Het is nu do aug 16, 2018 1:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mensen aanspreken
Geplaatst: vr jul 19, 2013 1:14 pm 

MM Iedereen!,
Eerst zal ik mijn ervaring opschrijven, en daarna mijn vraag:
Gisteren liep ik in de stad. Er was zomermarkt, dus het was goed druk. Toen zag ik een vrouw met prachtige knal-rode half opgestoken krullen. Ze droeg een ketting met daaraan een mini-heksje op een bezemsteel, en had een super gaaf hemdje aan met de tekst ``Be Withed! `` Ze had een hele aardige spontane uitstraling. Ook had ze de hand van een klein jongetje vast, en liep naast een man in zwart gekleed met tatoeages. Ik kreeg ineens een aantrekings-gevoel, dat moeilijk te beschrijven is, ik voelde alle kracht uit me trekken en een moment stond ik stil. Vreugde! Ik was dus niet de enige in de stad! Snel passeerden we elkaar. Ik wist niet wat ik moetst doen! Ik wilde haar zo graag aanspreken, haar dingen vragen, of ze me nog wat kan leren enzo. Dus ik ben terug gelopen, en had haar weer gevonden. Een tijdje liep ik achter haar, te bedenken hoe ik een gesprek kon beginnen. Toen raapte ik al mijn moed bij elkaar, begroette haar en vroeg ``Uhm, ik zag je ketting, en dat geweldig leuke hemdje, dus ik dacht, tja ik moet het gewoon vragen, maar ben je een wicca?`` Ze glimlachte naar mij en zei ``Nee, ik ben geen wicca, maar ik vind het wel heel intressant! Wel heel goed dat je het vraagt!`` Na nog een korte woordwisseling liep ik weer weg. Ik ben heel blij dat ik het gedaanhad, al was ze geen heks!

Nu mijn vraag: Hoe reageren jullie als julie denken een andere heks te zien lopen?

Ik ben heel benieuwd, want ik zelf, als jonge heks, wil heel graag een `collega`

BB! Groetjes HeksjeNathalie

Berichttitel: Re: Mensen aanspreken
Geplaatst: vr jul 19, 2013 2:56 pm 

Ik spreek nooit iemand aan, eigenlijk.

Als je vraagt of ik een wicca ben, krijg je ook een nee te horen, vrees ik. Ik behoor namelijk niet tot deze inwijdingstraditie.

Ik zou niet proberen 'les' van zo iemand te gaan krijgen. Straks krijgen ze nog problemen met je ouders.

Toen ik 15 of 16 was leerde ik een jonge heks van 11 kennen. Leuk, vroegwijs meisje. We konden het heel goed vinden. Zij mocht van haar ouders niet meer met mij omgaan, omdat ik mezelf heks noemde. Heel jammer.

She is the Goddess of all that is

Berichttitel: Re: Mensen aanspreken
Geplaatst: do jul 25, 2013 11:55 am 

Ik vertel mensen graag dat ik Wiccan ben als ze er naar vragen, of als het onderwerp over onze religieuze zienswijzes gaat, maar ik begin er zelf niet over meestal. Niet omdat het geheim is, maar omdat religie nu eenmaal een onderwerp is dat niet in elke omstandigheid gepast is.

Zelf ben ik ooit tijdens mijn studie een Wiccan tegengekomen. Als medestudent raakte we aan de praat en het viel me op dat hij een pentagram droeg.

Dus tijdens een practicum waar we samen aan werkte, een week ofzo later, vroeg ik hem of daar soms wat meer achter zat. Ik zag hem naar het scherm staren, met zo'n twijfel bij hem van "zit ik nu practicum te doen met iemand die me de les gaat lezen over het Christendom". Met een beetje droge stem stelde hij "ja", alsof hij hoopte dat hij mij daarmee kon ontmoedigen.

Ik vroeg hem toen of hij soms Wiccan was. Op dat moment draaide hij zijn hoofd bij en je zag meteen in zijn blik een slaak van verlichting, alsof hij dan toch tenminste de les gelezen ging krijgen door iemand die niet compleet gestoord was, maar enigszins wist waar het over ging.

Dus toen ik hem vertelde "Ik namelijk ook", toen zag je de glimlach en was alles in ieder geval weer goed. Hij wist me te vertellen dat hij zelf geen Wiccan maar wel heks was, en we hebben elkaar Merry Meet gezegt.

Denk dat het ons beide wel prettig was om iemand te kennen die hier ook mee bezig was, om wat basale ideeen te delen. Toen er later tijdens een werkgroep weer eens naar zijn pentagram gevraagd werd - dit keer wel door iemand die potentieel daar moeilijk over zou willen doen - kon hij meteen zeggen "daar zit er nog een" wat denk ik wel zo fijn was voor ons beide om een beetje steun aan elkaar te hebben ^_^

Ik herken dus heel goed jouw gevoel van een 'collega' willen, HeksjeNathalie.

Overigens zal ik zelf waarschijnlijk niet iemand willekeurig op straat aanspreken, dat durf ik denk ik niet (moedig dat jij het wel durfde!), maar in deze situatie kende ik hem al een tijdje en dan is het een stuk makkelijker ^_^

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur