Het is nu vr jul 20, 2018 9:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Een BoS maken
Geplaatst: vr jul 06, 2012 9:08 pm 

Ik had een dik huishoudboek met gewone witte pagina's en dat had ik zelf bekleed naar mijn eigen smaak. Dat maakte het persoonlijk. Ook schreef ik er mooie teksten in (al dan niet wicca gerelateerd) om het eigen te maken. Verder heb ik het van tevoren gezuiverd van alle energie zodat ik het kon vullen met mijn eigen energie.

Geplaatst: di jul 10, 2012 10:31 am 

Amaris: je kunt ook een index maken, die je 1x in de zoveel tijd update. Gewoon een los vel voor- of achterin je bos. Daarop zet je alfabetisch of per categorie, net wat je handig vindt, per onderwerp de paginanummers. Zo kun je altijd alles terugvinden.

Geplaatst: di jul 10, 2012 11:19 am 

Oh natuurlijk! Goede tip Sigrdrifa! Ga ik meteen doen! :D

"Wat als je nou een keuze hebt gemaakt waar je niet blij mee bent?" - "Dan moet je proberen die keus te herstellen." - "Maar wat als je het niet meer kunt herstellen?" - "Dan zul je er mee moeten leren leven."

Geplaatst: di jul 10, 2012 11:28 am 

NiamhBrennaDarcy schreef:
Ik heb een ordner, die is wat groter dan een klassieke multomap en die vind ik zelf mooier om te versieren. Daar zitten van die plastic showtassen in (als je ze niet kent, google het maar eens, grote kans dat je het toch wel kent :P).
De bladeren komen uit een dummy (zo'n A4 formaat boek) die licht gelige bladeren heeft. Het is dik papier en erg geschikt om op te tekenen en mee te knutselen. Als je het scheurt geeft het zo'n mooi effect. :)
Het handige aan een ordner met showtassen is dat zo'n ding erg stevig is en je bijna onbeperkt ruimte hebt. De showtassen zorgen ervoor dat de bladen beschermd blijven en je zelfs buiten zou kunnen blijven als het zachtjes regent.

Dan zou je ook een scrapbook album kunnen gebruiken, die zijn vaak wat mooier dan een ordner.

Geplaatst: di jul 10, 2012 11:47 am 

Als ik bijv een BoS in de vorm van een multomap ga maken...hoe kan ik hem dan mooi bekleden/versieren? Een ster in tekenen ben ik niet hahaha.

Geplaatst: di jul 10, 2012 11:56 am 

Printen, knippen en plakken?

Geplaatst: di jul 10, 2012 3:43 pm 

Ik ben ook nog niet zo ver hoor.. De eerste pagina is een versiersel, de 2e hoe je een cirkel maakt en de 3e hoe de maanstanden zijn x'D (maar ik vind het wel leuk om al die pagina's te schrijven en te versieren met verf hihi..)

Geplaatst: wo feb 20, 2013 2:19 am 

Sigrdrifa schreef:
Amaris: je kunt ook een index maken, die je 1x in de zoveel tijd update. Gewoon een los vel voor- of achterin je bos. Daarop zet je alfabetisch of per categorie, net wat je handig vindt, per onderwerp de paginanummers. Zo kun je altijd alles terugvinden.

Ik gebruik mijn BoS als een allesboek: ik schrijf er informatie in over kruiden, stenen, maanfasen en jaarfeesten, ik schrijf er mijn rituelen in als ik ze uitgewerkt heb, en later schrijf ik dan mijn ervaringen, ik schrijf er de uitkomst in van tarotleggingen en ik schrijf er gedachtenspinsels in die heksgerelateerd zijn. Met dat in gedachte denk ik dat een index enorm slim zou zijn. Ik vind het niet erg om te bladeren, maar stel nou dat ik straks een nieuwe heb en ik wil even mijn overzichtspagina over Yule raadplegen.. Dat wordt uren werk :') Dus bedankt namens mij voor deze nuttige tip.

Geplaatst: wo feb 20, 2013 8:35 pm 

Ik ben al verschillende keren herbegonnen aan mijn BoS. Het eerste dat ik heb, is van toen ik 8 was en dus nog maar net met hekserij begon. Het staat vol verkeerde interpretaties en nutteloze onzin, het gebruikelijke fluffy gedoe dus. ;) Ik heb er verbazingwekkend genoeg wel een heel boek mee kunnen vullen...
Het tweede waar ik aan begon, is een dik en nogal groot boek. Het was al iets serieuzer en meer juist, maar nog steeds propvol nutteloze onzin (ik was 10 of 11 toen, denk ik). Daarna heb ik lang alles gewoon in aparte schriftjes genoteerd, allemaal heel onoverzichtelijk en ik raakte dan ook meer dan de helft van mijn neergepende informatie kwijt.
Vorig jaar dan, heb ik dat dikke, grote boek weer in mijn handen genomen en nam ik alle bladeren waar ik iets op had geschreven er uit. Ik zorgde ervoor dat het een vrij neutraal uitzicht kreeg en dat het weer schoon en proper was, en begon toen te selecteren wat ik wel en niet nuttig vond in mijn neergepende informatie. Die schreef ik dan in het nu weer presentabele boek en ondertussen ben ik volop bezig met mijn BoS te vullen met nuttige informatie en mooie tekstjes (al dan niet zelfgeschreven), opgesmukt met wat kalligrafie. Rituelen schrijf ik er niet in, omdat ik voor elk doel en elke feestdag weer een geheel nieuw ritueel schrijf en mijn boek anders direct vol is.

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

Berichttitel: .
Geplaatst: wo feb 20, 2013 9:05 pm 

.

Laatst bijgewerkt door Elora Willow op ma maart 09, 2015 12:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur