Het is nu ma sep 24, 2018 11:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: pendelen
Geplaatst: do jun 28, 2007 12:45 pm 

Merry meet Abnaki

bij pendelen gaat het, net als in veel andere vormen van divinatie, om twee partijen: degene die een vraag stelt waarop hij/zij inzicht dan wel een antwoord wil krijgen, en degene die probeert bij het verkrijgen van dit inzicht/antwoord te helpen.

Als je zelf zowel vragensteller als pendelaar bent, lijkt het me logisch dat je er iets van je eigen voordeel in stopt: het gaat er alleen om wat je met dat antwoord wilt doen.

Het is ook niet zoiets als een Ouija-bord raadplegen, iets wat ik persoonlijk iedereen ( inclusief mezelf) ten sterkste afraadt, omdat je hiermee in tegenstelling tot pendelen en ander vormen van divinatie NOOIT weet wat voor krachten je wakker maakt.

Bij divinatie echter gaat het slechts om het ontwaken van de kracht van inzicht: die van de vragensteller en die van de divinerende persoon.

Ik hoop je hiermee iets verder op weg te hebben geholpen. Zoals Blackbird ook als antwoord een eerdee hulpvraag van jou schreef: denk vooral niet te min over jezelf dat je dit niet zelf zou kunnen.

Lees erover, oefen en scherp hiermee je inzicht/vaardigheid

Blessed be

Sendanor :heksje:

Geplaatst: vr jul 06, 2007 6:00 pm 

MM,

Sorry voor de late reactie. Ik vroeg onlangs aan men pendel of ik een dochter had. Neen was dus het antwoord, terwijl ik echt wel een dochter op de wereld heb gezet. Ik vroeg of ik ging slagen in men examens, ik voelde van niet, hij zei van wel, twas dus niet zo.
Ik vroeg of ik telefoon ging krijgen van men vriend, neen, wel hij belde nog geen half uur later.
Wanneer ik voor men zus heb gependeld die zwanger was was het wel goed. MEt de gezondheid van men grootmoeder ook/ Dus het is enkel als het voor mezelf is.

Wat ik echt maar dan ook heel echt wil weten dat gaat over men relatie. Die is nogal complex en ik wil wat juiste antwoorden.

BB,

Abnaki

Geplaatst: vr jul 06, 2007 7:42 pm 

Hallo Abnaki,

Zou het een idee zijn om een andere divinatiemethode te gebruiken dan de pendel? Je schrijft dat je relatie nogal complex is, en een pendel is juist heel handig als je simpele antwoorden wil (ja/nee, N-O-Z-W, een plek aanwijzen op een kaart of 'welk voedingsmiddel of welke Bachremedie is goed voor me?'
Tarot is een methode om complexere dingen duidelijk te krijgen. Al blijft het een probleem om voor jezelf te divineren. Is er iemand in de omgeving die (professioneel) tarotlezingen doet? Is er een paranormaalbeurs in de buurt binnenkort?

B.b.!
Jana.

Geplaatst: vr jul 06, 2007 7:52 pm 

Hoi Jana,

Ik heb het geprobeerd om de tarotkaarten te leggen. Ik heb buiten de heksenkaarten ook de leonard kaarten. Eerlijk gezegd kan ik er weining of niks uit maken.
Ook al heb ik ook hier veel over gelezen en gelezen en gelezen, sorry ik interpreteer het waarschijnlijk fout.

BB,

Abnaki

Geplaatst: vr jul 13, 2007 11:07 am 

als je daar nou echt nood aan hebt en steun aan hebt dat iemand anders eens voor je pendelt wil ik het wel doen voor je.
ik vraag je dan wel om er voor jezelf een interpretatie aan te geven en het niet zwart-wit te zien...

lotje

Geplaatst: vr jul 13, 2007 11:25 am 

als je nee krijgt op alle ja antwoorden...
ben je wel zeker dat je de pendel duidelijk genoeg maakt wat ja is en wat nee is?
ik vind het soms nogal onduidelijk het verschil tussen het slingeren en het draaien. daarom vraag ik de pendel altijd om stil te blijven hangen bij nee..

Geplaatst: vr jul 13, 2007 5:55 pm 

Ik heb nooit iets met een pendel aan kunnen vangen. Ik heb talloze keren nieuwe pendels gekocht of gekregen, en die na een tijdje altijd weer weggegeven, niet zelden aan mensen die er dan heel tevreden mee waren en er tijdenlang vanalles mee devineerden, en die mij ook vervolgens zinvolle ja's en nee's met diezelfde pendel presenteerden.
Maar als ik het zelf doe klopt het niet, vertrouw ik het antwoord niet, gebeurt er iets anders (meestal iets raars) enz.
Het is gewoon mijn ding niet.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die 'geschikt' zijn voor het hele devinatiespectrum, zeg maar. Sommige dingen passen bij je, anderen niet, terwijl er geen vinger op te leggen is waarom niet.

Geplaatst: vr jul 13, 2007 6:33 pm 

Ik heb ook een pendel gehad. Twee, zelfs. Een mooie kristallen en eentje van amethist. Ik kon er echter helemaal niets mee. Mijn vader adviseerde me om 't ding een vraag te stellen waarvan je het antwoord wist, zodat je wist wat ja en nee betekende. Als ik dan vroeg of ik een jongen was kreeg ik van de zes keer dat ik het vroeg, telkens een andere zwieper. Zo weet je nog niks.
En ik raak die dingen altijd kwijt. Die kristallen vond ik kapot terug, en die van amethist ben ik tot op de dag van vandaag kwijt.

Maar goed, ik ben dan ook geen divinatiewonder, geloof ik. Heb er vooralsnog niet de discipline voor om het door te zetten en het echt te ontwikkelen. Komt nog wel, wanneer ik wat rustiger ben in mijn hoofd, neem ik aan.

Liefs,
Eleandor

Geplaatst: vr jul 13, 2007 9:17 pm 

Een pendel, dat vind ik nou zo'n ongeloofwaardig ding! Ja en nee, zo simpel ligt het in het leven [jammergenoeg] niet. En door mijn hand vrijwel stil te houden kon ik dat ding nog gewoon besturen. Het zwiepte van hier naar daar, holladiejee.

Nee, geeft mij maar iets anders. Een divinatiemethode waarbij je ook moet rekenen op het onverwachte. Een methode waarbij er een tal van mogelijkheden zijn, en je ook telkens een ander antwoord kan verwachten. Ja en nee wordt ik snel zat.

Methodes zoals schouwen in een spiegel of kom, of kaarten trekken, dat spreekt mij veel meer aan, als het dat überhaupt al doet. Ik geloof daar namelijk niet zo in.

Edana-Meara:heksje:

[ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur