Het is nu wo sep 26, 2018 3:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: re: Wat betekenen mijn dromen..
Geplaatst: do jan 14, 2010 10:56 am 

Dat je 5x hetzelfde wakker denkt te worden maar dan toch nog blijkt te slapen, dat heet "vals ontwaken". Je bewustzijn is half in deze wereld en nog half in dromenland, je blijft langer dan normaal hangen in een sluimertoestand...

Tornado-dromen heb ik ook een periode gehad, mijn idee is dat het iets te maken heeft met grote veranderingen in de wereld om je heen.

Ja baby vergeten.. dat is een verantwoordelijkheidsdroom... je bent iets nieuws aangegaan (opleiding, taak, of echt een baby) en daardoor draag je meer verantwoordelijkheid dan voorheen in het leven. Je onderbewustzijn is er mee bezig, je vraagt jezelf af of je die verantwoordelijkheid wel aan kan en dan droom je zo'n droom.

Been amputeren voor aandacht? Joow, zoiets moet je wel op televisie gezien hebben anders verzin je het toch nooit van je leven?? Dat noem ik een verwerkingsdroom... je verwerkt de beelden en verhalen van de dag die tot je zijn gekomen. Niet teveel gekkigheid kijken voor het slapen gaan, hoor, pak af en toe gewoon een lekker ontspannend boek :-)

Op internet heb ik wel eens een dromen encyclopedie gezien, leuk als je op zoek bent naar meer info over je dromen... maar alleen als het ook zo voelt dat het klopt. Het is niet altijd "absoluut" zo of zo (ook mijn suggesties hierboven niet, als je er niks mee kan in de prullenbak dan)

Dromerige groetjes

[ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur