Het is nu ma jul 23, 2018 12:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: In hoeverre moeten culturen zich aan elkaar aanpassen?
Geplaatst: do dec 10, 2009 1:16 pm 

Even voor de mensen die geïnteresseerd zijn: Als Jezus geboren was, dan was dat in april, ongeveer 4 jaar van Christus (wat onze kalender dus nog in-accurater maakt, voor zover die nog klopte).

Groet,

Purper

Geplaatst: do dec 10, 2009 6:26 pm 

Onze kalender klopt in zo verre dat de aarde in 1 jaar rond de zon vliegt (of eigenlijk rechtdoor vliegt tot hij weer op het punt is waar hij begon... ofzo). Verder is het allemaal schrijnend arbitrair, daar kan ik een heel youtube filmpje over vol praten. Maar volgens mij ben ik off-topic.

Geplaatst: do dec 10, 2009 11:42 pm 

Anders ik wel. Desnoods stuur je een mailtje als je vindt dat een nieuwe topic niet gaat werken. Ik ben altijd geïnteresseerd wat je te vertellen hebt.

Groet,

Purper

Geplaatst: zo dec 13, 2009 8:52 pm 

Ik ben het met de zienswijze van Walter eens....

En moet elke keer aan dit liedje denken als het gaat over multiculturele samenleving...

Anders- Gerald Troost

Omdat je deze nergens anders vind op het web heb ik hem zelf maar aangemaakt...zien jullie gelijk gezicht erachter hahaha onder 1 van de velen ben ik en mijn kids...

Geplaatst: vr dec 18, 2009 9:46 pm 

Ik sta zelf ook op het aanpassen of verhuizen standpunt.
Dat wil uiteraard niet zeggen dat je niet je eigen feestdagen mag vieren, tuurlijk mag dat! En wie mee wil doen, des te leuker.
Aan de andere kant betekend het wel dat je niet het land moet verplichten jouw feestdagen aan te nemen en het eigen te laten vallen. Want waarom verhuis je dan? als het nieuwe je niet aanstaat?
Laat ik mezelf als voorbeeld nemen. Een op en top hollander, maar ook hier bekend als "op en top engelse"
Ik vier met alle plezier sinterklaas elk jaar, netals mijn apotheker uit hongarije.
Maar dat wil nog niet zeggen dat wij ineens vinden dat de zaak eerder moet sluiten, of nog vooral geen kerstversiering op mag hangen, omdat de sint nog moet komen!

Met andere woorden, niemand hoeft zijn eigen geloof/gebruik of folklore te laten vallen, maar NIEMAND heeft het recht het een ander te ontzien of weg te nemen.

Geplaatst: do dec 24, 2009 11:47 pm 

Je hebt respect voor het land waarin je woont. Dat zou jij ook doen als je naar een ander land zou verhuizen. Tenzij de gewoonten ongewoon wreed zijn voor een bepaalde groep. Sinterklaas, Kerst, Pasen, Herdenkingsdag, Bevrijdingsdag, Koninginnedag: het hoort bj ons Nederlanders. Je hoeft niet mee te doen, maar behandel het met respect. Zo heb ik ook respect voor Chanoeka, Suikerfeest, Ramadan, hoofddoekjes etc. Ik heb geen respect voor de boerka omdat dat een teken van onderdrukking is (heeft niets met de islam te maken) en derhalve wreed. Wat ik vooral leuk vind is kijken naar de overeenkomsten. Zo hebben veel moslims, joden en christenen ook een kerstboom omdat het voor midwinter staat. Moeten we daar niet uiteindelijk naar toe? Een beetje het Suriname-model.

Groetjes,

Northwolf

Geplaatst: di jan 19, 2010 3:07 pm 

De media is erg goed in labels plakken en mensen tegen elkaar opzetten. Voor mij genoeg reden om kranten te negeren. Als mensen elkaar eerst eens wat beter zouden leren kennen voordat ze oordelen zou de wereld misschien een stuk vriendelijker zijn.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur