Het is nu wo nov 14, 2018 8:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Kinderenheksen--->omgeving?
Geplaatst: ma sep 09, 2013 10:38 am 

Wij doen er heel open over. Het is ook een deel van ons leven. Maar we lopen er ook niet echt mee te koop als het niet nodig is. Toen onze dochter naar school ging en we de formulieren in moesten vullen hebben we bij religie Wicca gezet. Men kende het, geen probleem. Met Halloween heeft ze zelfs mogen vertellen over hoe wij dat vieren, net zoals andere kinderen dat vanuit hun achtergrond zo nu en dan mogen. Nu besef ik wel dat we wat dat betreft een zeldzaam open school hebben gevonden, maar je kan alleen maar nomale reacties krijgen als je er zelf ook normaal over doet naar buiten toe.

Geplaatst: zo sep 15, 2013 7:29 pm 

Mijn moeder weet dat ik ermee bezig ben....... ik weet niet echt of ze ook daadwerkelijk weet wat het inhoudt maar nadat ik al zolang bezig ben met tarot etc kijkt ze geloof ik nergens meer van op.....

voor de rest ben loop ik niet te koop met wat ik ben/doe, als mensen het vragen krijgen ze eerlijk antwoord maar echt te koop loop ik er niet mee.

Men zegt dat ik vanaf jongs af aan al bepaalde gaves had zelf weet ik het pas vanaf mijn 10e :)

Geplaatst: ma sep 16, 2013 4:05 pm 

Ik heb het er alleen over met mensen die er specifiek naar vragen, en met de mensen waar ik veel mee samen ben, zoals mijn ouders, en mijn vriendje enz. Ik had er nooit echt een naam voor, maar ben altijd wel erg spiritueel geweest. (Daarmee bedoel is dat ik dit allemaal erg interessant vond en er graag meer over wilde weten).

Geplaatst: za jan 03, 2015 9:52 pm 

Als kind was ik al heel gevoelig, wist ik al dingen van te voren, en kon ik energie zo sturen dat het uitkwam. Maar van heksen had ik wel gehoord maar dan als zijnde in een sprookje (het stereotiep beeld vrouw die vliegt op een bezem je kent het wel). Maar niet van hekserij en wicca dat kende ik als kind niet. Dit kwam pas later toen ik las over vrouwen die ook heks waren. Toen viel alles op z'n plek. Maar ik ben het blijkbaar altijd al geweest.
Mijn familie vond mij altijd al wel een tikje "raar" om het zo even te zeggen. Ze snapte mij nooit zo. Ik was een stil meisje. En nu als volwassene vertel ik het mijn familie niet dat ik bezig ben met hekserij. Dan gaan ze mij uitlachen denk ik. Dus ik houd het voor mezelf. Er zijn gelukkig zat mensen die het wel snappen.

Geplaatst: ma feb 16, 2015 3:58 pm 

Mijn opa was Dukun. Dat is een Indonesische medicijnman. Helaas heb ik zijn praktijken niet van dichtbij meegemaakt.
Vroeger, toen hij leefde had ik wel briefcontact gehad met hem en ik vroeg hem over waar hij mee bezig was. Maar hij vertelde er weinig over, omdat hij vond dat ik te jong ervoor was. Ik was toen 14 jaar. Ik vind het jammer dat hij overleden is. Ik had veel van hem kunnen leren. Nu ben ik 42.

Geplaatst: wo feb 18, 2015 6:39 pm 

@Esme dat is wel heel erg jammer, ik denk dat veel volwassene te vaak zegen tegen kinderen dat ze nog te jong zijn. Mijn oud tante doet iets met stenen en helpt mensen. Toen ik jong was heb ik haar gevraagd hoe dat dan werkte maar daar heb ik nooit antwoord op gekregen. Zij is er nog wel, misschien moet ik toch eens contact met haar op nemen.

and crown her kerchiefs with mickle rare perfume."
-William Shenstone The School Mistress 1742

Geplaatst: do feb 19, 2015 3:56 pm 

Terwijl kinderen vaak juist degene zijn die een hoop vragen stellen en daar vaker open voor staan. Kinderen leren ook makkelijker een taal, kunnen vaak beter iets geestelijks en lichamelijks aanleren. Toch ben je nooit te oud om te leren, maar begin nu.

Geplaatst: za feb 21, 2015 9:56 am 

Mijn ouders en broertje weten dat ik me interesseer voor hekserij.
Mijn moeder accepteert het gewoon en praat ook wel eens over dingen met mij; mijn vader accepteert het ook maar heeft er verder niet zo veel mee. Mijn broertje heb ik het gewoon verteld, maar die is echt zo anti-spiritueel dat het hem echt niets kan schelen.
Verder heb ik het aan mijn beste vriendin verteld. Ik heb geprobeerd uit te leggen wat het inhoudt, maar ze had zo haar twijfels. Kwam ook door de term 'religie' - dat klinkt ook eigenlijk zwaarder dan wat hekserij voor mij betekent (ik heb gewoon niet zo veel met die term). De volgende ochtend vroeg ze: 'En, hoe is het met je "religie"?' Dus ik dacht: nah, laat maar.
Daar heb ik dus wel een beetje spijt van. Maar ik ben heel blij dat mijn ouders zo open-minded zijn, dat is echt een zegen.

Groetjes, Cran (16)

Geplaatst: za feb 21, 2015 3:05 pm 

Hoe is het met je religie? Dat is wel een unieke vraag, Cran.
Zou je ook kunnen zeggen; gaat zijn gangetje. Gewoon onserieus op inspelen ;)

Je kunt de term "religie" natuurlijk ook vervangen voor iets minder beladend.
Noem je het "levensweg". Of om het meer flo te geven: A way of life 8-)

Geplaatst: di maart 10, 2015 3:41 pm 

Dank je Wickie, dat is een goeie tip! ;)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur