Het is nu di jun 19, 2018 3:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Kinderenheksen--->omgeving?
Geplaatst: ma jul 09, 2012 5:46 pm 

In 4-HAVO kwam het ter sprake. We lazen toen een Engels artikel over hekserij. Er zat een plaatje van een pentagram bij en aangezien ik die in die tijd altijd droeg, kwamen er wel een paar vraagtekens uit de klas.
We hebben toen de 2 lessen Engels erna, een aflevering van 'Way of Life' gekeken, een aflevering over heksen in Nederland. Ze vonden het wel erg interessant en vonden het moedig dat ik het heb gedeeld.

De link; way of life aflevering

En verder... ik heb het er nooit met mijn ouders over. Paar jaar geleden het onderwerp laten vallen (zo tussen neus en lippen door), en ja, kreeg weinig reacties. Nu, paar jaar later, is het nog een onderwerp dat ik vermijdt. Mijn vriend vraagt er soms ook nog wel eens naar, maar dat houd ik ook kort. In het begin van onze relatie heb ik het zoveel mogelijk geprobeerd uit te leggen, en hij vond het wel vreemd. Toch, als ik ergens mee bezig ben, toont hij toch interesse, maar weet dan op zo'n moment niet hoe ik daar mee om moet gaan. Ben dan eerder bang dat hij denkt 'wat een gek!'

"Wat als je nou een keuze hebt gemaakt waar je niet blij mee bent?" - "Dan moet je proberen die keus te herstellen." - "Maar wat als je het niet meer kunt herstellen?" - "Dan zul je er mee moeten leren leven."

Geplaatst: ma jul 09, 2012 7:13 pm 

Bij mij waren het mijn vriendinnen die allemaal rare dingen rond gingen kletsen. Helaas is mijn mensen kennis altijd knudde geweest (en nog helaas)

Geplaatst: za jul 14, 2012 4:57 pm 

Niet denken dat je een gek bent, Amaris, dan gaan anderen het zeker denken ;) Ik denk wel dat je in de relatie met je vriend dat zeker moet bespreken. Dit zijn nl. geen dingen die je voor elkaar verborgen moet houden.

Zelf ben ik met hekserij in aanraking gekomen toen ik een jaar of 13 was en het hip vond om ermee bezig te zijn. Ondertussen noem ik mezelf geen heks of wiccan meer, omdat ik ook niet vind dat ik dat ben. Ik ben wel sterk bezig met spiritualiteit en mystieke stromingen.
Als kind kende ik dan ook enkel de heksen uit sprookjes ;) Buffy en Charmed zijn van mijn tienerjaren :D

Dat er leven door jouw aderen stroomt, maakt dat respect een basisrecht is. Een geschenk gegeven door de goden hoeft men niet meer te verdienen.

Geplaatst: di jul 17, 2012 10:41 am 

bij mij wisten mensen het gewoon.. ik begon er nooit zelf over, maar als anderen het vroegen dan zei ik het gewoon.. ik was 13 fzoo toen ik begon.. toen heeft het helaas een hele tijd stil gelegen, en nu bennik toch weer begonnen :).. kon het gewoon niet missen..
bij mij op school vonden ze het niet zo heel leuk toen ze erachter kwamen datk een heks was, maar ik had nogal een reputatie, dus niemand zei er echt iets van XD

Geplaatst: vr jul 19, 2013 12:56 pm 

Ik hou het geheim voor mijn ouders. Toen ik het ze verteld had, werden ze kwaad en wouden me naar een psycholoog sturen! Dus nu hou ik het maar geheim. Uiteraard heb ik dus geen altaar... BB!

Geplaatst: vr jul 19, 2013 12:57 pm 

Ik hou het geheim omdat mijn ouders het niet accepteren

Geplaatst: za jul 20, 2013 6:35 pm 

Amaris schreef:
Mijn vriend vraagt er soms ook nog wel eens naar, maar dat houd ik ook kort. In het begin van onze relatie heb ik het zoveel mogelijk geprobeerd uit te leggen, en hij vond het wel vreemd. Toch, als ik ergens mee bezig ben, toont hij toch interesse, maar weet dan op zo'n moment niet hoe ik daar mee om moet gaan. Ben dan eerder bang dat hij denkt 'wat een gek!'

Haha herkenbaar. Dat dacht ik ook toen ik net een relatie kreeg met mijn vriend, maar wat had ik het verkeerd. Het bleek het juist heel interessant te vinden en gaat nu steeds trouw mee naar hekserige activiteiten, zoals Belise meetings, volle maanavonden en festivals. Hij begint nu ook zelf meer interesse te tonen in hekserij.
Mijn tip is om vooral open te zijn en met simpele dingen beginnen, zoals vieren van jaarfeesten. Als je dit beschrijft als "het afstemmen op de tijd van het jaar, omdat wij hier als mensen eigenlijk op zijn gebouwd" klinkt het al een stuk minder vreemd heb ik ervaren.
Succes!

Geplaatst: di jul 30, 2013 12:18 am 

HeksjeNathalie schreef:
Ik hou het geheim omdat mijn ouders het niet accepteren

Ik denk dat waarderen vanzelf wel leid naar accepteren.

Een oude truck om waardering te krijgen is het maken van lekkere eten.
Maak voor je ouders een lekkere recept die bij de seizoenen van het jaar horen.
Je kunt ze gewoon googlelen, zoals:
-Mabon recepten.

Bereid het eten met volle en goede aandacht, doe er dus je best mee ;)
Een beetje (passende) versiering erbij of naast het eten een leuk cadeautje,
iets dat jezelf gemaakt hebt misschien.
Alles voor de familie :roosje:

Mijn ouders maken zich ook overal snel zorgen om.
Waar zorg is, daar is Liefde.
Ik vind het prachtig als je op jonge leeftijd zo`n mooie levensweg vind.
Geniet en neem ervan BB!

Geplaatst: di jul 30, 2013 1:51 pm 

@Wickie Das echt geniaal! Ik ga dat zeker doen. Ik had er eergister met mijn moeder over. Want ze zette steeds vaker vraagtekens als ik iets aan het doen was. En toen vroeg ik haar: Mam, wil je weten waar ik in geloof? Ze zei ja en ik zei precies dit: Ik geloof dat er een god en een godin is. Die zijn samen 1. Ze hebben vele namen en gezichten, maar ik zie ze als een mannelijke en vrouwelijke kracht. Ze zijn het goede en ze leven voor een deel ook in ons. Ik geloof ook dat je na je dood reincarneert, en eerst naar een andere wereld gaat die voor ons niet zichtbaar is. Als je daar dood gaat kom je weer terug naar de aarde. Het is net een cirkel. Ik geloof ook in Karma. Alles wat je doet krijg je 3x terug.
Er zijn 8 jaarfeesten en 4 grote vasten en drie kleine. Verder geloof ik dat tarot kaarten je meer inzicht kunnen geven in je leven, net als runen, kristallen bollen, spiegels enz. Ik geloof ook dat alles en iedereen een ziel heeft en ook gelijk is.

Mijn moeder wist dat ik me een beetje in het boedhisme interesseerde maar dit was wel nieuw voor haar.

Ze is orthodox christelijk, dus ik was behoorlijk bang voor haar reactie. Blijkbaar heeft ze zelf een tarot, die ze op mijn leeftijd legde. En dat ze geloof dat er iets van een grotere macht is maar dat ze dat niet per se als de christelijke god ziet. Ik vroeg haar of ze in een duivel gelooft. Ze zei ja, want waar komt anders al het slechte vandaan. Ik zei dat ik niet geloofde in een duivel, want de god en godin gaven ons alles, en ook een gedachtegang, die verschilt per mens.

Ze vroeg hoe het heet, ik zei Lythia, omdat de meeste dingen daar vandaan komen waar ik in geloof. En dat ik me ook een klein beetje in het Druidisme verdiep. Ze vond het interessant en ze vond het niet erg. Ik vertelde haar over covens en het getal 13. Van dat laatste schrok ze, want ze gelooft dat dat de getal van de duivel is. Ik legde haar uit over de 12/13 volle manen, de 13 doelen en de max. 13 leden in een coven. Daar twijfelde ze over en ze zei dat ze het zelf gaat opzoeken. Beste een goede reactie dus. Ze wil me best steunen in mijn geloofsovertuigingen. Ik denk dat ze iets zelf zal vinden in het paganisme, want ze leeft al eigenlijk zo, zonder dat ze het wist. Mijn vader reageerde veel rustiger over Boedhisme dan mijn moeder, hij gelooft in afrikaanse goden en sjamanen enzo, maar gaat naar de kerk door de druk van de media. Dus dat komt goed. Ik heb best geluk. Niemand heeft me gevraagd waar ik in geloof op school, maar als ze dat zouden vragen zou ik eerlijk een antwoord geven. Ik ben van plan om een zilveren armbandje met een klein zilver pentakel bedeltje. Netjes, discreet en toch voor mijn gevoel goed. Als iemand me nu zou vragen zou ik zeggen dat ik me in Lythia verdiep en Druidisme :D. Dus ik heb best geluk. Ik was de hele tijd bang voor hun reactie, en ik was er zelf nog niet over uit. Maar ik heb het gevoel dat ik wel goed zit :D.

A hui hou en Pomaika'i! -Mele

Geplaatst: di jul 30, 2013 1:57 pm 

Good for you, Mele!
Wat dapper dat je dat zo durft te vertellen!

Een kleine hanger om je nek kan ook, dan kun je hem desgewenst onzichtbaar dragen.

She is the Goddess of all that is

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur