Het is nu di okt 23, 2018 7:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Eten en Drinken Mabon 2014
Geplaatst: ma aug 11, 2014 10:42 pm 
Site Admin

Natuurlijk gaan we naast lekker heksen, creabea doen en van de natuur genieten ook heerlijk eten! In dit topic kun je aangeven wat je mee wilt nemen aan eten, dit zodat we strakjes een lekker gevarieerd avondmaal (en ontbijt en lunch) hebben in plaats van 30 stokbroden :lol:

Hoeveel dan?
Vaak is een goede vuistregel om aan te houden: neem zo veel mee als je zelf op zou kunnen. Wanneer iedereen voor 20-30 man mee neemt, kunnen we de meeting wel een maand laten duren zonder het gevaar van uithongering....
Mocht je toch iets meer mee willen nemen omdat bijvoorbeeld een appeltaart lastig voor 1-2 personen te bakken is of 3 gevulde eitjes ook wat schaars is, verzin dan iets zodat je het ook eventueel weer mee naar huis kan nemen. (Hoewel je daar met bovenstaande voorbeelden zelden voor hoeft te vrezen) Houd er sowieso rekening mee dat je alles wat je meeneemt wat overblijft, weer mee naar huis neemt aan het einde van het weekend.

En de barbeque dan?
Net als vorig jaar zijn we nog op zoek naar iemand die de barbeque-meester wil zijn, want de ervaring leert dat we niet altijd kunnen vertrouwen op de aanwezigheid van een mooie stookplaats/een schoon en bruikbaar rooster/andere positieve omstandigheden voor een barbeque. Wat doet de BBQ-Master? Die neemt een bruikbare barbeque mee die tegen een stootje (d.w.z. voedsel voor 30 hongerige heksen met eventueel scheiding vega/vlees mogelijkheid) kan, die hij/zij ook weer mee naar huis kan nemen. Kooltjes etc. kan de organisatie verzorgen.
N.b. als je dit wilt doen, geef het aan, dan houden we er rekening mee. Als er geen BBQ-Master is, is er helaasch ook geen barbeque!

Hoe zit het met de vegetariërs / veganisten en speciale diëten?
Hoewel er vaak zat 'vega'-eten meegenomen wordt, is het wel aan te raden dit zelf als vega-zijnde in de gaten te houden. Dan is zelf iets meebrengen geen gek idee. In het geval van een speciaal dieet (bijvoorbeeld gluten- of notenvrij) vragen we je dat ook zeker zelf mee te nemen. (Mocht het zo uitkomen dat iets wat iemand anders meeneemt in je dieet past, dan is dat prima natuurlijk.)

En met drank?
Als je oud genoeg bent om drank te kopen en mee te nemen naar een heksenmeeting, gaan we ervan uit dat je hier verantwoordelijk mee om kunt gaan. We zijn natuurlijk heel gezellig bezig, maar er kan (in ritueel, in gesprekken die je voert, in energie die er ontstaat) vanalles bij je loskomen. Alcoholgebruik kan deze ervaringen vertroebelen en op andere manieren negatief beinvloeden, en we raden je dan ook aan om flinke dranksessies op een ander moment uit te voeren ;) Maar een lekker glaasje mede, wijn of andere versnapering bij het vuur kan natuurlijk best.
Drugs staan we echter niet toe.

LIJSTJE (ter inspiratie, maar voel je niet beperkt!)

Ontbijt & Lunch
Broodjes............................
Zoet beleg (jam, stroop, chocopasta etc).....
Hartig beleg (kaas, worst, smeersels)......
Fruit................................
Tomaat/Komkommer........
Thee...............................Organisatie
Koffie..............................Organisatie
Suikerklontjes..................Organisatie
Koffiemelk.......................Organisatie

Avondeten/BBQ
Quiche............................
Stokbroden.....................
Vlees voor op de BBQ.....
Vegetarisch voor op de BBQ.......
Salade..............................
Drinken............................

Drinken & Snacks
Chips.............................
Marshmellows................
Fris................................
Limonade........................
Chocola...........................
Zoutjes.............................

Borden, bestek en ander eetgerei/kookgerei is allemaal aanwezig. We hebben een gasfornuis, oven en eventueel een BBQ, dus gevarieerde mogelijkheden van bereiding :)

We zien nu alweer uit naar jullie heerlijke creaties!

Berichttitel: Re: Eten en Drinken Mabon 2014
Geplaatst: ma aug 11, 2014 11:15 pm 

Zoals ondertussen gewoonte is neem ik weer een lekkere bak met kipflapjes/kippakketjes mee voor bij de thee!
Met natuurlijk blije kip garantie!

Liefs,

Geplaatst: di aug 12, 2014 4:38 pm 

Ik ben van plan Lembas brood (wat eigenlijk meer op cake lijkt, maar soit) te maken. Verder breng ik ook wat stokbroden en wat fris mee. :)

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

Geplaatst: vr aug 22, 2014 1:22 pm 

Ik neem mee:
- een doos marshmallows, die heb ik nog staan maar nog geen gelegenheid gehad om open te doen, bij deze :)
- een cake boordevol gedroogde vruchten en noten
- biologische thee (ik drink het niet, dan geef ik het liefst aan mensen die het wel graag drinken)
(-druiven, deze krijg ik van de fokker want ze heeft er massaal veel maar ik heb geen idee of ze dan nog goed zijn want ze zijn nu bijna rijp. dus onder voorbehoud :) )

Helaas is onze appeloogst van dit jaar helemaal mislukt, de vogels hebben ze allemaal open gepikt. En die twee andere grote vogels eten ze allemaal op als ze op de grond vallen :lol:

Groetjes Hibou

Geplaatst: za sep 20, 2014 2:03 pm 

Ik zal wel wat vlees meenemen voor op de bbq! En wat lekker stokbrood ofzo.

Heeft er zich al wel een bbq-master gemeld? Ik heb niet echt een geweldige bbq, dus denk niet dat ik geschikt ben.

"Wat als je nou een keuze hebt gemaakt waar je niet blij mee bent?" - "Dan moet je proberen die keus te herstellen." - "Maar wat als je het niet meer kunt herstellen?" - "Dan zul je er mee moeten leren leven."

Geplaatst: vr sep 26, 2014 4:28 pm 

Voor alle zekerheid neem ik gewoon mijn eigen (vegan)voedsel mee (voor diner) :)

Ik zal daarnaast ook een bananenbrood meenemen voor bij de koffie/thee om te delen :)
Ik heb er veel zin in!

Geplaatst: za sep 27, 2014 7:53 am 
Site Admin

Wij doen zometeen nog even boodschapppen.
Daarbij nemen wij wat peren en brood mee.

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur