Het is nu zo dec 16, 2018 8:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: even de weg kwijt
Geplaatst: do aug 23, 2012 7:20 pm 

Ik voel me moe en verdwaald op dit moment.

Doordat ik van Scotland kwam- echt een machtig landschap-, is m'n intresse over wicca en hekserij terug aangewakkerd. Het enige probleem is, ik weet niet hoe dit te laten groeien, zegmaar.
Ik ken jammer genoeg geen mensen die hieraan meedoen, intresse hiervoor hebben. Ik wil zo graag meer leren.
Ik leer het liefst wel zelfstandig, maar de boeken vind ik bijna niet.
ik weet niet echt hoe ik moet groeien. Naast dit heb ik nog wel een aantal problemen, waarvan ik nu echt moe van wordt.
Ik zit al met een aantal dingen in m'n hoofd, zoals dingen in mijn leven te veranderen, af te leren,...

Kent iemand een goede meditatie oefening voor dit soort dingen?
een meditatie om zegmaar m'n pad helder te maken?

Berichttitel: Re: even de weg kwijt
Geplaatst: do aug 23, 2012 9:56 pm 

Schotland heeft een betoverend effect, ik heb het ook meegemaakt tijdens mijn reis door Schotland. Daarvoor stond 'heks zijn' even op een laag pitje maar ik dankzij die reis terug stevig aangewakkerd.

Ik denk dat je eerst en vooral even de tijd voor jezelf moet nemen, even nadenken over wat je wilt. Je zegt dat je enkele problemen hebt, kan je die eens proberen te bekijken op een andere manier, zelfs uit nare gebeurtenissen kunnen mooie dingen uit verder bloeien. Want na elk dal heb je steeds weer een hoogtepunt.
Meditatie kan je daar bij helpen al kan ik je hierover geen tips geven aangezien ik zelf erg weinig mediteer. Ik ga liever een stevige wandeling maken door de natuur om mijn gedachten te ordenen.
Je hoeft geen boek te lezen om als 'heks' zijnde te groeien of te leren, gebruik je andere zintuigen eens. Stap naar buiten en voel! Leg je eens neer op het gras, mos of tegen een boom en laat je gedachten hun vrije gang gaan. Je zal je zeker beter voelen en misschien zo beter weten wat je wilt bereiken en hoe je jezelf verder wilt ontwikkelen.

Het is nooit erg om met je toekomst bezig te zijn zolang je maar niet vooruit leeft, elke moment moet je aangrijpen om er een goed moment van te maken :)
En wie ga je allemaal nog op je pad tegenkomen? Soms ik het een kwestie van jezelf terugvinden en een beetje geluk.

Groetjes Hibou

Geplaatst: vr aug 24, 2012 10:01 am 

Het is momenteel weer moeilijk om goede boeken te vinden, er komen niet veel nieuwe boeken uit die over hekserij gaan, de focus is momenteel op sjamanisme. Dus wil je over hekserij lezen dan ben je aangewezen op de tweedehandsboeken van bijvoorbeeld de Slegte. Regelmatig daar een bezoekje brengen kan je boekenkast nog weleens aanvullen. Er zijn nog wel wat boeken over specifieke onderwerpen uitgekomen zoals bijvoorbeeld 'In het licht van de maan' van Petra Stam en binnenkort komt van haar een boek over tarot uit. Bij Ko en Joke Lankester kun je boeken op pdf kopen. Hun laatste boek over de Groene man en de Groene vrouw is volgens mij nog wel verkrijgbaar. Als je het geen bezwaar vind om in het Engels te lezen, dan kun je bij Bol.com kiezen uit een behoorlijk assortiment.

Zelf krijg ik meer antwoorden van trancereizen dan van meditatie. Ik vind trancereizen ook beter bij ons westerse leven passen. Meestal is het voor ons westerse mensen toch te moeilijk om echt helemaal stil en geconcentreerd te zijn op zoiets als de ademhaling.

Geplaatst: vr aug 24, 2012 10:31 am 

Ik denk dat je voor jezelf eerst even prioriteiten moet stellen. Ik krijg uit jouw verhaal het gevoel dat er veel is waar je mee aan de slag wilt en dat dat voor die moeheid zorgt en niet zozeer een probleem.
Ga voor jezelf even na waar je mee aan de slag wilt en neem een iets als prioriteit. Je kan natuurlijk ook bezig zijn met hekserij en daarbij ook nog een persoonlijk werkpunt nemen, maar als je alles meteen wil veranderen ga je vast lopen. Stel dat voor jezelf als doel op en ga eerst met dat prioritair punt aan de slag.

Met hekserij aan de slag gaan vond ik ook altijd moeilijk, omdat het energie vraagt en engagement. Neem om te beginnen die dingen die je interesseren en ga kijken wat je daarmee kan doen.

Wat betreft meditatie moet je vooral eens de tijd nemen om te gaan zitten en vijf minuten met je gedachten alleen te zijn. Kan je dat aan? Dan moet je er tien minuten van maken. Eenmaal je dat kan, kan je je hoofd 'leeg' maken in die zin dat je na tien minuten wel alles gehad hebt en je kan concentreren op je ademhaling. Ik kan het zelf heel moeilijk, omdat ik niet graag met bepaalde gedachten en emoties geconfronteerd wordt en dan wil ik dingen gaan doen. Maar tegelijk moet je het ook de tijd geven. Als je nooit die confrontatie aangaat dan blijft het in je hoofd zitten en wordt je idd moe.

Verder tja, moet je denk ik echt voor jezelf uitmaken wat je van hekserij wilt gaan doen, want ik vind dit een vage term om verder nog tips ofzo te geven...

Dat er leven door jouw aderen stroomt, maakt dat respect een basisrecht is. Een geschenk gegeven door de goden hoeft men niet meer te verdienen.

Geplaatst: vr aug 24, 2012 10:46 am 

Ik zelf doe aan een soort visualisatiemeditatie. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen maar het is vooral heel creatief. Laatst heb ik een oefening gedaan met een blad papier genomen en er heel groot opgezet "Wat wil ik?" en aan het eind van de avond was ik een heel pak verder.

Geplaatst: vr aug 24, 2012 12:19 pm 

Aguia schreef:
Ik voel me moe en verdwaald op dit moment.

Doordat ik van Scotland kwam- echt een machtig landschap-, is m'n intresse over wicca en hekserij terug aangewakkerd. Het enige probleem is, ik weet niet hoe dit te laten groeien, zegmaar.
Ik ken jammer genoeg geen mensen die hieraan meedoen, intresse hiervoor hebben. Ik wil zo graag meer leren.
Ik leer het liefst wel zelfstandig, maar de boeken vind ik bijna niet.
ik weet niet echt hoe ik moet groeien. Naast dit heb ik nog wel een aantal problemen, waarvan ik nu echt moe van wordt.
Ik zit al met een aantal dingen in m'n hoofd, zoals dingen in mijn leven te veranderen, af te leren,...

Kent iemand een goede meditatie oefening voor dit soort dingen?
een meditatie om zegmaar m'n pad helder te maken?

Beste Aguia,

Wat mooi dat je intresse weer is aangewakkerd :)
Ik denk alleen dat je misschien te veel te snel wilt :)
Ik zie het leven en ook hekserij als een continue leerproces en ik probeer altijd om 1 ding tegelijk te doen. Fysiek, maar vooral ook in mn hoofd. Het is heel goed om voor jezelf doelen te stellen en daar aan te werken maar neem daar de tijd voor :) En het advies van Hibou ben ik het helemaal mee eens :)
Geniet van de natuur, ga naar buiten en ervaar haar :) Dat is voor mij de basis. In contact komen met de natuur, dan kom je ook weer in contact met jezelf en je "innerlijke heks" ;) het geeft een soort rust zodat je je problemen makkelijker kan overzien.

Verder is het me niet helemaal duidelijk of je als persoon wil groeien of in de hekserij? of dat dit voor jou het zelfde is en wat dit dan voor jou betekent.

:roosje:

Geplaatst: vr aug 24, 2012 4:55 pm 

Ik denk dat ik inderdaad wel veel wil en te snel. Er raast gewoon zoveel nieuwe dingen in mijn hoofd. Ik raak de laatste tijd ook zwaar geirriteert aan alles. ik wordt er zelf erg moe van.

ik wil ook gewoon genoeg leren hierover, (en alweer het te veel te snel willen)

Geplaatst: vr aug 24, 2012 4:58 pm 

Aguia, ik ken mensen die al bijna twintig jaar met hekserij en aanverwanten bezig zijn en nog elke dag bijleren. Zelf kan ik ondertussen van tien jaar 'interesse en opzoekingswerk' spreken over mijn zoektocht naar geloof en hoe ik het zelf allemaal zie en wil doen. Nog elke dag leer ik bij.
En met mijn 25 lentes mag ik dan heel matuur overkomen, maar goshie, wat valt er nog veel te leren.

Je zal waarschijnlijk op je sterfbed denken: goshie, wat moet ik nog veel doen! (zo zie ik mezelf wel liggen XD)
Schrijf voor jezelf maar eens op wat je allemaal wilt doen, ga een bucketlist maken bv. en kies een van je doelen om mee te beginnen. En als het te groot is: opsplitsen!

Dat er leven door jouw aderen stroomt, maakt dat respect een basisrecht is. Een geschenk gegeven door de goden hoeft men niet meer te verdienen.

Geplaatst: vr aug 24, 2012 7:48 pm 

Muireann schreef:
Aguia, ik ken mensen die al bijna twintig jaar met hekserij en aanverwanten bezig zijn en nog elke dag bijleren.

Me,me,me!!!

O,o,o, wat deed ik net? Omdat ik niet oplette! Ik nam dat verkapte wicca bekeringsboek mee uit de bieb. Ik dacht die heb ik ook nog niet gelezen. Nee, logisch.

Geplaatst: za aug 25, 2012 8:27 am 

Haha, ja, jij XD Volgens mij heb jij het ook zo ooit eens letterlijk tegen mij (of iemand anders gezegd).

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur