Het is nu di nov 13, 2018 5:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Aan wie vertel je het?
Geplaatst: ma feb 24, 2014 11:50 am 

Ik vraag me al een tijdje af met wie jullie je heks-zijn (of, als je dat niet bent, je andere opvattingen) delen. Weten alleen vrienden en familie het? Of schreeuw je het bij wijze van spreken van de daken? Heeft iemand hierdoor weleens problemen gehad bij (het vinden van) een baan?

Zelf weten mijn ouders, vriend en schoonouders het. Met mijn moeder praat ik er heel vaak over, zij is zelf ook heks, dus die begrijpt mij helemaal. Met mijn vriend bespreek ik ook weleens dingen, maar meer praktisch (als ik bijv. iets moet hebben of ergens naartoe wil) Hij gelooft er zelf niet in, dus als ik echt dingen met hem deel heb ik het gevoel dat dat toch niet aankomt. Wel grappig, zijn moeder zit ook bij een soort heksen groep, dus hij heeft er wel wat ervaring mee.
Mijn vrienden weten het ook wel, al hebben ze volgens mij nog niet door dat ik er weer echt mee bezig ben. (De meeste van mijn vrienden wonen aan de andere kant van het land, dus zo vaak zie ik ze niet) Maar bijvoorbeeld in mijn klas zou ik het niet echt vertellen, omdat ik het gevoel heb dat ik dan overladen zou worden met de stomste vragen ('kan je dan ook vliegen?').

:heks: Luna

if you don't mind, I'll keep on going"

Berichttitel: Re: Aan wie vertel je het?
Geplaatst: ma feb 24, 2014 1:56 pm 

Ik had het geprobeerd om aan mijn ouders te vertellen, maar die wilden het niet echt weten. Ze hadden zoiets van: Als het niet tegen de wet is en je komt niet in de problemen, vinden wij het prima.

Ik heb een altaartje in mijn kamer, mijn vrienden komen ook wel eens in mijn inieminie druk kamertje, ze zien een tafel met allemaal dingen, kijken ernaar, zeggen: O wat mooi. En daar houdt het op. Alhoewel ik toch wel echt een pentagram draag had niemand er echt vragen over, een meisje vertelde wat een pentagram (ze dacht eerst dat het een jodenster was, ze vroeg ook: ben je joods, is dat een jodenster? -__-) is, en ik vertelde haar alle feiten erover die ik wist en had onthouden op dat moment.

Verder, tja ik ga niet naar mijn vrienden met: "Heej ik moet je wat vertellen, ik ben een heks." Want ik krijg ook nooit te horen: "Ik moet je wat vertellen, ik ben een moslim."

Ik stel me ook niet voor als: "Hallo, ik ben Jennifer de heks, maar jij mag me bij mijn heksengemeenschaps naam Mele noemen."
Net zo min als ik te horen krijg: "Hallo, ik ben Bart, de christen. Maar jij mag me bij mijn doopnaam Jozef noemen ter eren van God."

Geplaatst: ma feb 24, 2014 2:56 pm 

Ik ben er ook nooit zelf over begonnen hoor. Maar ik had bijvoorbeeld altijd een altaar in mijn slaapkamer staan, en allemaal boeken over hekserij. Daar kreeg ik dan weleens vragen over, en dan vertelde ik wat het was.

Nu staat er nog steeds een altaar in de slaapkamer, maar omdat dat niet meer 'mijn' plekje in huis is, komen daar nooit mensen behalve ikzelf en mijn vriend. Daardoor zien mensen het dus ook niet meer zo snel en krijg ik er ook geen vragen meer over.

if you don't mind, I'll keep on going"

Geplaatst: ma feb 24, 2014 4:44 pm 

*een meisje vroeg wat

Geplaatst: ma feb 24, 2014 9:18 pm 

Mele schreef:
tja ik ga niet naar mijn vrienden met: "Heej ik moet je wat vertellen, ik ben een heks." Want ik krijg ook nooit te horen: "Ik moet je wat vertellen, ik ben een moslim."

Ik stel me ook niet voor als: "Hallo, ik ben Jennifer de heks, maar jij mag me bij mijn heksengemeenschaps naam Mele noemen."
Net zo min als ik te horen krijg: "Hallo, ik ben Bart, de christen. Maar jij mag me bij mijn doopnaam Jozef noemen ter eren van God."

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Geplaatst: ma feb 24, 2014 9:25 pm 

Haha Mele :D

Bij mij weten mijn ouders het uiteraard en delen van de familie. Iedereen die interesse heeft of er iets over willen weten krijgen dan ook gewoon een eerlijk antwoord van mij. Mensen die er niet over beginnen of duidelijk niet open staan voor dit vertel ik het ook niet. Ik schreeuw het dus niet van de daken maar hou het ook niet geheim.

Groetjes Hibou

Geplaatst: ma feb 24, 2014 9:48 pm 

Wij zijn er altijd heel open over geweest, naar familie, vrienden, buren etc. Niet mee te koop gelopen, maar ook niets verborgen gehouden. Ons altaar staat midden in de huiskamer, en daar kijk je echgt niet overheen. Toen mijn dochter ingeschreven moest worden voor school hebben we bij religie Wicca ingevuld, en daar zijn geen vragen ovefr gesteld. Met Halloween komen er vriendinnetjes over de vloer voor het kinderfeest en dat geeft ook geen problemen. Wellicht is dat het effect van de grachtengordel Amsterdam waar niemand opkijkt van iets, maar ik denk ook dat als je er zelf heel gewoon over doet, er ook niet raar gekeken wordt. De fanatieke extremisten uitgezonderd, maar die gaan wij ook als het even kan uit de weg :-)

Geplaatst: di feb 25, 2014 8:00 pm 

Well, mijn vrienden die weten het, maar stellen er verder ook geen vragen over. Thuis heb ik genoeg privacy om gewoon m'n eigen gang te gaan zonder dat iemand er last van heeft.

Geplaatst: di feb 25, 2014 8:54 pm 

Mijn ouders en de meeste familie leden weten wel dat ik Wiccan ben. Ze vinden het best zolang ik me maar niet in ''het duistere begeef'' m'n vriend is Atheist dus maakt het hem niet echt uit. Ik heb ook een altaar op m'n kamer. in het begin vroegen m'n ouders wel, goh wat is dit of dit maar nu niet meer. Verder leg ik het uit aan de mensen die me er vragen over stellen. bv als ze mijn pentagram ketting zien, of toevallig z'n topic aan de orde komt.

Geplaatst: wo feb 26, 2014 12:34 pm 

Zo'n beetje mijn hele familie weet dat ik Modern Satanist ben; zo ook al mijn vrienden, bekenden en ex-klasgenoten... In de kroeg en op school krijgen/kregen ze het altijd onvermijdelijk over het omgekeerde pentagram om mijn nek, en aangezien veel mensen een door de eeuwenlange christelijke indoctrinatie ingegeven afkeer hebben van alleen al het woord "satan", zie ik mij dus genoodzaakt om het zeer regelmatig uit te leggen.

Ik loop er niet mee te koop, maar ik weiger wel om mijn omgekeerde pentagram te verbergen, of dit nou in een kerk of bij een begrafenis is, dat maakt me niets uit (niet dat ik ooit in een kerk kom). Dit is niet bedoeld als respectloosheid: het is gewoon een weigering om te buigen voor maatschappelijke normen en waarden die ik persoonlijk nutteloos, ouderwets en belachelijk vind. Vandaar dus dat ik veel vragen krijg, en zodoende dus veel mensen de waarheid vertel (over een aantal jaar waarschijnlijk nog meer, als de Baphomet en de vlammen en schedels eromheen eenmaal op m'n rug getatoeëerd staan.. niet om aandacht te trekken overigens, maar om mezelf eraan te herinneren wie en wat ik ben).

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur