Het is nu di sep 25, 2018 9:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

[ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Wat als je weer kind was?
Geplaatst: do jan 10, 2013 1:00 pm 

Als ik een kind was had ik gesproken over wat ik allemaal niet leuk vond in mijn leven op dat moment. dat ik last had van de gebeurtenissen die teveel waren voor mijn leeftijd. Misschien dat er dan mensen waren geweest die begrip gehad hadden ervoor. als kind zijn dingen zo moeilijk uit te leggen en soms is uitleggen niet eens het feit. als kind spreekt je gedrag meer dan je stem. zoals kinderen met agressie die vaak veel verdriet kennen van binnen omdat ze gewoon niet kunnen spreken mensen begrijpen ze niet en daarom krijgen ze snel eens stempel opgedrukt. Ik kon niet goed rekenen omdat ik nooit geholpen werd op school al het andere ging goed maar dan moesten ze me precies naar een andere school sturen die zich al helemaal niet aanpaste aan wat ik nodig had het was zelfs zo dat ze rekenen totaal uit het pakket hadden verbannen en dat het niveau te laag was om me te kunnen herpakken ik had graag wat beter kunnen rekenen het is niet dat ik niet kan rekenen maar je hebt het besef niet hoe belangrijk het is om handelsrekenen te kunnen en dat er in zoveel baantjes rekenen voorkomt. Ik heb een fantastische taalaanleg helaas heb ik dankzij deze scholen waar ik naartoe moest zogezegte speciale scholen nooit de kans gehad om mijn talenten te kunnen gebruiken. Ik had graag duits, frans, italiaans, spaans en exotische talen gekent dan had ik kunnen gaan werken als vertaler. Ook had ik die ene leraar die mijn leven heeft verwoest in zijn gezicht gesproken dat er meer mis was met hem dan met mij. Mijn hele toekomst zou anders gelopen zijn en ik zou meer kansen gekregen hebben zoals ik verdien. die kansen zijn er niet meer. ik ben veel benadeeld waar het om school betreft heb ik nooit geluk gekent. Ik had graag willen studeren aan een universiteit ofzo maar mensen grijpen graag de macht vooral als ze het niet begrijpen dan is er zo gezegt geen deur meer om door te gaan dan zien zij alleen muren. dat is eerder een tekort aan hen dan aan mij. Ik had zoveel dingen willen doen. Mijn ouders gescheiden, continu in armoede geleefd, tussen twee vuren ingestaan; ik kon niemand vertrouwen want iedereen vertelde andere verhalen. geen goede basis voor een jeugd helaas.

Geplaatst: vr jan 11, 2013 7:17 pm 

Ik heb ooit iets heel stoms gedaan, iets waar ik nog steeds wel spijt van heb, maar ik heb het gelukkig wel achter me gelaten. Maar als ik mijn leven over mocht doen, zou ik alles exact over doen. Ik heb namelijk zoveel geleerd van dat wat ik toen fout heb gedaan, en ook van alle andere kleine foutjes heb ik zoveel geleerd, dat ik het nooit zou willen veranderen, want dan zou ik misschien veel minder dingen leren.

Geplaatst: vr jan 18, 2013 5:15 pm 

Als ik kind zou zijn, zou ik meer voor de dingen kiezen die ik echt wil. Als ik bijv kijk naar de keuze van mijn mbo opleiding. Ik wilde altijd heel graag werken met dieren maar heb uiteindelijk gekozen voor de kinderopvang omdat dat 'veiliger' was. Nu gaat het super slecht met de kinderopvang.

Geplaatst: ma jan 21, 2013 9:08 pm 

Ik denk dat ik ook andere keuzes zou hebben gemaakt. Ik snap jullie reacties wel; die keuzes hebben je toch gemaakt zoals je bent. Ik heb het gevoel dat ik er nog niet ben, en dat ik meer voor mezelf zou hebben moeten kiezen dan voor anderen (ouders bijvoorbeeld). Als ik terug kijk naar mijn jeugd/tienerjaren (die bijna voorbij zijn), had ik toch vaker een 'grote mond' moeten hebben.

Natuurlijk, ik ben blij met wat ik geleerd heb in mijn leven tot nu toe. Maar ik heb nu gewoontes (of het zit gewoon in me) zo lang aangehouden dat ik er haast niet meer van af kom. Als ik dat als 8-jarige al had geweten, was ik nu wel anders geweest.

"Wat als je nou een keuze hebt gemaakt waar je niet blij mee bent?" - "Dan moet je proberen die keus te herstellen." - "Maar wat als je het niet meer kunt herstellen?" - "Dan zul je er mee moeten leren leven."

Geplaatst: di jan 22, 2013 7:27 pm 

Ik ben trots op wie ik nu ben. Dat vooraf. Maar heb wel een boel dingen meegemaakt die je als jong kind niet wil meemaken en ook niet zou moeten meemaken. Het heeft me wijzer gemaakt. Maar ook heel veel pijn gedaan. Ik denk dat als ik het overnieuw mocht doen, ik een paar dingen graag drastisch anders gedaan had. Denk zelfs dat ik bereid ben daar een stukje wijsheid voor op te offeren, om die pijn niet gehad te hoeven hebben.

Geplaatst: zo feb 03, 2013 11:08 am 

Ik merk dat ik wat op een keerpunt ben beland. De tijd dat ik een nare jeugd de 'schuld' kan geven van hoe ik nu ben, is voorbij. Iedereen maakt wel eens wat mee, en ik ben daarin echt geen uitzondering. Ik leef NU, dus ik moet er NU wat van maken. Niet meer zielig zitten kniezen omdat mijn vader, moeder, school, beste vriendin of wie dan ook iets naars heeft gedaan. Ik ben niet perfect, en dat zijn zij ook niet. Ik wil nu vooruit kijken, en niet meer zoveel achteruit. De hele tijd wat-nou-als lopen denken, daar maak je het niet beter mee. Kijk naar wat je hebt bereikt, naar wat je kunt en wat je hebt. Besef dat je altijd de moed en kracht hebt weten te vinden om door te gaan, en zie dat het je nu ook lukt. Ja, er zijn dingen gebeurd die ik niet had willen meemaken. Maar in de loop der jaren heb ik daardoor juist de vaardigheden ontwikkeld die ik nodig heb. Het is goed.

Geplaatst: wo maart 13, 2013 10:43 am 

Net zoals Boireann Elois zou ik ook alles exact hetzelfde doen. Misschien als ik alles heel goed en precies had gedaan, had ik nu geen lieve vriend, en 2 mooie kinderen. Had ik misschien wel een superbaan gehad, maar misschien wel alleen geweest en ongelukkig. Van mijn fouten heb ik geleerd, en ze hebben me ook gebracht waar ik nu ben. Heb nergens spijt van.:)

[ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur