Het is nu wo sep 26, 2018 3:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: MABONMEETING 2014 : 27 & 28 september
Geplaatst: ma aug 11, 2014 10:38 pm 
Site Admin

Je bent van harte welkom bij de viering van 't Oogstfeest Mabon! Naast de gebruikelijke gezelligheid en heerlijke avondmaaltijd op zaterdag, hebben we natuurlijk ook weer een mooi programma voor 't weekend bedacht. Op zaterdagavond is er rituele viering van dit jaarfeest, waarin we de rijke oogst van 't afgelopen jaar vieren, en de balans opmaken in ons leven. Zondag doen we een dansmeditatie, maak je je eigen smudgeveer, en gaan we 's middags 't bos in. In aanloop naar het weekend laten we je meer details weten over 't weekend en de afzonderlijke activiteiten.
In ieder geval is er weer een verwarmend kampvuur, gelijkgestemde zielen en Heerlijke Hekserige Hilariteit!

Laat in het Aanmeldtopic weten of je er bij bent!

Wanneer is 't?
Zaterdag 27 en zondag 28 september 2014 vindt onze Belise Mabon viering plaats!
Op zaterdag is iedereen vanaf 15:30 uur van harte welkom.
Zondag om 17:00 sluiten wij het weekend af en keren wij weer huiswaarts.
Voor wie geen heel weekend weg wil of kan zijn, is het ook mogelijk één dag langs te komen.

Waar moet ik zijn?
In onze vertrouwde blokhut van Scoutingvereniging St. Christoffel, te Hengelo (Overijssel)

Het adres:
Blokhut Scoutinggroep St. Christoffel
Uitslagsweg 191
7556 LP Hengelo

Zie het Carpooltopic waarin je kunt zien of je met iemand mee kunt reizen, per auto, trein of bezem!

De financiën
Wanneer je het gehele weekend wil meevieren. betaal je €25 (let op, dit jaar betaal je GEEN borg!). Kun of wil je slechts één dag komen, dan betaal je €15,- p.p.

Het totale bedrag van €25,- of €15,- mag overgemaakt worden op IBAN NL72 RABO0101849923, ten name van KC Smith, te Delft. Vermeld hier even bij dat het om de Belise Mabon Meeting 2014 gaat, en vergeet ook niet je forumnaam er bij te noemen!
*Aangezien hier vaker vragen over komen, even een N.B.: Het heeft onze grote voorkeur dat 't geld van tevoren wordt overgemaakt. Naast dat dit veiliger is dan allerlei mensen met cash over straat te laten gaan, hebben wij helaas nog geen werkende geldboom in de tuin, en moeten we ook gewoon de blokhut van tevoren betalen :)
Tot 24 september kun je 't nog overmaken, dan zien we 't nog op tijd.

Wat gaan we allemaal doen?
We maken een programma wat als 'leidraad' geldt. Dit betekent dat we ons best doen ons ongeveer aan de planning te houden, maar dat het geregeld voorkomt dat we hiervan afwijken. Go with the flow is een fijn mantra ;) In 't Programmatopic kun je zien hoe de indeling van 't weekend er uit ziet, en in aanloop naar het weekend meer info over de afzonderlijke activiteiten. We houden de sfeer van Mabon aan, en naast de gebruikelijke onderdelen als de gezamenlijke maaltijd en 't kampvuur, houden we ons dit weekend bezig met balans opmaken, je oogst bezien, creativiteit en verbinding. Ook verzorgen we op zaterdagavond een Mabonritueel, waar iedereen van harte welkom is om bij te dragen.

Wat eten en drinken we?
De ervaring leert inmiddels dat als we een Barbeque willen, dat iemand die dan mee moet nemen. Vorige jaren waren hier wel mensen voor in, dus als dat dit keer weer zo is, meld je gauw! Mocht dit niet het geval zijn, dan ook is er op zaterdagavond een heerlijke gezamenlijke maaltijd, die in hippe termen wel 'Potluck' genoemd wordt. Dit betekent dat iedereen iets meeneemt om te delen. In het Eten en Drinken topic kun je er meer over lezen, en aangeven wat je zelf wil meenemen.

Wat moet allemaal mee in de (hut)koffer?
Neem zelf een luchtbed/matje/veldbed, slaapzak, kussen, pomp en toiletspullen mee. Vergeet natuurlijk ook je kleding niet; zowel een setje extra sokken en een warme trui, als wat meer luchtige kleding en kleding die bestand is tegen water. In september kan het weer alle kanten opgaan, dus zorg dat je voorbereid bent! Het kan 's nachts ook best koud zijn, zorg dus voor voldoende dekens.
Muziekinstrumenten en kaarsen zijn van harte welkom! Mocht je een voorwerp willen opladen tijdens het ritueel, of iets voor op het altaar, pak dat dan ook in.
Verder; neem iets mee dat je wil delen. Je kunt dit in de vorm van lekkernijen doen, maar mocht dit voor jou moeilijkheden opleveren, dan kun je ook iets anders bedenken (creatieve uitspattingen zijn altijd leuk!).
Liever geen andere drugs dan alcohol. En dit laatste ook met mate. We gaan ervanuit dat iedereen hier op een verantwoordelijke manier mee om kan gaan.

Bezemcrew
Ook dit jaar is het mogelijk om je aan te melden voor de ‘Bezemcrew’.
De Bezemcrew heeft de taak om het gebouw schoon – met gedweilde/geveegde vloeren en schone toiletten - terug te geven aan de scouting. (Let wel; iedere Belisiaan wast zijn eigen beker/bord/bestek af en ruimt zijn of haar (slaap)spullen zelf op.)
Als lid van de Bezemcrew krijg je €5,- korting op de ‘entreeprijs’. Er zijn dit jaar vijf bezems beschikbaar.

Aanmelden voor de bezemcrew kan in het Aanmeldtopic. De eerste vijf hebben prijs!

Ten alle tijde geldt: niets moet, (bijna) alles mag. Samen maken we de sfeer!

Liefs,

Kyra, Candace en MysticFaerie

Berichttitel: Re: MABONMEETING 2014 : 27 & 28 september
Geplaatst: do sep 25, 2014 8:48 pm 

Het geld heb ik overgemaakt!

Groetjes Hibou

Geplaatst: do nov 27, 2014 7:40 pm 

Hoe snel weten jullie wanneer de volgende meeting zal zijn?
Ik weet dat ik hier erg vroeg met ben, maar omdat wij met onze jaarfeestgroep Beltane ook erg uitgebreid vieren zou ik binnenkort al een datum willen prikken met de groep. Zeker omdat we een hele speciale viering gaan hebben ;)

Groetjes Hibou

Geplaatst: ma aug 24, 2015 1:21 pm 

Komt er een Mabon 2015? =D

(ik stem voor 19&20 september ^^)

Geplaatst: ma aug 24, 2015 4:08 pm 

Ik ben voor!

Geplaatst: ma aug 24, 2015 4:18 pm 

Dat zou ik ook wel graag willen weten ....

Groetjes Hibou

Geplaatst: vr aug 28, 2015 11:44 am 

Ik wou dit ook net gaan vragen inderdaad.

if you don't mind, I'll keep on going"

Geplaatst: di sep 01, 2015 10:08 am 

ik stem voor 26 en 27 september; 19 en 20 is EFF Arcen waar ik nog naartoe wil.

Geplaatst: vr sep 18, 2015 11:17 am 

Helaas was onze locatie in september niet meer beschikbaar. Er komt een Samhain meeting op 31 oktober en 1 november :)

Geplaatst: za sep 19, 2015 12:00 pm 

Dit topic/forum is vanaf vandaag gesloten :)

[ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur