link er even naar: http://www.wattpad.com/story/1565437-de-reis

Heel uiteenlopende boeken dus, maar stuk voor stuk een plezier om te lezen.
Groetjes Hibou

Geplaatst: ma mei 04, 2015 9:23 am 

Wat ik een erg prettig boek vond/vind om te lezen is:

Het boek der schaduwen van Phyllis Curot. Zij beschrijft haar eigen kennismaking en zoektocht naar de oude leer. Van haar heb ik ook het boekje Heksenkunsten aangeschaft.

Daarnaast heb ik het boekje van Sue Bowes - Vrouwenmagie gekocht. "Huislijke Hekserij" staat er voorin geschreven. Een soort wat-en-hoe voor de beginnende heks. Kleine rituelen en praktische tips voor je huis, je tuin en je relaties.

En zo kom ik toch nog aan een soort top 3. Ik ben ook veel bezig met Keltische invloeden en heb daar ook wat boeken van staan.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur