Het is nu do jun 21, 2018 11:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Spiritualiteit en politiek
Geplaatst: do maart 19, 2015 9:54 am 

Naar aanleiding van de (Nederlandse) verkiezingen van gisteren vroeg ik me af...

Zijn voor jullie je spiritualiteit en je politieke interesse met elkaar verbonden?

Ik bedoel: voor mezelf hangt mijn spiritualiteit sterk samen met mijn levenshouding, en mijn levenshouding bepaalt mijn politieke voorkeur. Ik hecht zowel in mijn spirituele praktijk als in mijn meer alledaagse bezigheden veel waarde aan de natuur, en dus stem ik "groen".

Maar als je spiritualiteit vooral bestaat uit bijv. geloof in goden en godinnen, dan weegt dat niet echt mee in je keuze om voor een bepaalde partij te stemmen (tenzij het de christelijke God is, want dan heb je voldoende keus uit verschillende partijen.... maar dat zal hier bij niemand het geval zijn denk ik zo ^^).

Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.

Berichttitel: Re: Spiritualiteit en politiek
Geplaatst: vr maart 20, 2015 6:36 am 

Ik had mijn twee stembiljetten en de lijst bij aankomst samen met de couranten al netjes in de
papierbak gedaan. Dus ja, ik houd me netjes aan de groene milieuvoorwaarden :mrgreen:

Over politiek gesproken ga ik ervan uit dat de landbestuurders gewoon netjes hun werk doen.
Elk orgaan voert zijn taak uit; economie, verkeer, defensie, cultuur en uiteraard het milieu en natuur.
Het lijkt me sterk dat als alleen een milieupartij het voor het zeggen heeft dat de rest dan in kakt, maar
er wel meer flora en fauna komt. Elk orgaan zal dus zijn eigen taak hebben en houden. Mochten er geen
groene partijen komen, dan zullen de niet-groene partijen vanzelf besluiten om groener te worden of
deze tot zich in de partij oproepen.

Om het zo dus te zeggen heb ik voor mijn spirituele en levensbeschouwelijke doeleinden niet de
behoefte voor het politiek stemmen. En ik respecteer uiteraard ieders keuze.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur