Het is nu za jul 21, 2018 8:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Contact vóór de geboorte
Geplaatst: ma okt 26, 2009 1:09 am 

Wie heeft dit in vredesnaam tegen jullie gezegd, en geloven jullie het ook, want dat proef ik wel een beetje uit je woorden, Lorelei.
Ik hoop ook niet, dat het kind van je dochter dit ook weet, want hiermee kun je hem/haar helemaal stuk maken! Te horen krijgen, dat je niet in het gezin past, en dat je overleden broertje of zusje er wel gehoord had, kun je iemand voor de rest van zijn leven mee beschadigen.
Ik kan alleen maar met Kyra en Rowan eens zijn: Zorg dat er hulp komt. Moeilijk opvoedbaar betekend niet, dat een kind reddeloos verloren is, maar dat de opvoeding aangepast moet worden aan het kind. En daar zijn zat instanties voor, om je daarbij te begeleiden.
En ik vind echt, dat als je besluit om een kind op de wereld te zetten, je ook de volle verantwoording moet nemen, om te zorgen, dat zo'n kind een goede basis heeft, op weg naar zelfstandigheid.

Geplaatst: ma okt 26, 2009 8:00 am 

ik be het ook echtwel met Kyra en rowan eens. ik vertelde alleen maar dat ik een ker zoiets gehoord had en dat dat me waarschijnlijkerleek dan dat het kind niet in het gezin zou thuis horen.
of het probleem ook echt aan de opvoeding legd kunnen we aleen niet zeggen omdat we helemaal0,0 niks weten over de opvoeding en het kind. maar dat er een hele grote kans is dat hetprobleem verholpen kan worden door een aangepaste opvoeding kan wel. er zijn tich problemen die je daarmee kan oplossen. en daar zijn ook zeker genoeg instanties en hulptroepen voor tevinden die je dat kan leren tedoen.
maar zoiezo als er problemen worden opgemerkt ga je toch ook naar een oplossing zoeken lijkt mij? en niet ow zal daar wel aanleggen jammer niks meer aan tedoen.
maja iin iedergeval wens ik de ouders wel heel veel succes n hoplijk halen ze het idee dat het kind er niet hoort sneluit hun hoofd ^^.

Geplaatst: ma okt 26, 2009 1:55 pm 

---Origineel geplaatst door: Aphrodite Moira---

Het enige logische wat ik me hierbij wel goed kan voorstellen is, dat een moeder die een kindje verloren is, daar zoveel moeite mee heeft om dat te verwerken, of dat niet gedaan heeft, dat dit als een soort onverwerking op het volgende kind terecht komt. Dat vind ik op zich nog niet zo'n gekke gedachte hoor. Het is nogal niet wat om een kind te verliezen. En als er dan bijvoorbeeld een omgeving is die keihard is en beweert dat de moeder "dit snel moet vergeten, ze is immers vruchtbbaar en er komt wel een volgend kindje?", kan ik me goed voorstellen dat er zich een verstoring in het moederkanaal opwerpt. Maar dan hebben we het dus duidelijk over emotionele, psychische schade.

Daar zit voor mij wel wat in, Aphro.
Ik ben toen ik de eerste keer zwanger was, zwanger geweest van een tweeling, waarbij ik 1 van beide vruchtjes verloren ben. Dit kindje was Nora, een meisje. Een paar weken later bleek dat ik nog zwanger was, van nummer 2. Ik heb niet echt kunnen genieten van de zwangerschap, bang om dit kindje ook kwijt te raken, en ook de omgeving, die vond dat ik niet moest zeuren, ik was toch immers nog zwanger?

Ik heb altijd gedacht dat mijn eerste kindje een meisje zou zijn, was ik van overtuigd! Het was dan ook best heftig, toen het een jongen bleek te zijn. Daardoor leek het, alsof ik buiten de wereld stond, en het leven van iemand anders leefde. En heb daarna jaren in een postpartum depressie gezeten, met alle gevolgen van dien. Ze zijn daar overigens pas na 3 jaar achtergekomen, omdat ik toen pas verteld heb hoe ik me daadwerkelijk voelde. Met medicatie en therapie ben ik daar toen wel doorheen gekomen, al is het nog steeds niet helemaal weg. Ik denk ook niet dat het ooit helemaal over zal zijn.

pas veel later ben ik gaan beseffen, dat mijn eerste kindje inderdaad een meisje was, nl Nora. Maar zij mocht niet langer als 7 weken bij mij zijn, toen moest ik alweer afscheid van haar nemen.
Ik heb er vrede mee ondertussen, dat het zo verlopen is, af en toe denk ik nog aan haar terug, bijvoorbeeld als ik langs de plek ga, waar ze begraven ligt.

Dit alles heeft ook zo zijn weerslag op mijn zoon, en in mindere mate op mijn dochter die na Chris gekomen is. Ik denk dat Chris het gemis van zijn tweelingszus voelt, in combinatie met mijn verdriet wat best heftig is geweest. Chris staat ook bekend als moeilijk opvoedbaar. We zijn ondertussen in de hulpverleningsmolen terecht gekomen, omdat ik wil, dat dat goed gaat.
Ik weet niet of mijn psyche invloed heeft op het welzijn van hem, maar ik denk dat het zeker een hele grote invloed heeft. Vandaar ook dat ik daar hulp voor ben gaan zoeken. Ik kan dit nl niet alleen, heb daar profs bij nodig, die op afstand staan, niet betrokken zijn bij ons gezin, en zaken in een ander perspectief zien, als dat wij dat doen.
Ik heb er goede hoop op, dat dat goed gaat komen, voor ons, maar vooral voor Chris!

Liefde, Lieke

Geplaatst: ma okt 26, 2009 9:14 pm 

de situatie van dit kindje veranderen is niet mijn bedoeling, ik denk dat moeders net zoveel van hun eigen als van aangenomen kinderen kunnen houden, of van zieke en gezonde kinderen, dat zou anders niet best zijn voor het mensdom!
Wel heb ik jullie iets voor proberen leggen wat onze positie als moeder in het bijzonder en familiebanden in het algemeen ter discussie stelt. Blijkbaar gelukt dus. Er zijn zoveel foutjes in alle scheppingen, waarom dan hier niet? Waarom kan de ooievaar het niet per ongeluk verkeerd afleveren ?

Dit is ook niet mijn eigen wijsheid en ik kan het ook niet bevatten, daarom legde ik het jullie voor. Don't kill the messenger...

Lorelei

Geplaatst: ma feb 01, 2010 11:38 pm 

Mijn vriend heeft de nacht na de bevruchting contact gehad met iets, wat hem vertelde dat er nieuw leven onderweg was.
Dat verscheen aan hem als een teken van vruchtbaarheid en nieuw begin.
Aangezien wij niet bezig waren met kinderen krijgen hebben wij er verder geen aandacht aan besteed totdat we er 3 weken later achter kwamen dat ik zwanger was.

Nu geloof ik niet dat kinderen zelf hun ouders uitzoeken, die denk wijze kan ik in sommige gevallen echt niet over mijn hart verkrijgen.

In mijn buik hebben we beide heel veel contact met de kleine gehad, telkens als mijn vriend of ik onze hand op mijn buik legt kroop ze helemaal naar die hand toe en naar andere altijd helemaal weg.
Heb ook heel de zwangerschap het idee gehad dat ik in gedachte met haar kon praten en veel dingen die toen gezegd zijn, zijn ondertussen al waar gebleken.

Het blijft toch iets magisch de band van kinderen met hun ouders.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur