Het is nu ma dec 17, 2018 2:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: verhalen in je BOS
Geplaatst: di maart 12, 2013 9:40 pm 

Even uit pure nieuwsgierigheid: wie van jullie noteert verhalen in je BOS, en zo ja, welk soort verhalen zijn dat dan?

Ikzelf vind het leuk om al die informatie af en toe eens af te wisselen met een verhaal. :) Meestal zijn dat verhalen uit de Noorse mythologie, maar af en toe sluipt er ook eens een sprookje tussen, zoals Vrouw Holle. En aangezien ik mijn BOS graag aan mijn kinderen wil schenken, later, leek het me fijn om dat er in te steken. (en eerlijk gezegd houd ik ook gewoon van die verhalen, wat waarschijnlijk de belangrijkste reden is)
Ik ervaar verhalen vertellen als iets magisch, vooral als mijn publiek bestaat uit jonge kinderen. Hun verbeelding is zo groot, er is bijna geen einde aan. Het is fantastisch om je woorden tot leven te zien komen in hun ogen. En wanneer ze dan vragen gaan stellen en zelf dingen gaan toevoegen aan het verhaal, is er niets leukers dan daarop in te spelen en mee te gaan in hun fantasie. Zo is er ooit een slechterik plots van zijn 'slechterigheid' zoals zij het noemden, afgeraakt en is hij met de heldin in het verhaal getrouwd, terwijl ze ervoor zorgden dat de goede prins trouwde met een elfje. Altijd fijn, die jonge kindertjes. :D

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

Berichttitel: Re: verhalen in je BOS
Geplaatst: di maart 12, 2013 10:21 pm 

Ik heb een stuk uit Hávamál opgeschreven, uit de Edda, hoe Odin de runen vindt. Bij mijn introductiestuk over de runen. Sprookjes over Frau Holle gaan er ook zeker in komen.

Geplaatst: di maart 12, 2013 10:24 pm 

Vrouw Holle staat erin, een verhaal over Ostara staat erin en waarschijnlijk komen er nog meer in! Ik ben helemaal gek op verhalen, legendes en sprookjes. Over verschillende Goden en Godinnen schrijf ik ook het levensverhaal in mijn BOS.

Geplaatst: wo maart 13, 2013 3:25 pm 

Ik heb nog heen verhalen in mijn BoS omdat ik het zelf schrijf en verhalen nogal lang zijn. Ik heb wel zelfgeschreven gedichten en een paar mooie songteksen van mijn favoriete nummers opgeschreven.

Geplaatst: do maart 14, 2013 9:44 am 

Ik heb ook nog geen verhalen in mijn BoS staan. Het is er nog niet van gekomen én ik schrijf ook alles zelf in mijn BoS. Schrijven lukt mij niet lang en verhalen zijn wel lang.
Ik denk wel dat ik onder mijn tabje 'Inspiratie' getypte, uitgeprinte verhalen kan gaan bewaren. Verhalen die langskomen en die mij aanspreken. Het lijkt mij leuk om die er bij te kunnen pakken om inderdaad bijvoorbeeld de kinderen voor te lezen.

Geplaatst: do maart 14, 2013 12:44 pm 

Mijn BoS is ook volledig handgeschreven, en inderdaad, verhalen zijn lang. Maar ik vind het juist fijn om er wat meer werk in te steken, en uiteindelijk nemen de meeste verhalen maar 1 of 2 pagina's in van mijn boek. Dat lijkt misschien zeer weinig, maar ik schrijf gewoon klein en compact. :) vroeger deed ik dat niet, en kreeg ik de informatie die ik op 1 pagina wou er nooit helemaal op, wat ik heel irritant, onhandig en vooral niet mooi vond.

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

Geplaatst: zo maart 31, 2013 9:24 pm 

Helaas heb ik niet echt een BOS niet meer, het voelt niet goed aan. Ik verander als persoon deze jaren heel snel en fel waardoor ik het gevoel heb dat wat ik ook neem als BOS na een tijdje niet meer goed aanvoelt.
Maar heb ik eens een verhaaltje dan steek ik het zeker tussen mijn verzameling van allerlei paganistische dingen.

Groetjes Hibou

Geplaatst: ma mei 13, 2013 8:33 pm 

Ik heb ook verhalen in mijn BOS, Ik houd ook van sprookjes en mythen en sagen.
Ik vind het leuk om dingen uit te pluizen en daar dan een verhaal van te maken.
Ook staan er veel gedichten in, zelf geschreven en verzamelde. Ook tekeningen e.d. van mij zelf staan er in.

Geplaatst: vr sep 06, 2013 9:54 am 

Mijn BoS is nu redelijk leeg Net als mijn info map. Maar dat komt omdat ik het pad opnieuw aan het bewandelen ben. Dus heb ik alles wat niet meer relevant was eruit gehaald. Maar er komen in de toekomst verhalen, gedichten en sagen in. En dan vooral van het oude Egypte.

Groetjs, Spider

Geplaatst: za sep 07, 2013 12:56 pm 

Ik wil mij BOS ook graag later aan mijn kinderen geven (ik denk daar wel een beeetje vroeg aan maar oke) ik was ermee begonnen rond mijn 14e, mijn eerste. Die zal ik waarschijlijk dan geven aan mijn kinderen als die ook interesse hebben in "paganisme (ik had er van alles in, beetje wicca, beetje druides, beetje griekse dingen, echt van alles). In die van nu schrijf ik voor elk iets een verhaal, ik heb er nu een stuk of 6 "world creation" verhalen (de meeste dingen in mijn BOS zijn engels, want als ik niet met een nederlander kinderen krijg en die kinderen kunnen geen nederlands dan hebben ze niks aan de BOS), voor de runen heb ik ook een verhaal, voor alle jaarfeesten, voor elk element, voor van alles eigenlijk. Ze nemen meestal 1 bladzijde (iets groter dan een A5, ik wilde uiteindelijk toch een wat kleinere BOS want dat voelt voor mij het beste aan) in, en dat vind ik prima, ik heb best een netjes handschrift, heel ouderwets en toch best leesbaar, dus dat hele schrijven duurt niet zo lang. Er zitten soms foutjes in, maar ik vind dat juist heel mooi en goed want dat geeft in mijn ogen karakter :), en met deze kijk scheur ik er geen bladzijdes uit want er zijn er sowieso niet al te veel, ik plak er heel veel dingen in, dus ook extra ruimte, de rug begint een beetje te buigen :(

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur