Het is nu wo aug 15, 2018 2:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Got a tattoo
Geplaatst: do okt 16, 2014 11:28 am 

Elenna schreef:
En waar ga je dan - wanneer je die ideale baan niet hebt - je huur / eten / energierekening / zorgverzekering...... van betalen?

Van m'n uitkering ;) En ik hoop nog een tijdje thuis te kunnen blijven wonen.

Geplaatst: do okt 16, 2014 11:57 am 

Maar dat kan je toch niet voor altijd blijven doen?

Geplaatst: do okt 16, 2014 12:19 pm 

Juist ja, die uitkering dus, waar ik en alle andere mensen die financiële zelfstandigheid belangrijker vinden dan het wachten op een droombaan aan meebetalen :evil:

Geplaatst: do okt 16, 2014 1:53 pm 

Elenna schreef:
Juist ja, die uitkering dus, waar ik en alle andere mensen die financiële zelfstandigheid belangrijker vinden dan het wachten op een droombaan aan meebetalen :evil:

Wajong, om precies te zijn. Ik ben voor 90/100% afgekeurd, niet ten onrechte. Vanwege mijn autisme moet alles mij 100x uitgelegd worden, ik ben ontzettend klunzig, en hoewel ik in de afgelopen jaren wel een stuk socialer ben geworden, vind ik het nog steeds erg lastig om te functioneren in groepen vreemden. Mijn werktempo met de simpelste klussen ligt ook erg laag, ik heb geen overzicht (kan me maar op 1 ding tegelijk focussen) en ik kan niet goed omgaan met autoriteit (al telt dat laatste niet echt mee natuurlijk). Verder is er nog een hele reeks mankementen waardoor ik afgekeurd ben, maar die ga ik hier niet allemaal opnoemen ;)

Geplaatst: do okt 16, 2014 2:42 pm 

Das vervelend Emiel :/

Geplaatst: do okt 16, 2014 6:39 pm 

Mooie tattoos. Ik heb maar een kleintje. Hieroglyphen, de naam Bastet op mijn pols. Hij is redelijk onopvallend maar voor mij zo veelzeggend. Ik heb nog wel ideeen maar ik

Even offtopic omdat ik het niet kan laten, er zijn mogelijkheden tot een aangepaste baan ook met autisme. Ik heb zelf een autistische vriendin die afgekeurd (90/100 procent) is maar wel werkgevers heeft gehoord die graag zich aan haar aanpassen met begeleiding. Daar werkt ze nu naar toe. Hoe positief is dat! Iedereen heeft zijn talenten! Het zou jammer zijn als die niet benut worden toch ;). Ik denk dat wachten op je droombaan tot je 67ste kan duren. Daar zul je vaak toch wat voor moeten doen, werkgevers zoeken vaak mensen met ervaring. Het zou jammer zijn als je je droombaan zo mis loopt.

Geplaatst: do okt 16, 2014 8:26 pm 

Ik kan meespreken wat autisme betreft ik heb 3autistische neefjes waarvan 1misschien kans maakt voor een normale job.
de andere 2 zijn ernstige gevallen die waarschijnlijk nooit de kans krijgen omdat ze er soms nogal angstaanjagend eruit zien 2 breedgebouwde ventjes met een uitstraling van als jij mij kwaad maakt sta ik niet in voor de gevolgen.
Gewone mensen lopen in een boog rond die ventjes niet wetend dat het 2 teddybeerkes zijn..

zware tijd,
hoop,
licht,
op de loop,
liefde op het eerste zicht.
de waarheid blijft verborgen,
verborgen door de staat,
waarom leven de armen in ieder land op straat,
verdriet,
een traan,
een leven dat weer moet gaan.

Geplaatst: do okt 16, 2014 11:21 pm 

OK, Wajong is wat anders (en inderdaad heel erg vervelend voor je). Maar evengoed maak je het jezelf niet makkelijker als je zo zichtbaar getatoeëerd bent. Ik hoop dat je er nooit spijt van krijgt, want het is erg duur en tijdrovend om tattoos weer weg te laten halen.

Een van mijn collega's is overigens autistisch, en juist het feit dat hij zich heel goed echt op één ding kan focussen maakt dat hij heel goed is in zijn werk. En ja, hij heeft wat extra bedeleiding nodig, en soms een aparte aanpak, maar ik zou hem als collega niet willen missen.

Geplaatst: vr okt 17, 2014 9:09 am 

Wolfje schreef:
Mooie tattoos. Ik heb maar een kleintje. Hieroglyphen, de naam Bastet op mijn pols. Hij is redelijk onopvallend maar voor mij zo veelzeggend. Ik heb nog wel ideeen maar ik

maar ik ben een stukje vergeten... In mijn werk maakt de werkgever er geen probleem van dus daar heb ik mazzel mee. Ik wil nog wel een tattoo. Ik moet van mezelf wel een paar jaar met het idee zitten voor ik het op mijn lijf laat zetten. Het zit er wel voor de rest van je leven. Ik heb een idee met cherryblossoms op mijn voet. En eventueel een zin tekst erbij. Daar ben ik nog niet over uit.

Geplaatst: vr okt 17, 2014 11:46 am 

Elenna schreef:
OK, Wajong is wat anders (en inderdaad heel erg vervelend voor je). Maar evengoed maak je het jezelf niet makkelijker als je zo zichtbaar getatoeëerd bent. Ik hoop dat je er nooit spijt van krijgt, want het is erg duur en tijdrovend om tattoos weer weg te laten halen.

Tja, het punt blijft dat het veel werkgevers niet lukt om constant extra begeleiding te bieden... want dat kost tijd, en geld. Ondertussen blijf ik mooi verder studeren (doe nu sprint-vwo, hopelijk haal ik dat, en dan ga ik Keltische talen en cultuur studeren aan de universiteit van Utrecht).

En wat spijt betreft: geen zorgen, ik heb mezelf één ding aangeleerd, en dat is dat ik nooit meer ergens spijt van heb. Misschien een paar dagen, maar meer ook niet. Voor weghalen heb ik sowieso het geld niet, en dat zal ik waarschijnlijk nooit hebben ook... aangezien het duurder is dan het laten zetten ervan ;) Ik zit er dus hoe dan ook aan vast, en dat vind ik wel prima. Mochten al mijn andere dingen falen, dan ga ik wel ergens in een rockcafé achter de bar staan :P Ik ken genoeg mensen in dat wereldje, die het waarschijnlijk ook niet erg zouden vinden om inderdaad die extra begeleiding te bieden (waarom ik dat nu dan niet doe, is omdat mijn studies er dan onder gaan lijden).

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur