Het is nu za aug 18, 2018 4:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Heksenkinderen
Geplaatst: za sep 07, 2002 8:13 am 

proficiat voor wanneer is het

christelijke ouders verbergen hun geloof toch ookniet voor hun kinderen

als je je kind elementaire regels meegeeft zoals respect hebben voor anderen, verwondering voor de natuur enz dan ben je toch al een beetje binnen wicca bezig zonder dat je daar direct het etiket heks op moet plakken

ik weet niet weer ze van die piepkleine bezems verkopen, dus die zal je zelf moeten maken
bb alletwee

Geplaatst: za sep 07, 2002 9:47 pm 

GEFELICITEERD:peace: Bigje

Ik zou niet weten waarom je iets van je geloof verborgen zou moeten houden voor je kinderen. Je ervaart het zelf als iets moois en iets waardevols in je leven? Laat je kind er dan in delen, laat hem/haar zien wat je er zo mooi aan vindt en laat hem/haar dan vrij om zelf te kiezen.

Voor mijn kinderen moet het heel chaotisch zijn, mijn vrouw is Boeddhist, mijn moeder Katholiek, ja, en dan heb je mij nog....
Ik vind het leuk dat ze zo met veel ideeën kennis kunnen maken en ik hoop dat ik mijn passie over kan brengen (wat dit betreft). Maar als het niet zou lukken... geen nood. Het gaat er om dat ze een voor haar (mv) juiste keuze kan maken.

Liefs voor jullie 3tjes,

Ernst.

Geplaatst: ma sep 16, 2002 12:29 pm 

mm bigje
wat ontzettend leuk voor je, van harte gefeliciteerd. dat je kind maar heel veel liefde en licht op z`n pad mag vinden. met zo veel mooie en lieve tips als hier boven moet het denk ik allemaal wel lukken. nog een klein tipje van mij, laat het zich allemaal vanzelf wijzen, moeder aarde geeft je raad op het moment dat je het nodig hebt. heel veel liefs en een dikke kus voor jou en je kindje.
bb puck

Geplaatst: do nov 21, 2002 6:13 pm 

Oh Bigje,trouwens had je vader Indisch bloed of zo? Omdat je het had over voodoo dolls.Klinkt bekend allemaal,daarom.

Geplaatst: vr nov 22, 2002 10:23 am 

Lieve Bigje,

als BKV (bewust kindeloze vrouw ;-) ) kan ik over opvoeding wellicht niet zozeer meepraten, gezien ik er zelf geloof ik geen heb gehad :-D

Ik sluit me aan bij Mith als ik zeg: volg je gevoel...

Ook wat Mol beschrijft is heel helder. Ik ken de kids van hem en Scathach, en ik kan niet anders dan zeggen dat ze het heel goed gedaan hebben, dat die drie een heel fijne, lieve indruk maken :engel: ...

Dat kleintje heeft jou met een doel uitgekozen Bigje... dus zie maar hoe het loopt... want ik bijf erbij dat mijn overgrootmoeder gelijk had toen ze me leerde dat: "alles komt zoals het komen moet"

Dikke knuffel voor alle groten en kleinen...

Cat

Geplaatst: vr nov 22, 2002 10:55 am 

Bigje nog van harte! Hopelijk gaat alles goed en kan je fijn van je zwangerschap genieten.
Ik had ook nog een vraag. Zijn jullie niet bang hoe de buiten wereld reageerd op jullie kinderen,als die met verhalen overhekserij naar buiten komen?
Ik heb zelf 3 kinderen ze zijn nog jong(de oudste is 5)en ze zien heus wel dingen thuis en als ze met vragen komen probeer ik dat ze het zogoed mogelijk uit te leggen. Maar waar ik bang voor ben is dat ze gepest gaan worden bv. op school en dat zelfs de leerkrachten ze toch op een andere manier gaan behandelen( misschien niet bewust maar toch).Ik weet niet of ik ze dat mag aandoen,hekserij is immers mijn keuze en (nog en misschien wel nooit)) niet die van hun.Moet je ze dan blootstellen aan de "gevolgen" daarvan?
Ik vind dit erg moeilijk want ik ben van mening dan je met je mening naar buiten moet kunnen komen en dat het gerespecteerd wordt .Helaas is dat in mijn omgeving niet zo.
Het liefst zo ik er ook erg open in willen zijn maar aan de andere kant wil ik ze ook beschermen.

BB
Melian

Geplaatst: zo dec 01, 2002 1:05 am 

Wat een prachtige foto! Wat staat hij/zij er duidelijk op. Wat fijn voor je. Ik krijg zin om de babyboeken van mijn dochters te voorschijn te halen en de fotoalbums. Mijn jongste dochter wordt alweer 10. Voor haar een magische leeftijd, voor mij doodeng.
Ik wordt hier helemaal sentimenteel van, maf hoor.

Wij zijn ook alweer een hele poos bezig met zwanger raken. Ik gooi het maar openlijk op het forum, want ik heb het al zoveel lieve vriendinnen in het geheim verteld, dat het eigenlijk geen geheim meer is. Vooral Witch Willow, die leeft zo heerlijk met me mee.
We zijn nu sinds vorig jaar maart bezig. In oktober werd ik ineens niet ongesteld, dat was zo spannend. Maar in november wel weer, dus was het waarschijnlijk de wens die te groot was en dat het daardoor uitbleef. We willen er het liefst nog 2 kindjes bij, maar dat is afwachten. Ik ben nu 36, voor mijn gevoel kan het nu nog. De omstandigheden hier zijn gunstig. En ik heb de liefste man van de wereld. Nou ja, 1 van de 2, want Witch Willow heeft die andere. Toen ik niet ongesteld werd was hij al helemaal lief aan het doen met mijn buik, de schat. Maar zo kunnen we nog mooi even dooroefenen :-D

Mijn 2 jongste dochters vinden het hele heksengedoe vreselijk interessant. Ze hebben allebei hun eigen kruiden en een BoS. Ze doen er nog niet veel mee, maar willen ook heks zijn. Ze zien wel dat hun moeder geen tovertruukjes kan, maar dat vinden ze ook niet nodig. Dingen leren over kruiden en pendelen vinden ze het interessantst. En hun tiener-orakel-boek, die wordt er steeds weer bijgepakt. "Is hij echt verliefd op mij? Oh, mam het boek zegt dat hij verliefd op mij is! Hoeveel kinderen krijg ik? Oh mam, ik krijg 2 dochters, een tweeling!" Zo schitterend. Ze weten dat het allemaal niet zeker is wat het boek en hun pendel zeggen, maar ze geven de antwoorden die hun willen horen, dus ze zien de toekomst zonnig in.

Ik leer ze over van alles en nog wat, maar de liefde voor de natuur hebben ze van nature al meegekregen en dat is al een goeie basis vind ik.

Liefs en succes met de kindertjes aan alle (bijna) moeders en (bijna) vaders.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur