Het is nu vr nov 16, 2018 2:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Claudia van der Sluis?
Geplaatst: vr maart 21, 2014 12:58 pm 

Hallo allemaal,

Toevallig zag ik op tv de Vier Elementenreeks van Claudia van der Sluis voorbijkomen (iemand had ze liggen, er werd verder niks over gezegd). Ik heb van haar het boekje Moderne heksen en hoewel iemand ooit over haar zei dat ze niet "echt" is, ben ik wel geïnteresseerd in de elementenreeks... het zijn vier boeken en elk deel gaat over één van de vier elementen.

Kent iemand deze boeken? Zijn ze aan te raden? Helaas zijn ze niet gemakkelijk alle vier tegelijk te verkrijgen en ik kan ze op internet natuurlijk niet inkijken. Dus voor ik ze gewoon maar ga kopen en teleurgesteld wordt, wilde ik weten of iemand van jullie bekend is met de boeken.

C'

Berichttitel: Re: Claudia van der Sluis?
Geplaatst: vr maart 21, 2014 1:29 pm 

Ik heb ze al jaren. Nooit helemaal gelezen, moet ik zeggen. Leuke naslagwerkjes, met correspondenties, feesten etc.
Mss heeft iemand ze te koop op marktplaats? Anders zal ik erover denken of ik ze wil verkopen.

She is the Goddess of all that is

Geplaatst: vr maart 21, 2014 1:45 pm 

Ha Diana, op marktplaats zijn ze helaas niet te vinden... Bol.com verkoopt 3 van de 4 boekjes, maar allemaal door verschillende tweedehands verkopers dus dat is niet fijn (en dan mis ik één deel).

Verder zeggen alle websites die ik tegenkom dat ze niet meer leverbaar zijn... behalve fairyland.nl, daar kan ik ze alle vier kopen voor €32 plus nog €6 verzendkosten, maar het zou me niks verbazen als ik na bestelling tóch te horen krijg dat ze niet meer op voorraad zijn, aangezien ze blijkbaar niet meer gedrukt worden. Heb ik bij bol.com ook weleens gehad. Daarbij vind ik €38 wel wat veel voor boeken die ik niet heb kunnen inkijken eerst...

Mocht je ze willen verkopen, dan hoor ik het graag!

Geplaatst: vr maart 21, 2014 7:00 pm 

Fijn dat je het zegt, want ik wilde ze ook erg graag lezen! Alhoewel ik ze niet per se zelf wil hebben, aangezien ik toch overall samenvattingen van maak. Maar Diana, ik zou wel erg graag een boek van je willen lenen als dat kan :), ik kan er ook een borg voor geven als je dat wil :D. Maar Cecilia, anders kan je alle delen via bol.com kopen en daarna het laatste deel via fairyland, dan hebben je ze allemaal, en hopelijk zijn ze dan niet uitverkocht.

Weet iemand waarom ze niet meer gedrukt worden?

Geplaatst: vr maart 21, 2014 7:38 pm 

Een borg, zegt ze....
Muts, tuurlijk mag je die lenen. We spreken wat af binnenkort. Ik zit erg te twijfelen of ik ze weg moet doen. Ik heb er eerlijk al jaren niet meer in gekeken, maar als ze echt zo moeilijk verkrijgbaar zijn tegenwoordig zijn het toch een beetje collector's items.

Cecilia, ik heb een aantal spirituele boeken te koop. Als je mij je nr pb't, dan zet ik ze op de whatsapp. De foto's staan namelijk op mijn mobiel.

Geplaatst: vr maart 21, 2014 9:06 pm 

Jeej :)

Geplaatst: za maart 22, 2014 2:15 pm 

Ik heb indertijd de tekst van Claudia´s boek over Moderne Heksen mogen controleren op eventuele fouten, en weet dus hoe de oorspronkelijke inhoud er uitzag. Het elementen boek ken ik niet. Claudia is een broodschrijfster, die voornamelijk kinderboeken schrijft. Indertijd haakte ze in op de hype rondom Wicca en hekserij. Probleem was dat ze er weinig over wist, maar dat kon met de nodige externe hulp worden opgelost, zoals bleek. De figuren die erin voorkomen bleken later net zo gehypt als het boek, ze waren toen redelijk bekend via fora en zijn sindsdien spoorloos verdwenen. Kortom, er staat zeker geen onzin in, maar het is ook behoorlijk oppervlakkig. Wel geeft het een goed tijdsbeeld van eind jaren 90. Dat geldt trouwens voor de meeste boeken uit die tijd, tijdsgebonden, oppervlakkig, maar daarom wel leuk en gezellig. Tweedehands kan je ze dan ook vaak tegen dumpprijzen vinden. Helaas is De Slegte over de kop....

Geplaatst: za maart 22, 2014 5:12 pm 

Staar je niet blind op Bol. com, er zijn meer plaatsen waar je (tweedehands) boeken kunt vinden:

http://www.omero.nl/auteurs/s/l/claudia-van-der-sluis/
http://boekwinkeltjes.nl/uitgebreid_zoe ... =1&nieuw=1

En een nieuw initiatief: http://www.boekenbron.nl/klantenservice/over-boekenbron

Geplaatst: za maart 22, 2014 10:19 pm 

Phaedrus schreef:
Ik heb indertijd de tekst van Claudia´s boek over Moderne Heksen mogen controleren op eventuele fouten, en weet dus hoe de oorspronkelijke inhoud er uitzag. Het elementen boek ken ik niet. Claudia is een broodschrijfster, die voornamelijk kinderboeken schrijft. Indertijd haakte ze in op de hype rondom Wicca en hekserij. Probleem was dat ze er weinig over wist, maar dat kon met de nodige externe hulp worden opgelost, zoals bleek. De figuren die erin voorkomen bleken later net zo gehypt als het boek, ze waren toen redelijk bekend via fora en zijn sindsdien spoorloos verdwenen. Kortom, er staat zeker geen onzin in, maar het is ook behoorlijk oppervlakkig. Wel geeft het een goed tijdsbeeld van eind jaren 90. Dat geldt trouwens voor de meeste boeken uit die tijd, tijdsgebonden, oppervlakkig, maar daarom wel leuk en gezellig. Tweedehands kan je ze dan ook vaak tegen dumpprijzen vinden. Helaas is De Slegte over de kop....

Het zijn vier aparte boekjes, elk over een element. Best schattig hoor. Ik heb Moderne Heksen gelezen als jong ding van 15 of 16, geen idee meer wat erin stond....
Ik heb van haar ook Het Grote Boek van de Maan. Met correspondenties, visualisaties en rituelen, en recepten.
Al moet ik zeggen dat ik nooit meer naar dat boek grijp. Toch maar weer eens inkijken....

Ze is wel ooit geinterviewd over hekserij voor een tv-programma, als 'kenner' en 'heks'. Als ze dat eigenlijk niet is, is dat wel een beetje jammer.

Geplaatst: zo maart 23, 2014 12:23 pm 

@Phaedrus: dankjewel voor de opheldering. De vrouw die me het boek gaf maar wel met de noot dat de schrijfster niet "echt" was maar dat het wel een goed basisboek was (ik was 12 en schreef een werkstuk over "Moderne heksen"), is overleden en ik kon haar dus later niet meer vragen wat ze er nou precies mee bedoeld had.

@Elenna: ik kende Omero nog niet, dank je! Boekwinkeltjes had ik wel gekeken, maar die heeft niet alle vier de delen. Inmiddels ben ik er echter achtergekomen dat ik ze kan lenen van een vriendin (de dochter van de overleden vrouw).

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur