Het is nu di jun 19, 2018 11:07 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: kleding
Geplaatst: do mei 23, 2013 5:40 pm 

Isis schreef:
Ik vind van mijzelf dat ik mij "gewoon" kleed. Maar was is gewoon?
Maar ik kan best een paar jaar (of langer) met kleding doen en koop het liefst in de uitverkoop of zelfs tweedehands (want waarom zou je meer uitgeven?).
Ik hou van rokjes, maar heb het snel koud, dus het is ook vaak een broek. Het liefst een strakke.

Ik kleed mezelf ook vaak erg 'gewoontjes'. Maar als ik zin heb om er werk van te maken hou ik wel altijd van wat extra. bijvoorbeeld vuurrode laarsjes, mooi jasje, en sowieso heb ik wel altijd gekleurde strakke broeken.

Geplaatst: zo jun 09, 2013 1:48 pm 

Mag ik ook meedoen! :)

Ik ben echt gek (iets té .. :S) op kleding! Ik gaf echt bakken met geld uit maar deed dat ook vaak uit verveling of wanneer ik niet zo goed in mijn vel zat. Na met mezelf afgesproken te hebben dat ik alleen nog maar het hoognodige mag kopen (..mijn kast hangt toch al vol voor de komende 10 jaar...ahum :S) heb ik al meer dan 7 maanden geen dingen gekocht (bwhalve sokken en onderbroeken dan :P) En ik kan echt zeggen dat dat veel rust geeft!
Ik heb geloof ik wel mijn eigen stijl. Ik hou van vintage en dan voornamelijk jurkjes. Ik ben niet echt van de felle kleuren maar vind printjes wel heel leuk! Bloemen, stippen, etnische prints noem maar op. En meestal combineer ik dat dan met nieuwe kleding (h&m! Lekker goedkoop en altijd wel iets leuks)
Op zich zou ik ook graag wat meer durven. Ik heb met regelmaat dingen aangeschaft die ik dan later toch niet aan durfde :(

Geplaatst: di jun 11, 2013 7:18 am 

Ik draag eigenlijk alleen maar zwart. Natuurlijk heb ik ook wel gewoon een spijkerbroek, maar dat voelt voor mij niet echt anders ofzo. Ik heb mezelf beloofd dat als het lukt om af te vallen ik meer echte gothic kleding ga kopen. Om me te stimuleren op het juiste gewicht te blijven.

Geplaatst: wo jun 12, 2013 8:10 pm 

Gaaf Niamh, dat past goed bij je denk ik.
Maar je kunt best voller zijn en gothic kleding dragen hoor. Ik weet niet welke maat je hebt maar wat ik van je gezien heb zal dat niet héél groot zijn.

Geplaatst: wo jun 12, 2013 8:23 pm 

Ik heb maat 44/46. Ik kan inderdaad wel gothic kleding kopen maar die is nogal duur. Daarom leek het me een goede beloning voor als ik ben afgevallen, zodat ik niet telkens nieuwe dure kleding hoef te kopen :)

Geplaatst: do jun 13, 2013 9:09 pm 

Ah dat is wel een goed idee inderdaad, als je geen plannen voor afvallen hebt dan zou het anders zijn.
Je hebt dezelfde maat als ik. Je kunt natuurlijk wel een corset maat 42 kopen (een niet zo dure, die je nu wat losser insnoert dan later) en erbij in een soort middeleeuwse tuniek en een rok met genoeg elasticiteit, maar het ligt er ook een beetje aan naar welke maat je wilt gaan.

Geplaatst: vr jun 21, 2013 9:57 am 

Ik draag veel zwart, maar dat is denk ik meer gemakzucht. Bovendien staat het best wel strak en cool voor een man, vind ik althans. IK houd er niet van erg opvallend gekleed te gaan. Het heeft zo zijn voordelen als je kunt verdwijnen in de massa. (De onzichtbaarheidstruc werkt niet in fluoriscerende kledij :-) Dat neemt niet weg dat ik een paar zeer opvallende Zuid franse blouses heb, die ik graag draag om juist wel op te vallen... Wel draag ik meestal een hanger om mijn nek. Dat kan van alles zijn, ik kies naar gelang mijn eigen behoefte (vandaag heb ik een Thor's hamer om mijn nek die eigenlijk wat te zwaar is om comfortabel te voelen). Ik weet dat ik hiermee herkenbaar ben, maar merk dat de meeste mensen het niet opmerken of verkeerd interpreteren. Velen weten denk ik wel dat een pentagram voor de meeste mensen aangeeft dat je Joods zou zijn. Een ster is een ster immers :-)

Geplaatst: za jul 06, 2013 2:02 pm 

Haaai allemaal,
Ik draag gewoon kleren die ik mooi vind. Ik ben helemaal geen gotic, en kom er niet eens bij in de buurt :)
In het algemeen zie ik er netjes uit, een chique jasje met een gekleurd shirtje eronder, ik ben gewoon een hippe moderne heks :P Heksen zijn lang niet altijd gotick ;) xxxxx
BB HeksjeNathalie

Geplaatst: zo jul 07, 2013 9:02 am 

Helemaal mee eens, HeksjeNathalie

Geplaatst: wo jul 10, 2013 9:41 am 

Dat is de beste aanmoediging, zou ik zeggen, als je in ieder geval in eigen kring jezelf mag zijn en niet veroordeeld wordt! Mijn vriend (nu mijn man) zei vroeger: meid, al trek je een vuilniszak aan! Dat heeft mij wel geholpen om langzaam andere dingen te gaan uitproberen. Voor een ander misschien een eitje, bijvoorbeeld felle kleuren of wilde prints, maar voor mij een hele overwinning!
Nu draag ik waar ik zin in heb, de ene dag een spijkerbroek met slobbertrui, de ander keer gipsy met rinkelende armbanden en oorbellen. Mensen om je heen wennen er vanzelf aan en zijn vaak ook juist blij verrast! Heb nog niet echt een dresscode voor mijn rituelen gevonden, vind het in ieder geval belangrijk dat het schoon is. Voorlopig doe ik dat ook gewoon op het gevoel: waar heb ik zin in en wat past bij het ritueel.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur