Het is nu za aug 18, 2018 5:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Haar verven!
Geplaatst: wo okt 15, 2014 7:33 pm 

Oke, dit klinkt misschien nogal onzinnig, maar voor mij is dit een heel bijzonder moment. Ja. Over een week ga ik mijn haar zwart verven.
Waarom is dit zo bijzonder voor mij? Nou, ik was vroeger echt, echt heel erg onzeker, en heel erg bang voor wat anderen van me zouden vinden. Ik bedoel, panseksueel, into harde muziek, heks... Ik probeerde me zo normaal mogelijk en stil te gedragen in de hoop dat mensen me niet vreemd zouden vinden. Het was echt heel erg. Als ik iets zei, keken mensen in mijn klas me vreemd aan van "Hé kijk, ze praat!". Het is zelfs enkele keren tegen me gezegd.
Ik hou van de kleur zwart. Het voelt veilig, het voelt als thuis, maar ik was bang om teveel zwart te dragen. Ik was bang om mezelf op te maken. Ik durfde mijn nagels niet eens te lakken... Ja. Het was echt heel erg...

Ik ben heel, heel erg blij dat dit in de jaren daaropvolgend verandert is. Maar het was best eng af en toe, al klinkt het misschien heel idioot. De eerste keer dat ik met zwarte nagellak naar school ging was ik echt bang en zenuwachtig. Ja echt. Niemand zag het eigenlijk, op een meisje na, en ze vond het mooi.

Wat mij ook heel erg geholpen heeft, het klinkt misschien stom, was het krijgen van mijn vriend. We hebben nu al meer dan drie jaar (ik was 14, bijna 15 toen ik met hem kreeg) en ben zo blij met hem! Hij heeft me in laten zien dat het oké is om mezelf te zijn. Soms was ik zo zenuwachtig als ik hem iets over mezelf vertelde. Bang dat hij me zou uitlachen enzo. Dit was juist helemaal niet het geval. Hij was er altijd voor me, zei dat het juist leuk was!

Nu ben ik sinds enkele maanden echt steeds vrijer en veel gelukkiger. Ik doe de gekste dingen midden en de klas en het kan me niet meer schelen wat anderen ervan vinden. Het voelt echt als een opluchting, en ik ben er ook eigenlijk best wel trots op. Ik kleed me anders, ik gedraag me veel vrijer, en ik vertel ook steeds meer mensen waar ik me allemaal mee bezig hou en dat ik panseksueel ben. Haast iedereen vat het goed op, en dat doet me echt heel veel goeds.

Goed, nu het onderwerp van dit bericht, volgende week ga ik mijn haar zwart verven. Sommige mensen denken dat ik het doe voor de lol. En natuurlijk doe ik dat ook, maar er zit voor mij ook achter dat ik eindelijk durf te zijn wie ik wil zijn, ondanks dat mijn moeder er echt fel op tegen is dat ik mijn haar 'verpest' volgens haar. Ze vind het wel oké dat ik het doe, maar maakt er geen geheim van dat ze het lelijk vindt. Het doet me bijna niets. En dat voelt echt heel erg goed. Het voelt goed om te durven doen wat ik zelf mooi/leuk vind en ik ben blij dat ik niet meer het meisje ben dat nooit praatte. Dat was echt een vreselijke tijd.

Dus ja, foto's volgen natuurlijk zodra ik het heb geverfd XD

Xxx
Boireann Elois

Berichttitel: Re: Haar verven!
Geplaatst: wo okt 15, 2014 9:06 pm 

Het is inderdaad leuk om eindelijk na lange tijd je eigen ikje naar buiten laat komen, dat heb ik ook gedaan.
Ookal had ik serieus wat mensen op men dak wanneer ik in mezelf veranderde, je kunt het in feite zien als een rups die zich ontpopt tot vlinder... of een slang die zijn oude huid wegschraapt, daar komt het in feite op aan.. de moed en de zekerheid van een individu die eindelijk zijn/haar leven op eist en begint te leven. Vooral het gevoel van vrij zijn in je eigen doen en laten is het fijnste gevoel.

Groetjes Luna Wilgewolf
From belguim

zware tijd,
hoop,
licht,
op de loop,
liefde op het eerste zicht.
de waarheid blijft verborgen,
verborgen door de staat,
waarom leven de armen in ieder land op straat,
verdriet,
een traan,
een leven dat weer moet gaan.

Geplaatst: wo okt 15, 2014 9:14 pm 

Wat mooi dat je jezelf zo durft te laten zien!

Geplaatst: do okt 16, 2014 12:03 pm 

Wat leuk :D! Met donkere verf op licht haar verpest je je haar bijna niet, alleen als je iets verkeerds doet :), dus je haar wordt er echt niet slechter op. Ben wel erg benieuwd naar de foto's! Ik had dit vroeger ook, ik was er best snel vanaf met mijn 'fuck iedereen, waar bemoeien ze zich eigenlijk mee' houding wanneer ik iets doe wat alleen met mij te maken heeft, maar het is wel echt leuk om dit soort verhalen te lezen. Mijn rebel actie was een paar plukken donkerblauw verfen, iedereen vond het uiteindelijk mooi staan (het was niet erg opvallend), dus het lijkt denk ik een soort van opelkaar :).

Geplaatst: do okt 16, 2014 4:15 pm 

NewWicca schreef:
Het is inderdaad leuk om eindelijk na lange tijd je eigen ikje naar buiten laat komen, dat heb ik ook gedaan.
Ookal had ik serieus wat mensen op men dak wanneer ik in mezelf veranderde, je kunt het in feite zien als een rups die zich ontpopt tot vlinder... of een slang die zijn oude huid wegschraapt, daar komt het in feite op aan.. de moed en de zekerheid van een individu die eindelijk zijn/haar leven op eist en begint te leven. Vooral het gevoel van vrij zijn in je eigen doen en laten is het fijnste gevoel.

Groetjes Luna Wilgewolf
From belguim

Echt een hele mooie verwoording, dat is precies wat ik bedoel!

Nih schreef:
Wat mooi dat je jezelf zo durft te laten zien!

Dankje! :)

Mele schreef:
Wat leuk :D! Met donkere verf op licht haar verpest je je haar bijna niet, alleen als je iets verkeerds doet :), dus je haar wordt er echt niet slechter op. Ben wel erg benieuwd naar de foto's! Ik had dit vroeger ook, ik was er best snel vanaf met mijn 'fuck iedereen, waar bemoeien ze zich eigenlijk mee' houding wanneer ik iets doe wat alleen met mij te maken heeft, maar het is wel echt leuk om dit soort verhalen te lezen. Mijn rebel actie was een paar plukken donkerblauw verfen, iedereen vond het uiteindelijk mooi staan (het was niet erg opvallend), dus het lijkt denk ik een soort van opelkaar :).

Haha ik ben zelf ook heel erg benieuwd hoe het eruit komt te zien! Ik heb al een tijdje groene plukken in mijn haar gehad (uitwasbaar, moest het elke dag opnieuw in doen) en een zwarte pluk (zou een paar weken blijven zitten). Maar om het nu echt helemaal in een totaal andere kleur te verven (heb van mezelf rossig haar) voelt echt heel gaaf :).

Geplaatst: do okt 16, 2014 6:24 pm 

Ga ervoor! Ik heb het omgekeerd gehad. Ik heb een lange periode van alles qua uiterlijk gedaan, gothic en alternatieve stijl. Mensen waren verbaasd toen ik in een t-shirt en jeans aan kwam en mijn haren mijn natuurlijke kleur hadden (ipv rood, paars of zwart).

Gewoon gaan doen wat goed voelt. Mensen hebben toch wel een mening, ongeacht hoe je er uit ziet. Het is belangrijk wat je zelf voelt en vindt.

Geplaatst: do okt 16, 2014 8:17 pm 

Ghehe ik heb van tijd mijn momente van poëtisch te werk te gaan,
Zoals bvb iemands levensdoel steunen zoals de poëzie mij steunde in de moeilijke tijden van mijn leven.

zware tijd,
hoop,
licht,
op de loop,
liefde op het eerste zicht.
de waarheid blijft verborgen,
verborgen door de staat,
waarom leven de armen in ieder land op straat,
verdriet,
een traan,
een leven dat weer moet gaan.

Geplaatst: do okt 16, 2014 8:21 pm 

Wolfje schreef:
Ga ervoor! Ik heb het omgekeerd gehad. Ik heb een lange periode van alles qua uiterlijk gedaan, gothic en alternatieve stijl. Mensen waren verbaasd toen ik in een t-shirt en jeans aan kwam en mijn haren mijn natuurlijke kleur hadden (ipv rood, paars of zwart).

Gewoon gaan doen wat goed voelt. Mensen hebben toch wel een mening, ongeacht hoe je er uit ziet. Het is belangrijk wat je zelf voelt en vindt.

Haha dankje! Wauw het omgekeerde hoor je niet zo vaak :)

NewWicca schreef:
Ghehe ik heb van tijd mijn momente van poëtisch te werk te gaan,
Zoals bvb iemands levensdoel steunen zoals de poëzie mij steunde in de moeilijke tijden van mijn leven.

Klinkt als een mooi doel :) poëzie is ook heel erg mooi :)

Geplaatst: wo okt 22, 2014 2:39 pm 

http://nl.tinypic.com/r/2qcj95j/8
Hier een foto met mijn zwarte haar :)

Geplaatst: wo okt 22, 2014 5:05 pm 

Ik heb het ook zwart gehad, je ziet alleen snel je eigen kleur erdoorheen.

She is the Goddess of all that is

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur