Het is nu do jun 21, 2018 11:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Transseksualiteit
Geplaatst: zo dec 19, 2010 11:07 pm 

ook in de natuur komen ongeslachtelijke diertjes voor, soms zijn diertjes man én vrouw tegelijk, zoals een slak bijvoorbeeld.
Ook in de natuur heb je homoseksualiteit, ook in de natuur heb je incest, kannibalisme...zoveel 'rare' dingen gebeuren om ons heen, ik verbaas me elke dag weer, maar veel ervan zien mensen niet (meer).

Om te zeggen dat je lichaam goddelijk is en het zo aan je gegeven is bij je geboorte vind ik inderdaad een beetje kort door de bocht.
Iemand die geboren is met een ernstige afwijking mag ook geopereerd worden in hoop op een beter leven.
Alles en iedereen die wordt geboren met iets waar hij of zij niet blij mee is en ook daadwerkelijk, na natuurlijk er goed nadenken enzovoorts, ongelukkig is met hetgene wat hij of zij heeft, vind ik de kans verdienen hier iets aan te doen.
Of het nou je te kleine borsten zijn, je grote neus, je wijnvlek in je gezicht of je geslacht. Natuurlijk moet er eerst goed worden onderzocht waarom je ergens ongelukkig door wordt. Als je teveel MTV kijkt waarin vrouwen met cup dubbel D in voorkomen en je besluit een boob-job te nemen is dat natuurlijk niet helemaal waar ik op doel.

Waarom zouden we zo conservatief zijn en mensen ongelukkig door het leven laten gaan?
En alles heeft immers wel een bepaalde reden en plaats in deze wereld dus ons rest niets anders dan accepteren waar mensen zich goed bij voelen.

Liefs
Diana

Geplaatst: ma dec 20, 2010 10:18 am 

In mijn vriendenkring zijn dat soort keuzes ook niet zo voor de hand liggend en ik ben het ook met je eens Walter, alleen ik kan me wel voorstellen als je een ontzettend grote neus hebt, echt BUITEN proporties en je hebt daar veel last van in de vorm van uitlachen, pesten, van jezelf balen voor de spiegel.......dan kan ik het begrijpen hoor....
niemand houdt van onnatuurlijke lobben, maar als diegene daar minder ongelukkig door wordt....

Liefs
Diana

Geplaatst: vr maart 18, 2011 7:25 pm 

Leuk topic om over na te denken.

Ik denk meteen aan het yin yang symbool. 1 geheel bestaand uit 2 delen met in elk deel een beetje van het andere. We hebben allemaal mannelijke of vrouwlijke trekjes. Bij sommige is het tegengestelde deeltje iets grooter dan bij anderen. Ze willen dan het geslacht dat ze van binnen voelen, naar buiten brengen en dat is begrijpelijk ook. Ze hechten hun gender aan hun uiterlijk.

Geplaatst: zo maart 20, 2011 4:12 pm 

Havik, dat van mij was een beetje sarcastisch bedoeld. Tuurlijk neemt je in een relatie een bepaalde rol op je. Maar dat is eigenlijk in alle relaties zo. Bewust of onbewust neem je een bepaalde plek in in een groep.

Wolvenlied, mooi gezecht, yin yang symbool. En idd we hebben allemaal een mannelijke en vrouwelijke energie in ons.

Maar goed, volgens de hetero's ben ik dan meer het mannetje in onze relatie. Maar toch wil ik mijn geslacht niet aanpassen. Voel me toch wel vrouw hoor. En Syl gelukkig ook. Mijn lichaam hoort bij mij.

Volgensmij is Transseksualietijd toch iets heel anders dan homo-sexualiteit.
Want ik ken een man. En hij is een zij geworden. Maar heeft wel een vriendin (hij is nu dus lesbisch). Ik denk dus, dat het geslacht dat je wilt zijn niets met je sexuele voorkeur te maken heeft.

Ik blijf het alleen raar vinden dat er bij een homo-relatie altijd gelijk gekeken wordt na wie het mannetje en wie het vrouwtje is... Doe je in een hetro-relatie ook niet. Terwijl juist daar ook wel een de rollen omgedraaid zijn (als ik dat zo even zeggen mag).

Geplaatst: ma maart 21, 2011 9:17 pm 

Vanuit het Wicca kan ik zeggen we hebben maar 1 wet en die luidt: Doe wat je wilt zo lang het niemand schaadt. Dus als iemand transseksueel is dan moet die persoon dat toch lekker zelf weten. En gewoon lekker genieten van het leven.

Geplaatst: ma maart 21, 2011 9:21 pm 

---Origineel geplaatst door: Sedna De Zeeheks---
Vanuit het Wicca kan ik zeggen we hebben maar 1 wet en die luidt: Doe wat je wilt zo lang het niemand schaadt. Dus als iemand transseksueel is dan moet die persoon dat toch lekker zelf weten. En gewoon lekker genieten van het leven.

Dan vergeet je de wetten die in het Book of Shadows staan. (hoewel niemand die wetten relevant lijkt te vinden, maakt dat nog niet dat ze niet bestaan).

Groet,

Bram

Geplaatst: za okt 15, 2011 2:46 pm 

Ik weet niet of het mag of dat het een probleem is maar wil het toch even kwijt. Moet er wel bij zeggen dat ik expres niet alles heb gelezen (behalve de eerste pagina) dus weet niet of dit al eens gezegd is.

Transexualiteit is niet een foutje van de natuur. Mensen reïncarneren en de zielen worden steeds ouder. Als iemand in het volgende leven stapt om verder te leren wat hij of zij nog niet geleerd heeft kan er soms een stukje blijven plakken van het vorige leven. Zo kan een man in zijn vorige leven een vrouw zijn geweest en zich in dit leven nog vrouw voelen. Hij zit dus voor zijn gevoel in het verkeerde lichaam. Voor hem is in dit geval de tijd wel erg fijn aangezien plastische chirurgie heel wat kan tegenwoordig zowel voor mannen als vrouwen.

Wat ik in de loop der jaren geleerd heb is dat in geen enkele religie uit moet maken of je nou man, vrouw, of trans bent. Ieder mens is gelijk of een ander dat nou wil of niet. Alhoewel ik niet echt volgens een religie leef. Ik ben mezelf en neem ieder zoals hij/zij is en heb alleen het geloof dat er wel wat is maar geloof niet in een god of godin.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur