Het is nu zo dec 16, 2018 8:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 3 vragen
Geplaatst: za dec 29, 2012 5:43 pm 

Ik heb een aantal vragen.. Het antwoord is ook maar waar je in gelooft:
- Geesten/natuurwezens op andere planeten?(of ergens zwevend in het heelal als dat zou kunnen..?)
- zijn er meer of mider natuurwezens dan mensen? Of evenveel..
-(hoe)kun je leren met dieren te communiceren?

Berichttitel: Re: 3 vragen
Geplaatst: za dec 29, 2012 8:10 pm 

Ik ga enkel en alleen een antwoord geven op de laatste vraag, hoe ik dit zie :) Omdat dit mijn vakgebied is.
Leren communiceren met dieren heeft naar mijn mening niets maar dan ook niets te maken met een 'zesde zintuig' of een onderbewuste band of als we dan helemaal de wetenschappelijke toer op gaan heeft het ook niets te maken met bepaalde verbindingen/structuren in de hersenen.
Voor mij leer je dat door een diersoort te bestuderen en hun gedrag te leren kennen in hun natuurlijke omgeving. Neem nou het simpelste voorbeeld, de hond (hier weet men het meeste van). Veel mensen hebben honden met gedragsproblemen terwijl dat het niet eens een gedragsprobleem is, want heel vaak is het voor de hond zelf compleet natuurlijk gedrag maar is het de mens die er een probleem van maakt.
Als je moeite doet om een hond te zien als het wezen 'hond' dan merk je vanzelf dingen op en leer je hun hele subtiele lichaamstaal wel kennen. Dit vraag natuurlijk veel tijd en inspanning.

Zelf ben ik hier al lang met bezig omdat ik natuurlijk al heel mijn leven tussen de dieren, en dan voornamelijk honden, zit. Ook ben ik iemand die dieren probeert niet te vermenselijken en geen menselijke eigenschappen toeschrijf, want dat is iets wat je erg hard in de weg zal staan wil je leren communiceren met honden (of andere dieren).
Ik vind dan ook van mezelf dat ik goed met honden overweg kan en heel snel dingen opmerk. Zo kan ik honderden voorbeelden noemen, als onze hond moet braken dan zie ik dat direct aan de blik van haar ogen terwijl de andere mensen hier thuis het pas opmerken als ze zit te tongelen of te kokhalzen (wat het laatste stadium is). Maar zoals ik al zei ga ik hier geen honderden voorbeelden zetten want dat heeft geen nut.

Leren communiceren met dieren is iets wat je leert door ervaring en je openstellen voor verschillende theorieën en ideeën :)
Dat is mijn mening/antwoord hierover en is ook een beetje de 'wetenschapper' in me die spreekt, want ik geloof wel degelijk dat je met bepaalde dieren een hele andere band kunt hebben dan met andere dieren.

Groetjes Hibou

Geplaatst: ma dec 31, 2012 8:10 pm 

Wat ik hier nu schrijf is wat ik denk, maar kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen.

Ik denk dat in de kosmos allerlei krachten werkzaam zijn, die kan je ook hoge geestelijke wezens noemen of zoiets en die werken in verschillende lagen op verschillende werkzaamheden. Sommigen noemen dat engelenhierarchieën. Ze werken denk ik in op de bewustzijnslagen van de wezens op aarde en op elkaar. Maar ook op aarde zijn natuurwezens denk ik werkzaam.
Ik denk dat er meer natuurwezens zijn dan mensen.
Leren communiceren met dieren weet ik dan weer niet zoveel over.
Als je meer wilt weten over natuurwezens raad ik je aan boeken met antroposofische achtergrond hierover te lezen, zo ook qua engelhierarchieën.

Geplaatst: ma apr 08, 2013 12:53 pm 

Wat hilbou schrijft over het leren communiceren met dieren ben ik het helemaal eens. Zelf ben ik ook opgegroeid met veel dieren om me heen en heb altijd veel paardgereden. Eerst eigenlijk heel traditioneel zoals de meeste meisjes lerenn paardrijden op een manege waarbij je vaak wordt verteld dat een paard gewoon naar je moet luisteren "punt" en je veel dwang gebruikt (eventueel geweld) deze manier van omgang heeft me altijd ontzettend tegen gestaan. Daarbij was ik ook bang voor de kracht van paarden en zag dat hoeveel dwang en geweld ik ook zou gebruiken een paard altijd sterker zal zijn en daarmee eigenlijk een soort tijdbom (gezien paarden vluchtdieren zijn en ik me ahw gedroeg als een soort roofdier)Het leek me stukken logischer om een manier te vinden waarmee je echt kan samenwerken en omdat paarden nou eenmaal niet kunnen praten moest ik logischerwijs hun taal leren kennen. Zo heb ik het natuurlijk paardrijden omtdekt. Wel grappig dat het paard wat me uiteindelijk mijn ogen heeft doen openen nog een godinnennaam droeg ook. Namelijk Minerva :)

Geplaatst: wo apr 10, 2013 9:31 pm 

Over de eerste twee vragen ga ik me niet uitspreken, deels omdat ik er eigenlijk geen concreet antwoord op kan geven en het dus toch alleen maar een onbegrijpbaar geratel zou zijn.

Over het communiceren met dieren heeft Hibou helemaal gelijk. Ikzelf heb het meest ervaring met katten en honden, ik ben er namelijk mee opgegroeid.
Elke diersoort heeft zijn eigen manier van communiceren, maar ook ieder individueel dier heeft zijn eigen variatie op die soortgebonden communicatie. Veel mensen denken dat het onmogelijk is om te 'praten' met andere diersoorten, omdat men denkt dat deze dieren daarvoor in staat tot spreken moeten zijn. Wat helemaal niet waar is. Gezichtsuitdrukkingen, bepaalde geluiden, de blik in hun ogen...
Als je maar lang genoeg met hen omgaat, dan leer je vanzelf hoe je duidelijk moet maken wat je wel en niet wilt. Je gaat het ook vanzelf merken wanneer het dier iets van jou wilt. Het allerbelangrijkste is dat je hen niet gaat zien als mensen, of erger nog, kleine kinderen. 'Je moet een kat een kat noemen' zegt men wel eens, en dat is ook zo.
Ook mag men niet vergeten dat een dier zich zelden aan jou zal aanpassen, als jij de aanpassing zelf niet maakt. Bekijk het zo: als een lid van je vriendenkring nooit rekening houdt met jou, zal jij normaliter na een tijdje ook geen rekening meer houden met hem/haar, want het heeft toch geen zin dat jij je inzet als de ander dat niet doet. Zo gaat dat ook met andere dieren

How could someone love butterflies but hate moths? That's like appreciating the sun with no regards to the moon.

Having a low opinion of yourself is not modesty. It's self-destrution. - Bobby Sommer

Geplaatst: do apr 11, 2013 9:57 am 

De vragen waar ik in geloof, op zich is dat niet zo moeilijk maar ik vraag me af wat jij er aan hebt. Maar je vraagt het vast niet voor niks dus beantwoord ik ze ;) Het is sowieso een interessante discussie.

- Geesten/natuurwezens op andere planeten?(of ergens zwevend in het heelal als dat zou kunnen..?)
Ik Geloof dat aarde niet de enige planeet is waar 'leven' is. Maar leven is een breed begrip. Toevallig heb ik net The Host gelezen (is nu ook in de bioscoop) en de aanname van wat leven is in dat boek vind ik een leuke. Dat alles en overal zielen zijn en dat dat de enige constante is wat leven genoemd kan worden. Welke vorm de ziel kan aannemen is onderhevig aan verandering. Nu geloof ik niet dat zielen reizen tussen planeten, maar dat de ziel in de vorm die op aarde is op meerdere planeten aanwezig is vind ik een mooie gedachte.

- zijn er meer of minder natuurwezens dan mensen? Of evenveel..
Dat ligt eraan at je als natuurwezen ziet. Ik geloof niet in natuurwezens in de vorm van elfjes bijvoorbeeld. Ik zie natuurwezens als de natuur zelf en de dieren, de natuurwezens hebben dus ook een ziel. Meer of minder maakt wat mij betreft niet uit.

Ik denk dat het afhankelijk van een persoon is of je een connectie kan maken met dieren, sommige mensen hebben er niks mee. Met die connectie kan je dan leren werken door de taal van de dieren te begrijpen, dus wat Hibou schreef.

Geplaatst: do apr 18, 2013 2:11 pm 

Lindel schreef:
Ik heb een aantal vragen.. Het antwoord is ook maar waar je in gelooft:
- zijn er meer of mider natuurwezens dan mensen? Of evenveel..

@ natuurwezens: Ik denk niet dat iemand jou kan vertellen hoe het in elkaar zit.
Sommige mensen geloven er heilig in en sommige mensen niet. de een denkt dat er een dimensie is waarin ze leven en dat de draden van hier naar die dimensie dun zijn en er daardoor wel degelijk natuurwezens zijn. Ik ben er niet over uit. Ik kan er dus niet veel over zeggen. Iedereen heeft verschillende ervaringen met natuurwezens. Ik denk dat je het dus zelf moet ervaren.

@Geesten: Ook dit verschilt per persoon en per ervaring. Maar toch zijn er redelijk veel bewijzen dat er wel degelijk geesten bestaan. hier word door veel mensen ook uitvoerig onderzoek naar gedaan. als je het interessant vind kan je je daar wellicht in verdiepen om iets van hun te leren en zelf dingen te ervaren.

@Dieren: Zou het niet weten; wat ik van mezelf weet is dat dieren snel naar mij komen. echt communiceren doe ik niet. het is mijn gevoel en liefde voor dieren die een soort energie naar ze uitstraalt waardoor ze graag om me heen zijn.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur