Het is nu vr okt 19, 2018 7:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 'Heksenkamertje'
Geplaatst: vr maart 13, 2015 6:05 pm 

Hallo :)

Sinds kort heb ik thuis (ik woon bij mijn ouders) een zolder tot mijn beschikking. Het is 1 redelijk grote zolder, maar er staat een muur tussen dus nu heb ik 2 kleine kamers. Ik wilde een soort heksenkamer inrichten, een vast altaar, de plek waar ik rituelen kan uitvoeren enz. maar ik las ergens dat het bijvoorbeeld niet goed is om een huiswerkkamer en een slaapkamer met elkaar te combineren omdat uit onderzoek blijkt dat dit niet goed is omdat je dan tijdens het slapen het huisswerk moeilijk kan loslaten (ik weet helaas geen details meer maar ik gebruikte dit als voorbeeld, dus het is niet zo van belang haha)
Nu vraag ik me af, wat raden jullie aan? Om een heksenkamer te maken in de kamer waar ik standaard slaap of is dit af te raden? De ene kamer staat trouwens op het noorden en de ander om het zuiden.
Ben nieuwsgierig naar jullie ervaring ermee :)

Groetjes Mosaik

Berichttitel: Re: 'Heksenkamertje'
Geplaatst: vr maart 13, 2015 9:24 pm 

Erg interessant. Ikzelf gebruik mijn spirituele kamer vaak als nadenk kamer. Zo`n kamer is vaak een lekkere plek om even tot jezelf te komen en je kunt er heerlijk je huiswerk in doen. Of gewoon met een vriend of vriendin daar lekker zitten chillen :) nooit verkeerd.

Had je liever gewild dat die muur weg was? Je kunt er natuurlijk altijd iets op verzinnen om zo`n muur functioneel te maken. Misschien gebruik je de ene zijde als opslag voor je wierook, kaarsenopslag, kruiden, spullen en materieele dingen, zodat de andere zijde vrij blijft voor alleen het belangrijkste in je heksenkamer.

Haha, logisch om de slaapkamer niet als huiswerkkamer te doen, een slaapkamer is prima om een boek te lezen, geen schoolboek dus. Bij mijn ouders deed ik `t huiswerk altijd in de woonkamer.. ik was dan niet zo`n ster in het schoolhuiswerk :mrgreen:

Geplaatst: zo maart 15, 2015 2:22 pm 

Ik heb al jaren mijn studieplek in mijn slaapkamer. Bij mijn ouders had ik dat op een gegeven moment twee kamers, maar toen waren mijn bed en bureau al in één kamer dus die andere kamer werd de chillkamer/leeskamer/tv-kamer (en logeerkamer want er stond een bed).

Nu woon ik in een huis met twee andere meiden (alledrie twintigers) en we delen woonkamer, keuken en badkamer. Logischerwijs heb ik alleen mijn eigen kamer tot mijn beschikking voor zowel studie als slapen als mijn altaar.

Ik heb er zelf nooit echt problemen aan ondervonden in termen van dat het eigenlijk "slecht" is, maar soms, als je druk bent met studie, dan is het niet prettig om dag en nacht in dezelfde kamer door te brengen (een van de redenen waarom ik nu vaak naar de universiteit fiets om daar in de stilteruimtes te werken aan mijn scriptie in plaats van thuis).

Als ik jou was zou ik de ene kamer als slaapkamer en de andere als studiekamer gebruiken. Vervolgens hangt het van jezelf af in welke van de delen je plaats maakt voor een altaar. (Of misschien op beide plekken?)

Bijvoorbeeld: doe je veel meditatie, dan zou het logisch zijn om in je slaapkamer je plek daarvoor te hebben omdat dat dan je tot-rust-kom-plek is. Maar doe je meer "actieve" dingen (je eigen tools in elkaar knutselen bijv, muziek maken, dansen, tarotkaarten leggen, weet ik veel) dan voelt het misschien logischer om je altaar bij je studieplek te hebben.

Enne: er is ook niks mis met beide. Bijv. een meditatie-altaar in je slaapkamer waar je kunt zitten om tot rust te komen voor je gaat slapen of juist aan het begin van de dag en dan een altaar in de studeerkamer waar je tijd doorbrengt op andere momenten, bijv met volle maan.

Geplaatst: zo maart 15, 2015 7:20 pm 

Bedankt voor jullie antwoorden :)

@Wickie; ja huiswerk maken in de woonkamer herken ik ook bij mezelf, maar dan is het toetsresultaat ook altijd ietsjes minder mooi xD Ik wilde zelf graag de muur weg, maar mijn ouders vinden 1 grote ruimte niet nuttig, voor mocht het huis ooit in de verkoop gaan.
Ik ben nu eerst de grote schoonmaak aan het houden, dat geeft ook veel nieuwe inzichten (opeens lijkt de kamer groter zonder allemaal rommel) En ik denk dat het slaapkamer apart gaat worden en de heksenkamer in de studeerkamer.

@Cecilia; Ik vind het idee van 2 altaren eigenlijk heel goed klinken :) aangezien ik ook echt een knutsel/muziek persoon ben. Dankje, nu zie ik het eigenlijk wel echt helemaal voor me. Misschien plaats ik nog wel een foto in het fotohoekjetopic als het af is...:)

Geplaatst: zo maart 15, 2015 8:14 pm 

Zelf heb ik zo geen kamertje en ik merk soms wel dat ik een plaatsje zoek waar ik me even kan terugtrekken maar dat niet mijn slaapkamer is. Ik ben, nu het voorjaar is, van plan om in de tuin terug te beginnen met een moestuin (lang leve AH-moestuintjes) en mijn kruiden weer te beginnen onderhouden. Voor mij doet het al veel om een plaatsje in de tuin te hebben waar ik ongestoord kan zitten.
Op mijn kamer heb ik plaats gemaakt voor een altaar, maar niet altijd dient het daarvoor, vaak ook gewoon om mijn rommel op kwijt te raken. Het wisselt van dag tot dag in wat voor stemming ik ben, dat ik effectief een altaar gebruik of niet.

Toen ik nog huiswerk moest maken, deed ik dat meestal achter mijn bureau in de slaapkamer of beneden aan de tafel in de woonkamer. Maar de laatste twee jaar zat ik steevast op bed te studeren, omdat ik dan meer ruimte had voor al mijn papieren en het was veel zachter. Ik heb nooit problemen ondervonden met het studeren/slapen op die manier. Een paar maanden geleden heb ik dan ook mijn bureau weg gedaan. Nu heb ik meer ruimte in mijn kamer en ik moet toch niet echt meer studeren, enkel werken aan mijn eindwerk en dat kan ik ook beneden doen.

Groetjes Hibou

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur