Het is nu di jan 16, 2018 6:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: ->Bericht: Donor?
Geplaatst: za jul 09, 2016 12:11 pm 

Ik heb gehoord dat Afrikaanse vluchtelingen uit islamitische cultuur worden bedreigd door illegale donorpraktijken. Zo moeten ze bij oversteek de keuze maken tussen een grote som geld te betalen of.. tja, worden afgemaakt, zodat de gewetenloze criminelen hun lichaam als donorvoer kunnen gebruiken. We leven in een zieke wereld, al denk ik dat de ziekenhuizen in het westen wettelijk beschermd zijn tegen het aannemen van illegale lichaamsdelen.

Geplaatst: za jul 09, 2016 1:03 pm 

Wickie schreef:
We leven in een zieke wereld, al denk ik dat de ziekenhuizen in het westen wettelijk beschermd zijn tegen het aannemen van illegale lichaamsdelen.

Mensen in het westen zijn ook wettelijk beschermd tegen moord, diefstal, corruptie enz.
Dit betekent echter niet dat de wet kan voorkomen dat het uiteindelijk toch tot zulke kriminele feiten komt.

Demokratie is nu eenmaal niet meer dan de fassade von plutokratie.

Overigens in China worden honderdduizende mensen van de Falun Gong beweging door de staat in militaire ziekenhuizen afgeslacht om hun organen te oogsten ten voordele van de gepreviligeerde elite.
Maar geen enkele westerse staat roept op tot een boycot van China.

Atlantis

Geplaatst: wo jul 13, 2016 1:00 am 

Zelf ben ik nooit aangesloten geweest aan een donornetwerk. Mijn moeder keurde dit ten strengste af en vertelde mij zelfs dat ik de enge folders niet weg moest gooien, maar onder haar toezicht in moest vullen met nee . Omdat ze bang was dat de donornetwerken misschien een "wie zwijgt stemt toe" manier hanteerde. Dit was niet eens uit een christelijke geloofsovertuiging. Ik ken christenen zoals de Jehova's die alleen bloedtransfusies verbieden, maar organentransplantaties niet verbieden, omdat daar geen verbod erover in de bijbel staat. (gekke wouzen :mrgreen: ) Al zullen de meeste van hen, zoals ik weet, dit nooit willen doen vanwege een gevoel van onnatuurlijkheid en het geloven in de opstanding.

Ikzelf geloof niet vanuit de bijbel, maar vanuit mijzelf in iets wat ik 'Geest' noem (dus in iets extern) en waar ik al mijn vertrouwen op zet. In plaats van mijzelf zoek te laten raken in allerlei intellectuele dwaasheden, ga ik op mijn onderbuikgevoelens af. Ik zal dus nooit donor worden en nooit spijt krijgen, zelfs als ik mijn naaste daarmee de leven niet red, want ik gun juist leven, maar ik vind het vertrouwen en het focussen op de Geest de beste optie hierin tot wijsheid tegenover de mensenwereld.

Mijn moeder heeft ooit een bloedtransfusie genomen, dat is ook een donor, en ze is dus vast niet tegen het doneren van bloed. Later toen ik met de WTG in contact kwam, veranderde de zaak een beetje. Ondanks ik niks met hen heb, vind ik dit een moeilijke zaak (waar ik overigens geen kopzorgen over heb :mrgreen: ) maar staat in mijn paspoort: NO BLOODTRANSFUSION ik denk ook dat ik NO DONOR erin ga schrijven in het Frans en Engels.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur