Het is nu zo dec 16, 2018 9:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: ->Bericht: Mijn ideeen.
Geplaatst: zo dec 21, 2008 8:30 pm 

Ik heb een soort lezing gehouden voor een uiterst klein groepje mensen. Ik had zelf een stukje tekst geschreven en vroeg me af wat jullie er van dachten. Het is niet bedoeld om iemand een schuld gevoel aan te praten, meer om te laten na denken. Dit is slechts een deel ver van. het hele document betreft 30 blz.

Mijn verontschuldiging voor spellings fouten en leestekens vergeten. Ik ben dislectisch en heb er daarom wat moeite mee.

Save the planet, kill yourself.

Een nogal harde intro voor een moeilijk te begrijpen probleem.
deze aarde heeft een groot na deel, de mens leeft er op, wij verpesten deze aarde met onze industrie, auto’s, brommers, computers, en onze gedachtengangen. Wij veranderen de wereld maar niet positief. We nemen stappen bij de natuur vandaan, de natuur is door ons vergeten, het enige wat we willen is welzijn voor ons, of andere soort genoten leiden maakt ons zelfs niet uit. Dieren worden gemarteld, bomen gekapt, mensen verhongeren en waarkijken waar naar? Onze portomonee. De ozonlaag gaat kapot, co2 uitstoot gaat lekker verder, De poolkappen smelten, en wij doen niks. In mijn eentje zou ik er ook niks tegen kunnen doen, met zn tweeen ook niet. Vandaar dus dit boek. Hoe ver gaan wij nog verder? Moet deze wereld kapot? De wereld kan slechts op twee manieren gered worden. De mens zal uitgeroeit moeten worden. Of wij als mensen moeten onze krachten bundelen en de planeet helpen terug te veranderen. Moedernatuur probeert ons al uit te roeien, met bacterien, ziektes en zeespiegelstijging. Wat wij niet zien is dat de aarde niet nog meer mensen kan verdragen. Een een kindspolitiek zo als in china zou een uit weg kunnen vormen, maar dan gaan we onze kinderen weer omleggen als het er te veel worden. Zo iets kunnen we dus niet doen. Maar wat dan wel?
wat moeten wij doen om de wereld te kunnen voorbereiden voor ons na geslacht?
Ik mijn leven ben ik ook niet perfect. Maar ik vecht verder aan de zijde van moedernatuur. mijn grote vraag:MENSEN WAAR KIJKEN JULLIE HEEN? Wat willen wij met deze wereld doen, als deze planeet vergaat vergaat ons ras. Hopeloos proberen we er voor te zorgen dat de aap, panda, tijger en vele anderen niet uitsterven. Maar ons bloed eigen ras staat op de deurpost van uitsterven. Willen we de planeet laten veranderen tot een levenloze planeet? Nu is het te veel aan co2 in de licht nog de schuld van de auto’s en andere luxe goederen, hoelang nog voor er zo weinig bomen zijn dat de mens door middel van uitademen er voor zorgt dat deze al zal stijgen. Hoe willen we de mens in de toekomst gaan voeren? Wat willen we gaan eten? Willen we een productie-lijn opzetten voor biefstuk? En de kinderen in afrika dan? Er zijn mensen die zullen overleiden, terwijl ze er helemaal niks aan kunnen doen.
Wij als mensheid beschikken al over een aantal vermogens die vroeger toe behoorde aan dat wat de bijbel god noemt.
God schiep de aarde.
God beschikt over het vermogen om te kiezen tussen leven en dood.
God is onsterfelijk.
Nu gaan we deze woorden vergelijken met de mens.
God schiep de aarde, en wij maken de aarde naar onze hand, naar dat wat ons het makkelijkst lijkt. Niet wat het beste is maar wat het makkelijkst is. De mens is bezig een aarde te schapen.
god beschikt over het vermogen leven en dood, de mens dood andere dieren en soms ook mensen als het hem uit komt. Ik heb honger dus, of, jij staat mij niet aan dus... maar vergeet niet dat wel ook bomen omhakken als deze voor de mens “in de weg” staan.
God is onsterfelijk, is er iets wat de mens moet vrezen? Behalve zich zelf? Zorgt de mens er niet voor dat de aarde langzaam vergaat?
De mens is dus erg machtig, en wat doet de mens met de aarde? Nou kijk om u heen, kijk naar de ozonlaag, naar de uitstervende dieren, naar het bond op onze jassen, het nieuw staat vol.
Mensen, soortgenoten, vrienden, vijanden, dit is de kracht van de mens.

Berichttitel: re: Mijn ideeen.
Geplaatst: zo dec 21, 2008 11:45 pm 

De vraag wat ik er aan doe is te beandwoorden met dat wat ik niet doe:
Ik rijd bewust geen auto, dus fiets veel.
Ik eet niet meer vlees dan nodig is voor mijn lichaam.
Ik probeer energie zuinig te leven, de CV ketel hoeft niet hoog te staan, 15 graden is genoeg daar voor heb ik truien (van katoen).
De woonkamer wordt verwarmd met een houtkachel, het hout komt van het industiegebied dichtbij (de pellets die ze anders weg gooien).

Ik probeer met dit stukje niet te zeggen dat moeder aarde vernietigd wordt, maar wel zwaar verpest zal worden als het zo doorgaat. En we zorgen er niet alleen voor dat de mens hier door zou kunnen uitsterven, maar ook vele anderen levende wezens (ook planten want deze kunnen ook niet tegen de straling de de gaten in de ozonlaag doorlaat).

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur