Het is nu do apr 26, 2018 8:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Een BoS maken
Geplaatst: vr jun 22, 2012 5:32 pm 

Hallo,

Wie weet een leuke boek om een BoS van te maken? Het liefst a4formaat. Ik kan geen keuze maken. Kan je van een dagboek ook een BoS maken?

Berichttitel: Re: Een BoS maken
Geplaatst: vr jun 22, 2012 6:05 pm 

naar mijn mening is jouw BOS precies dat : JOUW BOS, en dat kan in een school schriftje zijn van de hema zonder poespas of opsmuk tot aan een met fluweel bekleed juweel met ingelegd pentagram en alles wat daar tussen zit.
Het enige dat telt is dat het goed voelt, voor jou.

Geplaatst: vr jun 22, 2012 6:08 pm 

Oké. Het is handiger dat je rituelen nadat je ze hebt uitgevoerd en ze hebben gewerkt om ze dan pas in je BoS te zetten toch?

Geplaatst: vr jun 22, 2012 7:38 pm 

Ik vind het prettig om met een multomap te werken. Hier heb ik zelf een mooie hoes omheen gemaakt. Door de losse bladen kan je makkelijk iets toevoegen, de volgorde veranderen of wat dan ook.
Ik schrijf rituelen van te voren uit en doe ze in de map en achteraf schrijf ik er dan bij hoe ik het ervaren heb.

Ik ben benieuwd hoe anderen die doen.

Geplaatst: vr jun 22, 2012 7:45 pm 

Isis, dat is inderdaad handig om je ervaring na een ritueel er ook bij te schrijven...een multomap is inderdaad handig daarvoor. Bedankt!

Geplaatst: vr jun 22, 2012 7:47 pm 

En daar kun je ook plaatjes, foto´s etc in plakken? In een BoS?

Geplaatst: vr jun 22, 2012 8:52 pm 

Ik heb daar zelf nog nooit mee gewerkt. Ik was wel bezig met er 1 te maken, maar ik was er niet mee verder gegaan. Je kan gewoon beste echt iets nemen wat bij jou past

Days turn to years, the clock ticks on...

Geplaatst: vr jun 22, 2012 11:17 pm 

Als ik je verhaal hoor, heb ik het vermoeden dat je aan het begin van je heksenpad staat. Dat is geweldig! Daarom geef ik jou het advies te beginnen met een multomap van A4 formaat waar je een stoffen hoes om heen zou kunnen maken. Als je een tekening wilt hoe je de stoffen hoes kan maken, stuur me dan even een PB'tje. Met een multomap kan je eindeloos toevoegen en uithalen.

Kijk, jouw BOS is precies wat de naam inhoud: een boek "der schaduwen", of te wel, het is een schaduw van wat je doet. De mogelijkheden zijn onbegrensd. Het is net waar je behoefte aan hebt om te schaduwen. Toen ik 15 was en begon aan de Hekserij, schreef ik alles in mijn BOS en plakte ik er alles in, van heksendingen tot niet-heksendingen, van een schets waar iedereen zat aan tafel met Samhain tot bioscoopkaartjes van een uitje met mijn vader dat ik om een of andere reden bijzonder vond. Ik schreef over mislukte spells en gelukte rituelen, ik kopieerde recepten en bewaarde gedroogde bloemen. Inmiddels ben ik vier BOS'sen verder, een bundeltje plakjes, een A4 klemboek met meer rituelen en minder plaksels, een schroefbindboek met vooral beschrijvingen en persoonlijke verhalen over mijn groei, en nu de laatste, een oud groot boek met alles wat ik weet in de stijl zodat het mijn leerlingen kan onderwijzen.

BB

Geplaatst: za jun 23, 2012 7:37 am 

Fijn dat je de vraag gesteld hebt irene want ik vind het interessant te lezen hoe anderen het concept BOS invullen! Gewoon beginnen is het beste, er is geen goed of fout.

Ook ik heb een multomap. ooit ben ik begonnen met stukjes tekst die ik belangrijk vond of interessant
over te nemen om een en ander omtrent hekserij duidelijk te krijgen voor mezelf ( maanstanden, esbats, sabbats, goden godinnen etc. het was allemaal nieuw voor mij destijds en ik persoonlijk krijg meer overzicht in mijn hoofd door dingen te schrijven en te ordenen), op die manier ben ik mijn BOS begonnen zonder dat ik daar erg in had. Inmiddels vind je van alles in mijn bos, van spreuken en rituelen tot fotootjes van mijn dierbaren en dieren. maar ook een enorme verzameling kruiden en planten en hun (magische) werkingen en foto's en gedroogde stukjes exemplaar daarvan.
Mijn bos type ik deels op de computer ( info en dergelijke over de kruiden bijvoorbeeld, ik heb ze op alfabetische volgorde en het word rommelig als ik iets toe wil voegen en er is geen ruimte meer om te schrijven dus type ik het zodat ik makkelijker info kan toevoegen ) en handgeschreven: spreuken en ervaringen met de spreuken ( ging het goed of niet, hoe voelde ik me etc. . Voor mijn gevoel ligt er meer intentie en energie in mijn spreuken als ik ze opschrijf met de hand. Maar in mijn bos vind je bijvoorbeeld ook tekeningetjes die mijn kinderen vroeger hebben gemaakt. Dit alles alleen om een beeld te geven van hoe ieder zijn eigen BOS invult.
ben benieuwd maar meer reacties en ik hoop irene, dat jij lekker op weg geholpen word op deze manier, gaat helemaal goed komen, vertrouw daar maar op!

Geplaatst: za jun 23, 2012 8:17 pm 

Ik ben niet iemand voor een BoS... is mijn ervaring. Een mooi schrift, een multomap, een set losse blaadjes. Tsja overal aan begonnen en niks afgemaakt. Nou ja verder mee gegaan. Al moet ik zeggen de multomap beviel me het beste. Je kunt het altijd aanpassen, groter maken. Veranderen naar lieve lust. Zonder dat je blaadjes hoeft te scheuren of weg te gooien :D En dat is ook degene die nu nog ligt en waarmee ik misschien nog wel eens verder ga.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur