Het is nu di sep 25, 2018 11:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: pendelen
Geplaatst: za nov 03, 2007 7:30 pm 

Ik ben het met Moon eens, ik ga zo ook met al mijn gebruikswerken om.....probeer dat is uit.

Geplaatst: za nov 03, 2007 7:42 pm 

Je pendel vragen of je mag pendelen? Niet de persoon voor je wie je pendeld?

grXX

Geplaatst: za nov 03, 2007 8:20 pm 

Dag Dames en Heer,

Even in de gaten houden dat een pendel geen persoonlijkheid is. Het is een 'hulpmiddel' om mee te orakelen. Zo zijn er vele, tarot,
I Tjing, kristallen bol, kiekglas, enz.

Madam Mikmak.

Geplaatst: zo nov 04, 2007 3:18 pm 

---Origineel geplaatst door: doradris---
Je pendel vragen of je mag pendelen? Niet de persoon voor je wie je pendeld?

grXX

Klopt. Maar ik denk dat het meer de vraag is of het het juiste moment is om te pendelen. Niet òf je mag pendelen, snap je?

Liefs,
Wilma.

Geplaatst: zo nov 04, 2007 5:05 pm 

---Origineel geplaatst door: Moon---
Volgens mij moet je eerst aan je pendel vragen of je mag pendelen.
En je moet ook een "strikvraag" stellen. Dan weet je wat 'ja' en wat 'nee' is.

De bedoeling hiervan is meer om 'af te spreken' met de pendel hoe 'ja' en 'nee' en andere antwoorden eruit zien. Je doet dus eerst een test. Toestemming vragen en een strikvraag zijn termen die ik niet gebruik, maar er is wel wat voorwerk nodig voordat je echt kunt gaan pendelen.

Maggie: "Ik heb ook het gevoel erbij dat je onderbewust toch de pendel zelf aanstuurd"

Ja, het is je onderbewustzijn dat de pendel aanstuurt. Jij weet heel veel zonder je daar bewust van te zijn. Je hebt je eigen intuïtie en je kunt inpluggen op het 'collectief onderbewuste'. De pendel is een hulpmiddel om die kennis 'boven water' te krijgen. Net zoals andere divinatietechnieken dat zijn, zoals Madam Mikmak al aangeeft.

De pendel kun je gebruiken bij bepaalde vragen. Als het antwoord 'ja' of 'nee' is (of 'misschien', of 'ik weet het niet'), kun je alleen de pendel gebruiken.
Als je iets zoekt, kun je de pendel gebruiken boven een kaart of plattegrond.
Als je niet helemaal gezond bent, kun je pendelen welke bachremedie, welke edelsteen of welk soort voedsel goed voor je is (weet niet helemaal precies meer hoe dit werkt. Je handspanning komt er ook bij te pas). Daar zijn ook wel andere methoden voor natuurlijk.

Geplaatst: di nov 06, 2007 1:34 pm 

---Origineel geplaatst door: Madam Mikmak---
Dag Dames en Heer,

Even in de gaten houden dat een pendel geen persoonlijkheid is. Het is een 'hulpmiddel' om mee te orakelen. Zo zijn er vele, tarot,
I Tjing, kristallen bol, kiekglas, enz.

Madam Mikmak.

Mee eens.

kan een pendel spreken dan? Ik bedoel,..het is van natuursteen, hout of metaal. Ik kan misschien ook mijn runen vragen of ik mag leggen, of mijn tarot kaarten..maar je zult geen antwoord krijgen. Het enige wat je er van kan weerhouden of toelaten is je gevoel. En ik weet zeker dat het niet de pendel is die jou dat gevoel geeft. misschien slechts het gevoel van die mineraal wat zich in de pendel bevind maar dat geeft jou geen toestemming.

Ik heb gelezen dat je spieren in je vingers bewegen op jou gedachten
( als je wil dat hij naar ja zwaaid, of gaat cikelen, dat je dat kan manipuleren en dat de spieren in je vingertoppen vervormen en zo het touwtje die richting in laat gaan).

Sorry, moest het even kwijt.

grXX

Geplaatst: di nov 06, 2007 2:52 pm 

Ja Doradris, daar heb je groot gelijk in en daarom wil ik het ook niet meer gebruiken.
De wetenschappers zouden zeggen : het zit allemaal in je eigen hersenen.
Liefs
Vleermuis

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur