Het is nu ma jul 23, 2018 9:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kist
Geplaatst: wo mei 28, 2014 7:42 pm 

Beste Allen,

Wegens gebrek aan ruimte voor een goed altaar op een vaste plek ben ik van plan om een kist te maken/kopen in plaats van een altaar.
Hier stop ik een kleed in dat ik dan op de grond kan leggen met mijn spullen erop.
Ik kwam op dit idee via een website en het sprak mij erg aan, ook omdat ik kisten mooi vind.

Zijn hier anderen die zelf kist hebben gemaakt (of gekocht) waar ze een 'mobiel altaar (grinnik)' in bewaren ? zo ja, ben je er blij mee? hoe heb jij het in elkaar geknutseld?

Deel je ervaringen :D

Berichttitel: Re: Kist
Geplaatst: wo mei 28, 2014 8:49 pm 

Geweldig idee. Ik heb het een tijdje met een kist gedaan in de tijd dat ik van onderhuur naar onderhuur moest zwerven. Inderdaad ook met een (egaal zwart) kleed. Die kist is helaas kwijt geraakt ergens ooit. Ik ken een aantal mensen die een reiskist hebben voor hetzelfde doel. Prachtige dingen, vaak fraai met vakken onderverdeeld. Heel wat anders dan de kunststof rommelkratten die wij nu vaak mee sjouwen. Maar plastic is wel lekker licht...

Geplaatst: wo mei 28, 2014 8:55 pm 

Aloha,

Ik heb een vaste altaar, waar ik op mediteer en bid en dat soort dingen. Die is niet al te groot en verandert constant, het ligt eraan hoe ik me voel. Hij is wel altijd licht vrolijk en positief ingesteld. Maar er is geen plek om erop te werken.

Dus heb ik een ineegevlochten mand doos ding, van de xenos dacht ik of de blokker. In een donkerbruine kleur. Daar heb ik al mijn voorraad in liggen. Als ik een werkplaats nodig heb haal ik alle dingen eruit die ik nodig heb. Doe ik doos dicht. Omdat de deksel een beetje doorbuigt zet ik er een houten bord op, van ong. 1 m^2 en dan zet ik er allemaal spullen op die ik wil gebruiken en maak ik meteen een altaar opstelling.

En ik heb ook een mini altaar die ik meeneem tijdens lange rijzen waarin een sabbat of esbat valt. Dat is een klein doosje, opperlakte van een a4 en een dikte van 5 cm. Daarin heb ik twee witte kaarsen, een kleine staf, tarot set, runen, pendel, godin en god beeltje (een combinatie van beiden), een veer, een klein theelichthoudertje dat ik gebruik als kelk, klein flesje met zout, een paar wierookkegeltjes en een pentacel in liggen. Klinkt veel maar al die dingen zijn best klein en er passen ook veel dingen in. Tarot houd ik meestal gewoon in de tas waar de doos in licht, de runen niet omdat ik ze van breekbaar klei heb gemaakt. Ik zet deze meeneem altaar meestal inelkaar voor het vertrek, omdat ik die dingen anders gewoon thuis gebruik.

A hui hou

Geplaatst: wo mei 28, 2014 9:41 pm 

Ik heb sinds kort een kist, deze was van mijn moeder maar ze gebruikte ze niet. Die heb ik dan wit geschilderd (kwestie van toch een beetje in mijn slaapkamer te passen). Momenteel zitten er allerlei spullen in zoals handdoeken, kleding die ik niet dagelijks aan doe (paardrijbroeken, motorpak) maar de bedoeling is wel dat het mijn altaartje gaat vervangen als ik eenmaal een nieuwe (tweedehands of course) en vooral grotere kast heb waar wél al mijn kleding in geraakt (en nee ik heb niet zo veel kleding :D Wel een erg kleine kast).

Als je wilt wil ik er wel een foto van trekken als ik thuis ben, maar het is dus een simpele houten witte kist.

Groetjes Hibou

Geplaatst: do mei 29, 2014 9:36 am 

Mijn altaar is ook een kist, maar hoewel hij niet groot is, is hij ook niet klein of licht genoeg om veel te verplaatsen... het is een erfstuk van donker hout (waarop ik stom genoeg witte aanslag heb gemaakt met een bloemenvaas die nat was van onderen, wat door mijn kleed heengedrongen is!)

Mijn altaarspullen zitten in de kist, maar dit heeft wel en nadeel. Als ik alleen maar een kaars wil vervangen, moet ik alle spullen van mijn altaar halen om de kist te kunnen openen.... mijn waxinelichtjes heb ik dan ook al snel ergens anders opgeslagen. ;)

Geplaatst: do mei 29, 2014 10:05 am 

Ik maak ook gebruik van een kist, hij is wel aardig groot al passen lang niet al mijn spulletjes erin. (heb hem al sinds ik klein was, dus er staan leuke clowntjes op :P ) Ik bewaar er mijn boeken, kaarsen en altaar kleden in. oh, en een maand vol edelsteen eieren. :P Ik heb op mijn kamer een apart altaar voor dagelijks gebruik, die verander ik wel maar meestal wel met dezelfde spulletjes. Als ik een boek of kaars nodig heb kan ik die zo pakken. Met sabbats maak ik vaak een apart altaar op die kist, net even wat meer ruimte om op te werken. soort werkaltaar dus. met een esbat maak ik meestal een altaartje voor mijn raam, vaak laat ik alleen edelstenen opladen of doe ik iets met maanwater.

Geplaatst: do mei 29, 2014 8:35 pm 

Wat leuk om te lezen dat meerderen dit doen ! :)
Ik moet wel zeggen dat ik de zoektocht naar een mooie kist best moeilijk vind, maar misschien ben ik te kieskeurig.
Ik had vandaag bijna een plastic bak gekocht bij de Xenos voor tijdelijk omdat ik dacht geen mooie kist te kunnen vinden, maar ik heb dat toch nog maar even gelaten, ik kan best al spullen verzamelen zonder ze direct in mijn kist te stoppen.

Geplaatst: vr mei 30, 2014 9:16 am 

Je kan ook zelf een kist timmeren :-)

Geplaatst: vr mei 30, 2014 10:35 am 

Of rommelmarkten afgaan, daar vind je het wel eens. Of tweedehands op internet of kringwinkel of zo van die dingen.

Groetjes Hibou

Geplaatst: vr mei 30, 2014 9:54 pm 

Rommelmarkten is wel een goed plan!
Marktplaats heb ik al meerdere malen afgespeurd, maar niet echt iets moois te vinden.

En anders word het inderdaad zelf maken

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur