Het is nu zo dec 16, 2018 8:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: De 3 Wetten (theorie)
Geplaatst: do okt 09, 2008 10:01 pm 

Ik denk dat je hier beter kunt spreken van wetmatigheden, dan van wetten. Het is een physische wetmatigheid, van balans, van cycli welke gezien kunnen worden als waarheden, als theoretische stellingen.

Het zijn geen wetten, waar je je op straffe van iets aan moet houden.
De veelbesproken wet van drie, welke in het topic van Lieke besproken wordt, kan meer gezien worden als een wet, dan een wetmatigheid.

Ik denk dat je hier terminologisch dus over twee heel verschillende dingen spreekt. Over de wet van drie kan je mijn opinie lezen in het topic van Lieke.
Deze wetmatigheid kan ik alleen maar beamen...

Geplaatst: zo dec 07, 2008 11:01 am 

Mij is een tijdje geleden verteld dat het 'begrip' Magie niks te maken heeft met Hekserij, noch Occult.
Je "neemt" wat "jou" aanspreekt of wat volgens "jou" geloofwaardig is. En dat gebruik je.
Je hoeft niet vast te zitten aan een religie/godsdienst/stroming, om Magie te beoefenen. De meesten gaan er sowieso vanuit dat het allemaal is ontstaan uit één stroming.

Geplaatst: ma dec 08, 2008 8:54 am 

Niet mee eens. Energie op zichzelf is niet magisch. Hoe energie gebruikt word kan wel magisch zijn. Maar hoeft niet altijd.

Als iemand een appel eet, is dat magisch?
Als iemand bewust is van het eten van de appel, en de effecten daarvan, is dat magisch?

Geplaatst: ma dec 08, 2008 10:36 am 

@MessiasPronk

Zo bedoelde ik het ook niet, maar het feit dat wij op een planeet leven in een ruimte die voor ons oneindig(?) is. Het feit dat er bomen groeien, water stroomt, bergen ontstaan. Dat er elk jaar leven ontspruit en weer overlijd om het jaar daarop weer te kunnen groeien..
Dat mensen in staat zijn de wereld te maken, maar ook te kraken. Dat er 6 miljard individuen zijn, waarvan er geen een exact hetzelfde is.

Dat er dingen bestaan als liefde, die vaak niet te verwoorden is, omdat het zoveel met je doet. Vertrouwen en vriendschap om, om een ander persoon te kunnen geven.
Dat er uit een piepklein zaadje een gigantische boom kan ontstaan, dat wij daarvan kunnen profiteren door bijvoorbeeld het hout te gebruiken om onderdak te bouwen of warm kunnen worden bij het vuur.

Dat er zoveel levensvormen zijn, waarvan nog velen niet zijn ontdekt.

En het feit dat er hoop, geloof en inspiratie is voor hen die dat nodig hebben, dat vind ik magisch.

Geplaatst: ma dec 08, 2008 5:21 pm 

Het eerste blokje heeft niets met magie te maken - of in ieder geval niet veel. De andere/echte oorzaak weten we nog niet. In dat geval staat het dus in ieder geval nog niet vast dat het magie is. (verbeter mezelf.)

Emoties, karaktertrekken en de veranderingen daarin / ontwikkeling. Dat zouden we inderdaad magisch kunnen noemen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur